Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steinumstein
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 03-09 13:08
Hoi allemaal,

Mijn Huawei mate 9 is helaas stuk! Wat er precies mis mee is weet ik niet, maar volgens een repairshop is het software-gerelateerd.

Het verhaal: ik heb m geroot, gerebrand en vervolgens LineageOS geïnstalleerd. Werkte allemaal prima - een paar weken.

Toen hield hij er out of the blue mee op en kwam ik niet verder dan het your phone is booting scherm.

Ik zal jullie niet vragen om een oplossing voor mijn specifieke probleem, al zeg ik natuurlijk geen nee tegen een tip die mijn telefoon misschien nog kan redden :)

Waar ik benieuwd naar ben, is wat je met een gebrickte telefoon kunt. Als Windows het niet meer doet op m'n desktop kan ik alles er opnieuw opzetten. Lukt dat niet? In het ergste geval vervang je dan denk ik de harde schijf of iets dergelijks, en installeer je alles opnieuw.

Is zoiets mogelijk bij een smartphone?

Heeft het nut een andere reparatieservice te gebruiken? Ze zijn toch vaak no cure no pay.

Of als hij toch niet te redden is: marktplaats voor onderdelen?

Ben benieuwd wat jullie denken of zouden doen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 07:55

SeatRider

Hips don't lie

Kun je niet meer in de bootloader komen en opnieuw lineage erop flashen?

Edit: Met hemmes onder mij dus.

[ Voor 19% gewijzigd door SeatRider op 28-07-2018 12:19 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Als je hem nog in recovery mode kan opstarten dan kun je er waarschijnlijk ook een nieuw OS op zetten via een USB kabeltje.

Op XDA staan genoeg guides.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steinumstein
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 03-09 13:08
Hi!

Dan moet ik toch wat in detail treden:

Ik kom in fastboot, helaas niet in recovery. Mijn pc herkent de telefoon niet met adb commands maar fastboot commands werken wel. Alleen...ze halen niets uit.

Even een stukje Engels dat ik op XDA heb geplaatst:

But if I try fastboot flash system and the filename for the lineageOS img, it sends the first package but does not seem to write, writing system 1/4 lasts for ever without anything happening.

Als ik tijdens het writen mijn USB eruittrek krijg ik een error: too many links.

En: I tried fastboot flash ramdisk ramdisk.img and it came back remote:flash write failure.

Soms krijg ik ook een command not allowed error.

Tldr: ik kan alleen in fastboot, maar krijg daar errors als ik wil flashen. De truck met de dload folder op m'n sd-kaart werkt trouwens ook niet :(

PS: ik weet maar half waar ik het over heb. Als dat al niet uit m'n berichten blijkt!

[ Voor 5% gewijzigd door Steinumstein op 28-07-2018 13:20 ]