[Whatsapp] 1 account 2 apparaten

Pagina: 1
Acties:
  • 22.671 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmhs
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14-06 22:15
Ik heb een vraagstuk waar ik nu al een paar maanden mee worstel en niet echt uit kom. Misschien dat een van jullie mij een idee of advies zou kunnen geven.

Voor mijn werk gebruik ik mijn telefoon gigantisch veel en ondanks dat ik een telefoon met grote batterij heb is het toestel meestal halverwege de werkdag al leeg. Nu heb ik een batterij case maar dit bevalt erg slecht en lost mijn probleem niet echt op.

Nu had ik zelf bedacht om een 2e toestel te nemen en heb bij T-mobile een 2e sim aangevraagd zodat mijn nummer ook op dat 2e toestel werk zodra de eerste leeg is.
Het probleem dat ik hierdoor heb is dat whatsapp op mijn 2e toestel elke keer geactiveerd moet worden en dat het na een paar keer activeren niet meer mogelijk is. Mijn oplossing hiervoor was het rooten en kopiëren van het MAC adres van mijn eerste naar mijn 2e toestel om zo het activeren te omzeilen maar helaas krijg ik dit niet werkend.

Dus om mijn vraag samen te vatten: Ik zoek een oplossing om een whatsapp account op meerdere toestellen te kunnen gebruiken. Dus dat ik simpelweg mijn eerste toestel kan uitzetten en mijn 2e toestel aan kan zetten om daar verder op te gaan.

Beste antwoord (via rens-br op 22-08-2018 10:05)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@mmhs dit kan simpelweg niet. Dat strookt niet met de hele end-to-end encryptie die Whatsapp heeft. Wellicht kan je met Whatsapp Business zoiets wel voor elkaar krijgen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

@mmhs dit kan simpelweg niet. Dat strookt niet met de hele end-to-end encryptie die Whatsapp heeft. Wellicht kan je met Whatsapp Business zoiets wel voor elkaar krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-06 23:37
Misschien handiger om de bron van het probleem aan te pakken? Telefoon met een grotere accu? Eens kritisch kijken naar het energieverbruik van de diverse apps?
Desnoods een dikke powerbank bij je dragen of vaker aan de lader hangen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-06 20:27
If you attempt to frequently switch your WhatsApp account between different devices, at a certain point, you may be blocked from re-verifying your account. Please do not repeatedly switch between different devices and numbers.
Je enige optie is om Whatsapp Web te gebruiken op je andere toestel. Of er moet zoiets bestaan als "remote access".

@ShitHappens Een toestel met verwisselbare accu, of een draadloos oplaadbare met een oplader op het burea.

[ Voor 12% gewijzigd door jeroen3 op 28-07-2018 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmhs
ShitHappens schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 14:59:
Misschien handiger om de bron van het probleem aan te pakken? Telefoon met een grotere accu? Eens kritisch kijken naar het energieverbruik van de diverse apps?
Desnoods een dikke powerbank bij je dragen of vaker aan de lader hangen...
Dat gaat helaas niet, ik gebruik de telefoons veel voor navigatie in verschillende auto's door de dag heen maar kan meestal niet inprikken. een powerbank is erg onhandig.

Tweakers staan toch bekend om hun out of the box thinking 8)
jeroen3 schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 15:00:
[...]

Je enige optie is om Whatsapp Web te gebruiken op je andere toestel. Of er moet zoiets bestaan als "remote access".

@ShitHappens Een toestel met verwisselbare accu, of een draadloos oplaadbare met een oplader op het burea.
Heb whatsapp web eens geprobeerd maar dat werkt totaal niet helaas.

[ Voor 26% gewijzigd door mmhs op 28-07-2018 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
mmhs schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 16:57:
[...]

Dat gaat helaas niet, ik gebruik de telefoons veel voor navigatie in verschillende auto's door de dag heen maar kan meestal niet inprikken. een powerbank is erg onhandig.
Een USB kabel meenemen?
Een stratenboek meenemen?
Navigatie is in Nederland in ieder geval niet echt nodig. Er is bijna geen plek onvindbaar.
Whatsapp op een telefoon hosten die thuis aan een lader ligt. Op beide telefoons Web Whatsapp gebruiken.
Wat werkt er niet?

