Toon posts:

PC133 Sdram op PC100 Moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Dell Dimension XPS/T500... nu zit er een 128Mb ECC Sdram in en mijn vraag is of de (als bestelde) PC133 Sdrammetjes er wel gewoon naast kunnen... ik heb een 128Mb en een 256Mb besteld, non-ECC... waarschijnlijk een ongelooflijke beginnersvraag, maar ik zou het graag willen weten. Thanks!

Verwijderd

Neen, je kan geen Non-ECC geheugen mixen met ECC geheugen. 133Mhz geheugen is wel compatibel met 100Mhz geheugen, dus de snelheid is geen probleem.

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 16:46

_mARCO_

Hier staat niks

Ik vraag me af: Als je de ECC-check uitzet in de BIOS, kan het dan wel?

sigloos

• jurjen13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07 14:36
je kan in je bios ECC toch uitzetten? volgens mij moet het wel kunnen...alleen werkt Dell wel met alle soorten geheugen?

edit:
marco was me voor...

Verwijderd

Volgens mij kun je prima pc133/100 non-ecc gebruiken, alleen even ecc uitschakelen in de bios! Wel een beetje jammer van je ecc geheugen, maaroke.

Verwijderd

sjezus, toen ik het las was er pas 1 reply?? Nu 5.

Verwijderd

De snelheid HOEFT geen probleem te zijn, maar ik heb wel mee bakken gezien waarin het "mixen" van geheugen afgestraft wordt door een non-boot.
Uiteraard wel ECC bij ECC memory prikken, anders gaat het echt niet lopen.
Kijk anders ff bij Dell' site voor memory specs.

Verwijderd

Op woensdag 18 juli 2001 11:36 schreef doublefuck het volgende:
De snelheid HOEFT geen probleem te zijn, maar ik heb wel mee bakken gezien waarin het "mixen" van geheugen afgestraft wordt door een non-boot.
Uiteraard wel ECC bij ECC memory prikken, anders gaat het echt niet lopen.
Kijk anders ff bij Dell' site voor memory specs.
Nog nooit problemen mee gehad, had mn p2 333@450 lopen met 66, 100 en 133 mhz allemaal op 90 mhz nooit last mee gehad.

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-07 13:52
onzin, heb boven in me server 1x128mb ECC pc66 en 1x128mb pc100 non-ecc...werkt stabiel en vlekkeloos. Zowel met "Ecc enabled" als "ecc disabled" in bios.

(ik verwacht alleen geen ECC gebruik, ongeacht de setting)
Op woensdag 18 juli 2001 11:31 schreef Digital_Blonde het volgende:
Neen, je kan geen Non-ECC geheugen mixen met ECC geheugen. 133Mhz geheugen is wel compatibel met 100Mhz geheugen, dus de snelheid is geen probleem.

Verwijderd

Op woensdag 18 juli 2001 11:41 schreef majic het volgende:
(ik verwacht alleen geen ECC gebruik, ongeacht de setting)
offtopic:
Jah dat had ik ook met AGP 4X, dat stond dan wel aan in de bios, maar sisoft sandra riep dan dat het 2x was, dan geloof ik dat eerder

• Squee
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
Okee, nu een beetje stomme vraag misschien hoor; maar wat is nou het verschil tussen ECC en non-ECC sdrams? Is ECC per se sneller dan non-ECC? of zijn ze alleen maar stabieler? Sorry, ik loop soms een beetje achter... en begon me dit spontaan af te vragen :)

Please do not contact me telepathically.

Verwijderd

Topicstarter
Okee, jullie advies nog eens dan - zal ik deze bestelling cancellen en er ECC mem van maken? Volgens het boekje kan ECC bij Non-ECC op mijn moederbord, maar de ECC optie werkt dan dus niet. Da's fout-checken enzo, toch?

Verwijderd

ECC is een foutcontrole. Het voegt een 9e bitje toe aan een bitreeks, waarmee hij de data controleerd. Het is dus trager maar stabieler.

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-07 13:52
Als het veel scheelt zou ik t niet doen...

tenzij je "mission critical" applicaties en tasks uitvoert op je pc, maar als t een huis tuin en keuken pc is dan heb je niks noppes nada aan ECC....weggegooid geld.
Op woensdag 18 juli 2001 11:51 schreef RaViN het volgende:
Okee, jullie advies nog eens dan - zal ik deze bestelling cancellen en er ECC mem van maken? Volgens het boekje kan ECC bij Non-ECC op mijn moederbord, maar de ECC optie werkt dan dus niet. Da's fout-checken enzo, toch?

Verwijderd

Topicstarter
Allright, allright, de biznizz kan dus blijven staan zoals ie stond... muchos gracias for jullie denktijd! Ik ga mijn huis-tuin en keuken pc maar eens openschroeven en kijken of er nog plek is voor een extra hdd of 2... wat zijn die prijzen lekker gedaald he... ik ben er te lang uit geweest... nogmaals - hartelijk dank allemaal!

Verwijderd

Topicstarter
enne.. majic, als de brillen het niet meer doen, go for the kale kop! heheh, thanks - laterr

• Squee
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
Maar is ECC dan dus gewoon een andere benaming voor parity geheugen? Of is dit er gewoon dus een soort nieuwere variant van?
(of zit ik er nou echt helemaal naast :P ;) )

Please do not contact me telepathically.

Pagina: 1