Ik weet niet zo goed hoe te zoeken en wat de juiste aanpak is voor het volgende, er is wel het e.e.a. te vinden m.b.t. Sharepoint en Excel linken. dynamische formules in Sharepoint zelf. Maar dat is niet wat ik zoek.

Hierboven zie je dus de verspringing. A43 verwijst naar C42.
Is dit simpel op te lossen? Ik heb geen idee wat je het beste zou kunnen doen. Momenteel doe ik standaard de formule opnieuw doorkopieren van de eerste regel, dan werkt het wel, maar dit zou natuurlijk mooier kunnen. Ik kan geen kolommen in SharePoint toevoegen, ik moet het doen met de data die ik zo ophaal.
- We hebben een SharePoint site waar tickets worden gelogd.
- Om daar via Sharepoint naar toe te komen, is erg omslachtig, dus ik heb een SharePoint een view gemaakt. Deze kan je openen in Excel en vervolgens opslaan.
- Als je vervolgens het Excel bestand opent, dan maakt hij connectie met de SharePoint site en update deze mijn lijst in Excel.
- Het kan dus zijn dat ik eerst 10 records had, en later 15 en misschien zelfs minder.
- Om nu direct naar het item te gaan, heb ik m.b.v. een simple "HYPERLINK" formule in de eerste kolommen een Display en Edit gemaakt. Gewoon op basis van dynamisch het ticket nummer toe te voegen in de link. Zie hieronder.

- Omdat ik niet weet hoeveel tickets ik zal hebben, heb ik deze formule tot regel 200 doorgetrokken.
- In de regel gaat alles goed, behalve als er aan het einde van de lijst een verschil in records ontstaat. Dan zie je vervolgens een #REF verwijzing (regel waarschijnlijk verwijderd en dan is hij de kluts kwijt).
- Je ziet vervolgens dat de volgende formule uit de pas gaat lopen en daardoor link ik naar tickets die niet overeenkomen met het nummer.

Hierboven zie je dus de verspringing. A43 verwijst naar C42.
Is dit simpel op te lossen? Ik heb geen idee wat je het beste zou kunnen doen. Momenteel doe ik standaard de formule opnieuw doorkopieren van de eerste regel, dan werkt het wel, maar dit zou natuurlijk mooier kunnen. Ik kan geen kolommen in SharePoint toevoegen, ik moet het doen met de data die ik zo ophaal.