[ Voor 8% gewijzigd door Trommelrem op 28-07-2018 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
Als je toch met twee telefoons gaat werken, gebruik je er een voor de navigatie en de ander voor whatsapp. Opgelost, slotje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

@mmhs Hoezo kan je niet inprikken dan als je in de auto zit? 8 euro, en kan je 2x inprikken :Y

Afbeeldingslocatie: https://image.allekabels.nl/image/1207787-0/usb-autolader-2x-usb-2100-ma-aanbieding-uitgaande-stroomsterkte-2x-usb-1050-ma.jpg

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
[...]

[...]

Toch wel grappig dat jij een probleem hebt, en zo probeert om hier je antwoorden te halen ...

WA werkt maar op één toestel tegelijk ... punt, deal with it
JIJ hebt niet out of the box gedacht bij aanschaf / gebruik van je toestellen, geen verwisselbare accu, je wilt geen powerbank .. - niets OOBthinking voor Tweakers, het gros hier heeft géén problemen.

WA-Web werkt prima, mits je het maar gebruikt waar het voor bedoeld is ... op een desktop/laptop icm met de telefoon.

Er zijn 100én verschillende modellen powerbanks, dat jij het niet ziet ..... 8)

* FreshMaker heeft een magnetische 5000Mah QI powerbank ....
Deze 'plakt' achterop mijn IphoneX, en vormt één geheel, je ziet er niets van in de autohouder, en de accu wordt opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmhs
Whatsapp op een telefoon hosten die thuis aan een lader ligt. Op beide telefoons Web Whatsapp gebruiken.
[...]
Wat werkt er niet?
Gebruik het dagelijks vanaf de pc en dat is perfect maar op de smartphone via google chrome is niet werkbaar. helft word niet duidelijk weer gegeven en notificaties krijg je niet. na elke herstart weer desktopversie opvragen etc. Heb het een tijdje geprobeerd maar is geen oplossing voor mij.

Ben nu aan het kijken of ik het scherm van een toestel kan laten mirroren op de andere. maar ben bang dat het de batterij op beide draint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmhs
RaZ schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 18:06:
@mmhs Hoezo kan je niet inprikken dan als je in de auto zit? 8 euro, en kan je 2x inprikken :Y

[afbeelding]
Ja soms wil dat, maar om uiteenlopende redenen wil dat helaas vaak niet. Heb altijd wel eentje mee ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johndemol
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 08-10-2024
Wel iedereen zegt dat dat niet kan maar mogelijk is er toch een simpele oplossing. Ik heb bij mijn zus vorig jaar Whatsapp geïnstalleerd op een tablet zonder gsm module. Activatie code op een mobieltje laten binnen komen. Ze heeft nu ook een smartphone en wilde graag daar ook Whatsapp op. Ik lees her en der ook verklaringen dat dat niet kan omdat de hardware gedetecteerd zou worden en dit in de versleuteling gebruikt zou worden totdat iemand mij op "Tablet Messenger" uit de playstore wees. Ik heb Tablet Messenger op haar smartphone geïnstalleerd en zowaar op beide apparaten komen de Whatsapp'jes binnen. Op http://www.tablet-messenger.com/?l=nl zie je ook een beschrijving. Misschien heb je hier wat aan, laat dan even weten of dat ook werkt. Deze beschrijving is wel van Smartphone naar Tablet maar ik heb hem installeert van Tablet naar Smartphone dus zou het logisch vinden dat hij ook van smartphone naar smartphone zou werken. Opm. het is een whatsapp clone dus de lay-out is iets anders. Succes

Opmerking achteraf: Sorry achteraf gezient werkt dit enkel zolang beidde toestellen aanstaan dus dit is niet erg praktisch

