Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

GeForce GTX 560 Ti in BBG Juli plaatsen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Purrel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-10 08:58
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik doe nu wat licht videobewerken met Pinnacle Studio (maken van korte filmpjes, slideshows etc) Nothing fancy en ik speel wat lichte spelletjes en gebruik VMWare Player om zo af en toe wat in Linux Mint/Ubuntu te doen. Dat doe ik liever niet met dual boot maar gewoon in een virtual machine. Ik wil een basis systeem waar ik de komende jaren weer mee vooruit kan.

Wat mag het systeem gaan kosten?
~600

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
GeForce GTX 560 Ti
Samsung 850 Evo SSD

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor de basis componenten (CPU, Koeler, voeding, behuizing, memory en moederbord) heb ik het mainstream systeem gamesysteem van 2018 gepakt.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel processor eigenlijk alleen maar dat is meer omdat VMWare daar goed op draait tot zover en ik eigenlijk bijna altijd alleen Intel heb gekocht.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet direct

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?[i]
Vanwege budgettaire redenen zou ik het liefst mijn videokaart (GeForce GTX 560 Ti) hergebruiken. Is dat mogelijk gezien het een videokaart is uit 2011? Of is er een alternatieve goede videokaart die geen 500,- kost zoals die in de BBG?

[ Voor 3% gewijzigd door Purrel op 28-07-2018 15:13 . Reden: per ongeluk al gepost :) ]

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Purrel Ik zou geen 7 jaar oude videokaart meenemen in update. Kan dat hij het (snel begeeft is redelijk groot)
Als je BGG Juli haalt zou ik voor een i5-8500 gaan. voor +- 180 heb je een 1050Ti, iets frisser en nieuwer pricewatch: Asus PH-GTX1050TI-4G
(er zijn ook andere opties)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-10 11:31

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Als de videokaart nog werkt en nog voldoet, kun je 'm rustig in je nieuwe systeem duwen. Houd er zoals @Hackus zegt wel rekening mee dat de kaart het op een gegeven moment kan begeven, en dat je een nieuwe(re) moet gaan aanschaffen. Voor een simpele PC waar je af en toe een licht spelletje op speelt is dat nog een prima kaartje. Al hangt dat natuurlijk wel een beetje van het spelletje af.

een 1050Ti is inderdaad wel een kaart om nieuw te kopen voor een interessante prijs, al zou ik dan wel voor een dual-fan model gaan; over het algemeen meer koelcapaciteit dus vaak stiller én hogere clocks door die boostfuncties.
2ehands kun je bijvoorbeeld kijken naar een GTX770/680, iets meer power-hungry, maar voor een leuk prijsje geen slechte kaarten. Zelfs een GTX760/960 zijn een behoorlijke upgrade ten opzichte van een GTX560Ti, en die kosten 2ehands ook niet de wereld. Indien je iets meer te besteden hebt 2ehands; een GTX970 is ook in prijs aan het dalen en wordt daarmee ook weer een stuk interessanter.

Bij AMD GPU's kun je kijken naar een R9 290, 280X of een leuke RX460 voor een aardige prijs.

Al zou ik eerst kijken of je GTX560Ti nog voldoet, en dan eens gaan nadenken over upgraden

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:29
Als je enkel wat lichte spelletjes speelt en deze nu al goed draaien kun je de GTX 560ti ook behouden, als hij kapot gaat zie je dan wel weer.
Wat wel een goede reden is om hem te vervangen is omdat een nieuwe kaart met betere of vergelijkbare performance minder stroom verbruikt.

@Hackus De i5 8500 is toch maar 100Mhz sneller dan de i5 8400 maar kost wel €15 meer?
Nu is €15 niet een astronomisch bedrag, verre van zelfs, maar ik denk dat je die 100Mhz toch niet gaat merken en dat je daarom beter voor de i5 8400 kunt gaan alsnog.

@Purrel Ik zou ook kijken naar een AMD Ryzen 2600(x), wellicht dat je wat instellingen moet omzetten in VMware maar dan zou het gewoon moeten werken.

In vino veritas, in aqua sanitas

• Purrel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-10 08:58
Dank voor jullie antwoorden.

Gezien de gemiddelde consensus ongeveer was dat de kans dat hij vrij snel kapot gaat heb ik besloten het budget iets te verhogen en dan maar een nieuwe videokaart aan te schaffen.

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:29
Een GTX 1050 zou een mooie vervanging zijn: pricewatch: MSI GeForce GTX 1050 GAMING X 2G
Als je een Freesync monitor hebt zou een AMD 560 ook nog kunnen.

In vino veritas, in aqua sanitas

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-11 22:49

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Wat is vrij snel kapot gaan? Mijn GTX470 draait ook nog steeds in mijn 2e PC en dat is een reference model van het eerste uur. Ik zou gewoon lekker je GTX560Ti opmaken en dan weer verder kijken.

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-10 11:31

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

DarkBlaze schreef op maandag 30 juli 2018 @ 17:46:
Wat is vrij snel kapot gaan? Mijn GTX470 draait ook nog steeds in mijn 2e PC en dat is een reference model van het eerste uur. Ik zou gewoon lekker je GTX560Ti opmaken en dan weer verder kijken.
hier ben ik het volledig mee eens, stroomverbruik verschillen merk je vrij weinig van als je je PC niet 24/7 aan hebt staan, en dan nog zal het idle verbruik wel wat verschillen, maar met name onder load zullen de verschillen groter zijn.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Pagina: 1