Losse toets kopen (pijltje naar rechts)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macjepro
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07-03 12:25
Beste tweakers,

Ik ben nieuw op dit forum, dus mijn excuses als er al een topic als deze bestaat, Ik heb even gezocht maar kon zo gauw niet iets vinden over dit specifieke probleem.

De toets van het pijltje naar rechts is losgekomen en niet meer vast te klikken omdat de toets enigszins verbogen en versmolten is (brandende sigaret per ongeluk op laten liggen, heel dom ik weet het). Zie hier een foto:

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/yndxcz1.jpg

Ik heb een MacBook Pro (Retina, 13-inch, Late 2012). Nu is mijn vraag, is dit een 'unibody'? Ik heb namelijk wel sites gevonden waar ik losse toetsen kan vinden, maar er staat vrijwel overal bij dat het niet geschikt is voor unibody models.

Dus mijn vraag is, kan iemand mij vertellen of dit een unibody macbook pro is, en of daar ergens losse toetsen voor te koop zijn? Het modelnummer van mijn laptop is A1425 EMC 2557. Als er meer specs nodig zijn, hoor ik het graag!

Vriendelijke groet,

Macjepro

[ Voor 3% gewijzigd door Macjepro op 28-07-2018 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:09

sapphire

Die-hard pruts0r

Apple store/reseller/reparateur bellen/mailen/faxen/postduiven en het daar vragen ?

[ Voor 8% gewijzigd door sapphire op 28-07-2018 13:44 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macjepro
Dat was inderdaad mijn tweede optie, maar ik dacht, misschien weet iemand het hier! Dank voor je antwoord in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door CurtPoindexter op 19-10-2019 15:46 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macjepro
Alright, ik ga eens een Apple retailer bellen en wat navraag doen naar de kosten, thanks voor je antwoord!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 28-04 21:23
Macjepro schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 17:48:
Alright, ik ga eens een Apple retailer bellen en wat navraag doen naar de kosten, thanks voor je antwoord!
Apple zal waarschijnlijk de hele topcase willen vervangen, wat al snel enkele honderden euros kost. Je kan beter zelf een key replacement kopen: https://www.replacementla...placement-retina-display/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

Omdat ik regelmatig toetsenborden vervang, heb is de kans groot dat ik er wel eentje heb. Als je me volgende week even een reminder stuurt, kan kijken of ik er een heb liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macjepro
Dank rvanpruissen, ik heb je een PM gestuurd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macjepro
En ook MelvinW bedankt voor je antwoord, ik ga daar eens kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrameWork.
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:51
Wellicht wat ver weg (USA), maar ik heb een aantal jaar geleden wat toetsen en onderdelen gekocht bij PowerbookMedic. Was 7 werkdagen later in huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macjepro
Dank Framework! Inmiddels heb ik van Rvanpruissen bericht dat hij de toets die ik zoek nog heeft liggen, dus ik heb het verder met hem afgehandeld. Dank allemaal voor jullie antwoorden en suggesties! Topic closed wat mij betreft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:49

nelizmastr

Goed wies kapot

Ook gelijk een mooie stok achter de deur om te stoppen met roken :P

Dat mixt niet met computers. Krijg je meer narigheid van dan alleen dit.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• TomsDiner
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23:28
nelizmastr schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 22:24:
Ook gelijk een mooie stok achter de deur om te stoppen met roken :P

Dat mixt niet met computers. Krijg je meer narigheid van dan alleen dit.
Afbeeldingslocatie: http://www.2muchtime.org/uploads/rokon.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macjepro
Hebben jullie helemaal gelijk in, ben ik me zeer van bewust. Stoppoging staat gepland ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingston
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 28-04 08:05
http://link.marktplaats.n...ttons&utm_content=app_ios

Misschien een goedkope oplossing, als je bezit over de nodige ervaring om hem open te maken etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Maar wat is nou de oplossing? Ik ben nu wel nieuwsgierig geworden of je dit op te lossen is met alleen een losse key

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0BK3
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-04 13:54
Ikzelf was tevreden van https://www.quikfixlaptopkeys.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macjepro
Rvanpruissen stuurt mij een dezer dagen een losse toets op. Zodra ik die heb ontvangen zal ik jullie vertellen of het gelukt is om het zo op te lossen.

En TimKingston, dank voor de link. Ik heb wel ervaring met het openmaken van mijn macbook, en met 'How to' Youtube video's ben ik vaak een heel eind gekomen. Echter, ik zal eerst kijken of ik het met de losse toets kan oplossen. Alles zit er nog, behalve het zwarte 'kapje' van de toets. Ik kan hem dus ook nog wel gebruiken, maar 't is toch fijner en beter als er weer een gehele toets van kan worden gemaakt. Ik hoop dat dat met de losse toets gaat lukken, ik houd jullie op de hoogte!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Macjepro
Het is gelukt, het klikmechanisme op mijn mac was nog intakt (zie foto boven) dus die heb ik uit de toets gehaald die Rvanpruissen heeft opgestuurd. Vervolgens was het een kwestie van de toets er opklikken en hoppa, werkt weer als vanouds, dus helemaal tevreden!
Pagina: 1