[ Voor 5% gewijzigd door johndemol op 30-07-2018 16:23 . Reden: Foute suggestie ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

johndemol schreef op zondag 29 juli 2018 @ 00:50:
Wel iedereen zegt dat dat niet kan maar mogelijk is er toch een simpele oplossing. Ik heb bij mijn zus vorig jaar Whatsapp geïnstalleerd op een tablet zonder gsm module. Activatie code op een mobieltje laten binnen komen. Ze heeft nu ook een smartphone en wilde graag daar ook Whatsapp op. Ik lees her en der ook verklaringen dat dat niet kan omdat de hardware gedetecteerd zou worden en dit in de versleuteling gebruikt zou worden totdat iemand mij op "Tablet Messenger" uit de playstore wees. Ik heb Tablet Messenger op haar smartphone geïnstalleerd en zowaar op beide apparaten komen de Whatsapp'jes binnen. Op http://www.tablet-messenger.com/?l=nl zie je ook een beschrijving. Misschien heb je hier wat aan, laat dan even weten of dat ook werkt. Deze beschrijving is wel van Smartphone naar Tablet maar ik heb hem installeert van Tablet naar Smartphone dus zou het logisch vinden dat hij ook van smartphone naar smartphone zou werken. Opm. het is een whatsapp clone dus de lay-out is iets anders. Succes
Maar dit is zo te zien gewoon WhatsApp Web in een app jastje gegoten. Hiervoor moet dus het hoofdtoestel wel gewoon aanstaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-06 23:16

Liveshort

Certified Crazy Person

Droefsnoet schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 18:01:
Als je toch met twee telefoons gaat werken, gebruik je er een voor de navigatie en de ander voor whatsapp. Opgelost, slotje.
Dit. Dat is de meest werkbare oplossing ws.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johndemol
rens-br schreef op zondag 29 juli 2018 @ 01:08:
[...]

Maar dit is zo te zien gewoon WhatsApp Web in een app jastje gegoten. Hiervoor moet dus het hoofdtoestel wel gewoon aanstaan.
Dat dacht ik eerst ook, maar ik heb het hoofdtoestel uitgezet (dit was dus de tablet) en toen kwamen de Whatsapp-jes toch binnen op de smartphone

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fore!
  • Laatst online: 12-06 15:01
[...]

[...]

2 telefoons meeslepen is handiger dan een aparte navigatie of powerbank?
Ik denk dat je nu vastbijt in een oplossing voor 2 telefoons omdat je:
A: het 2e toestel al gekocht is.
B: TMobile al een 2e sim hebt aangeschaft.

Want:
Nu had ik zelf bedacht om een 2e toestel te nemen en heb bij T-mobile een 2e sim aangevraagd zodat mijn nummer ook op dat 2e toestel werk zodra de eerste leeg is.
Niet doordachte investeringen waar je nu voor op de blaren moet zitten.

Dus verkoop dat toestel en zoek een knappe powerbank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01:56
rens-br schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 14:53:
offtopic:
Dat is niet waar. E2EE kan prima met meerdere apparaten tegelijkertijd werken. Dat dit niet kan is een gemis van WhatsApp en heeft niets met de E2EE te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmhs
johndemol schreef op zondag 29 juli 2018 @ 00:50:
Wel iedereen zegt dat dat niet kan maar mogelijk is er toch een simpele oplossing.
Super bedankt, ga ik vanavond eens proberen!!
Fore! schreef op zondag 29 juli 2018 @ 12:08:
[...]

2 telefoons meeslepen is handiger dan een aparte navigatie of powerbank?
Ik denk dat je nu vastbijt in een oplossing voor 2 telefoons omdat je:
A: het 2e toestel al gekocht is.
B: TMobile al een 2e sim hebt aangeschaft.

Want:

[...]

Niet doordachte investeringen waar je nu voor op de blaren moet zitten.

Dus verkoop dat toestel en zoek een knappe powerbank.
Allemaal aannames, Ik heb beide producten gewoon kosteloos kunnen krijgen van een van mijn opdrachtgevers. Rond lopen met een telefoon aan een powerbank in mijn broekzak is voor mij geen optie. Een leeg toestel omruilen met een vol toestel vanuit mijn tas of dergelijke is dat wel. Mocht dit lukken zou het in mijn geval zelfs mogelijk zijn dat ik 5 "clone" toestellen her en der heb liggen om te gaan gebruiken.

Misschien ook een verkeerde aanname van mij is dat ik er vanuit ging dat dit forum een plek was vol met mensen die er een uitdaging in zien om niet voor de hand liggende oplossingen te vinden. Wat feitelijk verstaan wordt onder hacken.

