Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Dearrx
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 07-08-2018
Goede morgen,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen ben nu al enige dagen bezig met het instellen van de nas maar wilt niet echt lukken.

Het doel van de NAS: mijn ouders moeten op de NAS kunnen vanuit hun eigen netwerk (ik woon buitenshuis) Ze moeten foto's erop kunnen zetten in hun eigen map. Binnen mijn eigen netwerk moet ik video's naar de tv kunnen streamen en zo dus ook kan kijken. Het lieft wil ik dat ik mijn NAS ook kan bereiken wanneer ik niet op mijn eigen netwerk zit.

De NAS die ik heb is een Synology DS218+
Totaal HDD is 8GB
Mijn internet provider is KPN en heb dus een Experia Box V10

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen, zit natuurlijk aardig wat geld in.

Met vriendelijke groet,

Emiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kwibox
  • Registratie: mei 2015
  • Nu online
Tja Emiel, de meeste dingen die je wilt kunnen prima met die synology en met DSM is het ook nog relatief eenvoudig in te stellen...

Waar heb je je al in verdiept en wat heb je al geprobeerd? Waar loop je tegenaan? Want dat schrijf je niet op ;)

Helaas is het hier niet de bedoeling/mogelijk dat we alles gaan voorkauwen voor je; voor een kant en klare oplossing huur je een student/handige neef enz.

Begin eens met doornemen van de handleiding van DSM, dan kom je vast een heel eind.

• Dearrx
Hallo Kwibox,

Ik heb de handleiding van DSM en forums van KPN al doorgespit maar kom er maar niet uit.
Wanneer ik probeer om bijv via telefoon de nas te bereiken via de IP lukt dit niet.
De browser geeft ook aan dat de verbinding onveilig is terwijl die [NAS IP]:5001 gebruikt wat als ik het goed begrijp HTTPS zou moeten zijn ( wat in de browser rood is met een streep) en iets te maken heeft met certificaten??

• kwibox
  • Nu online
@Dearrx Welk IP? Extern of intern? Portforwarding geregeld? Het is voor mij nu ook niet duidelijk waar de NAS staat; bij jou of bij jouw ouders.

Certificaten zijn idd nog niet goed ingesteld, maar laten we eerst zorgen dat je er überhaupt bij kunt.

kwibox wijzigde deze reactie 28-07-2018 11:44 (3%)

• Dearrx
@kwibox Excuus voor de onduidelijkheid, de NAS staat bij mij. Wanneer ik de IP van de NAS doe: [ip Nas]:5001 (5001 komt automatisch) dan geeft ie via mijn Computer (bekabeld aangesloten) niet beveiligd aan. Probeert mijn vriendin dit te doen via Mobiel dan krijgt ze geen toegang ivm onveilig netwerk.

Ik ben ingelogd op mijn Xperia Box v10 vervolgens instellingen en dan Poort forwarding - IPv4

Daar heb je 2 soort van tabbladen met: Poort Forwarding - IPv4 & Application Configuration

Dit zijn de instellingen van de sectie Application Configuration:
Protocol: TCP
Start poort: 5000
eindpoort: 5001

Start mapping poort: 5000
Eind mapping poort: 5001

Bij Poort Forwarding - IPv4 heb ik:
Modus: IP adres
LAN Host: heb ik via cmd > ipconfig /all > IPv4 Address
App groep Spelletjes (dit lijkt mij niet uit te maken(keuzen uit audio/video, VPN,Apps & Servers))
Appnaam NAS

Ik hoop nu wel een duidelijke beschrijving te hebben gegeven nogmaals excuus. En heel erg bedankt dat jij probeert te helpen.

• V-rg
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 00:39

V-rg

uhm..?

Ziet je foutmelding er zo uit? (denk dat je Firefox gebruikt gezien je beschrijving? Gezien Chrome een andere tekst weergeeft)

Dan moet je gewoon op "geavanceerd" drukken en dan op "uitzondering toevoegen". Dit komt omdat je een HTTPS website bezoekt met een SSL certificaat die niet geaccepteerd wordt door één van de CA's van je browser/computer.

• kwibox
  • Nu online
@Dearrx en met het ip adres gaat het dus fout ;)

je moet je extern ip (wan ip) gebruiken om toegang te krijgen van buiten

daarnaast moet je in je router de inkomende poort naar het ip van de nas forwarden en niet naar je pc (ipconfig laat het ip van je pc zien ipv van je nas)

Dus even naar https://www.whatismyip.com/ en dat ip gebruiken ipv je interne adres bij externe toegang

kwibox wijzigde deze reactie 28-07-2018 16:00 (9%)

• -36-
  • Registratie: januari 2009
  • Nu online

-36-

Trust me. I'm an amateur

Zou de portforwarding skippen dat maakt het alleen maar onveiliger, zeker als je niet precies weet wat je doet. Met de speciaal daarvoor bedoelde synology-cloud software is het zo ingesteld of maak desnoods een vpn aan mocht dat met de xperiabox kunnen.

Toevoeging. Dat https niet werkt klopt. Als je niet zelf een kloppend certificaat aanmaakt blokken de browsers tegenwoordig meestal automatisch de site.

-36- wijzigde deze reactie 28-07-2018 19:23 (39%)

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Google

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True