15.6 inch alternatief voor MacBook Pro gezocht

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnnaB
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 24-12-2023
Ben in bezit van een MacBook 13.3 inch maar met slechte ogen is het handig een groter beeldscherm te nemen. 15.6 inch zou voldoende moeten zijn. Ook IPS is een 'must'. En glanzend helpt in de helderheid.

Wat ga je met je laptop doen?
Bedoeling is de laptop mee te nemen tijdens mijn werk en ook bij externe klanten te gebruiken. Voorwaarden zijn een lange batterijduur en een laag gewicht. Een beetje stevig is ook wel prettig. Informatie over batterijduur en de stevigheid zijn vrijwel niet te te vinden,
Ik gebruik weinig anders dan Internet, Office en wat specifieke programma's via Citrix. Geen gamen, geen video bewerking etc.

Wat is je budget?
Maximaal budget € 1000.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop gaat dus veelvuldig in de tas, en op tafel.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Qua specs heb ik het volgende lijstje:
8 GB RAM/ 256 SSD / 15.6 inch IPS glanzend beeldscherm.
Aangevuld met wensen: touchscreen.

Ik heb geen specifieke voorkeuren voor merken. Goede ervaring met de levensduur van mijn bejaarde maar nog steeds werkende HP, goede ervaring met de stevigheid, snelheid, gewicht en beeldscherm van m'n MacBook.
Ik heb gezien dat Pricewatch met mijn specs uitkomt op de Lenovo Ideapad 330 / 530, de Lenovo Yoga 720 en de HP Envy 360. Verder gekeken naar de ASUS TP510UA.
Ik weet niet hoe uit te vinden wat er aan batterijduur bij deze laptops hoort.

Advies over kwaliteit van deze uitkomsten en met name advies over batterijduur is erg welkom!

Beste antwoord (via AnnaB op 02-08-2018 20:55)

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:12
Het lastige is dat je een laptop in een veel hogere prijsklasse wilt vergelijken met notebooks tot 1000,-. Dan kom je al gauw uit bij laptops die toch wel minder zijn.

Naar mijn mening zijn de enige laptops die zich daadwerkelijk met een Macbook Pro kunnen vergelijken een Dell XPS 15 of een Razer Blade. Allebei flink boven je budget.

Anders zou je inderdaad naar namaak kunnen kijken als Xiaomi of een Huawei MateBook X maar ik zou mijn vraagtekens dan hebben bij garantie.

Natuurlijk zijn er een hoop Asus laptops o.i.d. die in principe voldoen aan je eisen met betrekking tot specs. Maar kwalitatief qua accu/bouwkwaliteit/mobiliteit wel weer onder doen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:10
Welke MacBook heb je nu precies? :)

Heb je al eens naar de instellingen gekeken? Je zou bijvoorbeeld de resolutie kunnen aanpassen, zodat je beter zicht hebt. https://support.apple.com/en-us/HT202471

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hi @AnnaB

Hier kun je een aantal laptops uitzoeken en vergelijken
categorie: Laptops

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:53

Tortelli

mixing gas and haulin ass

XPS 15 is een van de laptops die een serieuze concurrent is voor de Macbooks imo; een (jong gebruikte) XPS 15 een optie?; V&A aangeboden: Dell XPS 15 9560 CNX95602 b.v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnnaB
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 24-12-2023
De resolutie van de MacBook is perfect (MacBook Pro 2017) maar het is gewoon een iets te klein apparaat.

Ik heb gefilterd op de criteria maar batterijduur wordt niet gegeven en is toch ook vaak de theorie, heb ik gehoord.

Ook vind ik het - als relatieve leek - wel prettig een nieuw product met garantie te hebben. Een tweedehands zou ik niet snel kopen.

[ Voor 23% gewijzigd door AnnaB op 28-07-2018 12:38 . Reden: toevoeging antwoord ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pr0minence
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-02-2023
Heb je al eens naar een Xiaomi Mi Notebook Pro gekeken? Deze zijn qua materialen, layout en algehele feel vrijwel identiek aan een Macbook Pro. Er is nu een aanbieding bij Gearbest voor €731,58,- , inclusief verzendkosten.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:12
Het lastige is dat je een laptop in een veel hogere prijsklasse wilt vergelijken met notebooks tot 1000,-. Dan kom je al gauw uit bij laptops die toch wel minder zijn.

Naar mijn mening zijn de enige laptops die zich daadwerkelijk met een Macbook Pro kunnen vergelijken een Dell XPS 15 of een Razer Blade. Allebei flink boven je budget.

Anders zou je inderdaad naar namaak kunnen kijken als Xiaomi of een Huawei MateBook X maar ik zou mijn vraagtekens dan hebben bij garantie.

Natuurlijk zijn er een hoop Asus laptops o.i.d. die in principe voldoen aan je eisen met betrekking tot specs. Maar kwalitatief qua accu/bouwkwaliteit/mobiliteit wel weer onder doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04:57
Je moet echt wel eens nadenken of je met een laptop van 15’ wil gaan rondlopen. Dat is echt een heel stuk zwaarder dan je Mac.

Ik zou dan eerder kijken naar een 14’, en dan is de Lenovo Carbon X1 echt wel een topper. Als je die professioneel gebruikt moet je dat budget ook een beetje kunnen oprekken, dat krijg je terug in draagcomfort en levensduur.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neverps
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21-01 03:29
Tommie12 schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 16:57:
Je moet echt wel eens nadenken of je met een laptop van 15’ wil gaan rondlopen. Dat is echt een heel stuk zwaarder dan je Mac.

Ik zou dan eerder kijken naar een 14’, en dan is de Lenovo Carbon X1 echt wel een topper. Als je die professioneel gebruikt moet je dat budget ook een beetje kunnen oprekken, dat krijg je terug in draagcomfort en levensduur.
Ik mag toch hopen dat ~1,7-2,2kg geen gewicht is waar mensen moeite hebben mee rond te lopen. Enige laptops die echt richting de 3kg gaan zijn gaming laptops.

En er zit max maar een kilo verschil tussen en dat is dan ook nog eens bij de 'zware' 15,6 inch modellen..

[ Voor 4% gewijzigd door Neverps op 28-07-2018 18:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04:57
@Neverps
De X1 Carbon weegt 1,1 kg.

De XPS 15 weegt tussen de 1,7 en 2,1 kg. Dat voel je echt wel, zeker als je daarmee op een luchthaven of door treinstations moet lopen.
Beiden zijn Full HD, dus de leesbaarheid moet perfect vergelijkbaar zijn.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Pagina: 1