De negatieve toon van een aantal van jullie is mij echt tegen gevallen, als je geen opbouwende ideeën hebt hoef je niet te reageren... Het is ook niet dat ik direct een oplossing verwacht te vinden. Enige wat ik hier zocht is naar informatie of mensen die eventueel met het zelfde probleem zaten maar het op een voor mij nieuwe manier hadden weten op te lossen.

Mijn utopie zou natuurlijk zijn als ik android als het ware client side zou kunnen draaien vanuit de cloud. Dus ik heb een server waar android op draait en zou elk toestel dat ik heb gewoon als client kunnen instellen. Het hele systeem vanuit de cloud zou in mijn geval perfect zijn 8)

[ Voor 7% gewijzigd door mmhs op 29-07-2018 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
mmhs schreef op zondag 29 juli 2018 @ 22:09:
Mijn utopie zou natuurlijk zijn als ik android als het ware client side zou kunnen draaien vanuit de cloud. Dus ik heb een server waar android op draait en zou elk toestel dat ik heb gewoon als client kunnen instellen. Het hele systeem vanuit de cloud zou in mijn geval perfect zijn 8)
Dat kan al prima. Hang thuis je master telefoon constant aan de lader met Teamviewer Host erop, en verbindt met je slaves naar die host.
Waarom je je telefoon aan een powerbank hangen zo onhandig? Kwestie van een kabeltje inprikken en gaan. Als zelfs dat te veel moeite is, kan je ook een powerbank met QI kopen, dan hoef je je telefoon er alleen maar op te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Laatst online: 12-06 15:01
En nog steeds bijt jij je vast aan jouw "oplossing".
En wil je nog steeds niet op de blaren zitten omdat beide investeringen al gedaan zijn, dan wel op de manier dat deze "kosteloos" door je opdrachtgever beschikbaar zijn gesteld.

Behalve jouw neus opnieuw op de feiten te drukken nog een bijdrage:

"Tegenwoordig" (bijv. mijn Oneplus 3 van zo'n 3j oud) toestellen met rapid-/quick-/fast- charge zijn ook weer binnen 30min voor groot deel opgeladen (ook met de autolader). En opnieuw de powerbanks die een hoog output geven kunnen een toestel nog deftig opladen tijdens je momenten dat het toestel niet gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-06 21:17
Waarom is het niet mogelijk om met een powerbank je telefoon op krachten te houden?

Wanneer je onderweg bent met de auto en de telefoon als navigatie gebruikt, is het zo nu en dan dus wel mogelijk een 12V USB plug te gebruiken. Althans, dat haal ik uit je tekst. Vervang de plug door een powerbank. Klaar. En hoewel je de telefoon blijkbaar veel gebruikt, zullen er vast momenten zijn dat je de telefoon niet gebruikt. Snoertje, powerbank, klaar.

Je vind het prima een tweede toestel mee te nemen (ruimte, gewicht, whatever) maar een powerbank (die al je problemen volgens mij oplost) kan niet. Vreemde redenatie.

Nou vooruit, stop met WhatsApp en stap over naar Telegram. Geen gedoe met welk toestel je het wil gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johndemol
johndemol schreef op zondag 29 juli 2018 @ 11:47:
[...]
"" rens-br schreef op zondag 29 juli 2018 @ 01:08:
[...]

Maar dit is zo te zien gewoon WhatsApp Web in een app jastje gegoten. Hiervoor moet dus het hoofdtoestel wel gewoon aanstaan.""

Wel, ik moet achteraf bekennen dat je gelijk hebt, dit is niet de oplossing waarom gevraagd was

[ Voor 30% gewijzigd door johndemol op 30-07-2018 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnjojW
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 18-05-2020
Ik ben geen expert natuurlijk, met een truc om van jezelf een groep te maken, lukt het. De twee ( of meer) mobieltjes krijgen voortdurend dezelfde in en output.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1068241

Web Whatsapp op je tweede telefoon gebruiken: de voorwaarde is wel, dat je telefoon waar Whatsapp op staat. Verbonden moet zijn met het internet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:41

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik verwacht dat de topic starter het probleem na anderhalf jaar inmiddels al wel heeft opgelost, of het probleem heeft geaccepteerd :Y)
Toch bedankt voor jullie bijdragen.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.