Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe laptop (niet gamen) liefst onder €1000

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Matedeor
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:51
Wat ga je met je laptop doen?
Surfen, Mailen, AutoCad, GIS, grote excel bestanden. Ben in ieder geval niet van plan om te gamen. Zou wel een plus zijn als ik er in de toekomst ook eventueel fotobewerking op kan doen.

Wat is je budget?
Liefst onder de €1000,-. Indien de toegevoegde waarde heel groot wordt kan ik nog iet hoger gaan zitten.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Heel af en toe, maar niet met grote regelmaat. Staat grotendeels gewoon thuis, met extern scherm, of op tafel.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen voorkeur. Heb wel het beste gevoel bij merken als Dell, HP en Asus.

Voorkeur specificaties
Wat ik onder andere belangrijk vind is een mooi scherm (fel, goede kleuren), niet te lomp en stil.
Grootte is minimaal 14 inch, maar neig naar 15 inch. Liefst met een lichte videokaart. MX150 of GTX1050.
GTX1050 gaat alleen denk ik snel ten kosten van de lompheid en stilheid. Nieuwste proccesors uit de U serie hebben volgens mijn een goede combinatie van snelheid en zuinigheid, dus daar gaat voorkeur naar uit.

Zelf gevonden

pricewatch: Lenovo IdeaPad 530S-15IKB (81EV005YMH)
pricewatch: HP Pavilion 15-cs0975nd
pricewatch: Asus Zenbook UX430UA-GV259T (Qwerty toetsenbord)

Alle reacties

• Matedeor
Denk dat ik voor de Lenovo Ideapad 530 ga. Vindt hem qua design wel geslaagd. Hier ook positieve test van 14 inch model gevonden: https://www.notebookcheck...ptop-Review.316662.0.html

Hoop dat ze hem bij de Mediamarkt hebben staan, zodat ik ook nog iets van het scherm kan zien. Gezien ik hem veel thuis heb staan wordt het 15 inch, scheelt ook weer met hitte en geluid.

[ Voor 12% gewijzigd door Matedeor op 28-07-2018 22:39 ]

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Ik zou zelf voor de Lenovo, design is geslaagd en alles kan in principe soepel lopen voor jou gebruik.

• Matedeor
Berlinetta schreef op zondag 29 juli 2018 @ 08:15:
Ik zou zelf voor de Lenovo, design is geslaagd en alles kan in principe soepel lopen voor jou gebruik.
Heb de knoop doorgehakt en ga voor 530 d:)b .

Gaat tussen deze twee:
pricewatch: Lenovo IdeaPad 530S-15IKB (81EV003GMH)
pricewatch: Lenovo IdeaPad 530S-15IKB (81EV005YMH)

Verschil i7 vs i5, andere kleur en €100 prijsverschil (is in winkel goedkoper dan hier staat aangegeven) zover ik kan zien. Ik denk dat het verschil tussen de i5 en i7 te klein is voor €100, alleen zwart vind ik wel mooier op de foto's. Ga sowieso nog even in de winkel kijken.

• Matedeor
Gisteren even wezen kijken, hadden daar alleen een 14 inch model staan. Vooral buitenkant van de laptop is toch wel een dikke plus, ziet erg fraai uit en voelt stevig aan. Scherm kan zeker niet zo fel als mijn oude dell xps, maar zag er voor de rest wel prima uit. Enige wat opviel was dat de versie in de winkel toch echt een glanzend scherm leek, terwijl overal over antiglare wordt gesproken. Ook andere reacties lijken te bevestigen dat het toch niet volledig mat is.

Edit in deze lijst nog een verschil kunnen vinden in netwerk kaart:

https://psref.lenovo.com/...530S_(15_)_Intel_EMEA.pdf

Model van Bol 11ac, 1x1 + BT4.1, model van Mediamarkt 11ac, 2x2+ BT4.1
Zwart model schijnt wel iets vingerafdruk gevoeliger te zijn (wordt geschreven in review van notebookcheck), maar dat gaat hem dan worden.

[ Voor 41% gewijzigd door Matedeor op 30-07-2018 13:28 ]

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-11 13:02
Matedeor schreef op maandag 30 juli 2018 @ 11:08:

Model van Bol 11ac, 1x1 + BT4.1, model van Mediamarkt 11ac, 2x2+ BT4.1
Zwart model schijnt wel iets vingerafdruk gevoeliger te zijn (wordt geschreven in review van notebookcheck), maar dat gaat hem dan worden.
Ik ben benieuwd hoe deze bevalt! Ik heb nu de 520 en wil graag de 530 met nvidia gpu. Ik hoop dat deze dan wel stuk beter presteert. En dat dit ook geld voor de wifi kaart. Zou deze eventueel te vervangen zijn? Of heeft Lenovo dit weer gelocked?

How are you doing?

• Matedeor
stftweaker schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 20:06:
[...]

Ik ben benieuwd hoe deze bevalt! Ik heb nu de 520 en wil graag de 530 met nvidia gpu. Ik hoop dat deze dan wel stuk beter presteert. En dat dit ook geld voor de wifi kaart. Zou deze eventueel te vervangen zijn? Of heeft Lenovo dit weer gelocked?
Snelle eerste indruk is dat bouwkwaliteit echt boven verwachting is :) . Voelt ontzettend premium aan, en is ook nog is dun. Hebben hier ook een Lenovo Ideapad 510 staan, maar die lijkt dan 10 jaar ouder.

Scherm is niet mat. Misschien dat ze wel het spiegelen zo veel mogelijk hebben proberen te voorkomen. Scherm vindt ik wel goed, felheid is voor mij ruim voldoende (als ik op het oog moet inschatten in ieder geval stukje hoger dan de 230nit die je weleens bij testen ziet), en kleuren spatten ervanaf.

Schrok vanmiddag van het geluid van de fan, kwam in de buurt van mijn beruchte dell xps 15. Toetsenbord werd daarbij ook warm. Maar daarbij moet worden gezegd dat het natuurlijk ook wel direct een enorme stresstest was met een kamertemperatuur van 27,5 graden. Nu het afkoelt en ik dit zit te typen moet ik zeggen dat die vrij stil is (of licht of vrijwel niks). Cpu tempratuur lag toen rond de 55 graden, nu 50 graden. Heb wel in ieder geval gehoord dat die op volle toeren hard kan.

Wifi card is in deze versie: Intel Dual Band Wireless-AC8265. Volgens mijn is dat niet zo'n verkeerde kaart, de goedkopere hebben volgens mijn een andere versie, of deze te vervangen is weet ik niet.

Al met al voor nu zeer tevreden, vooral met algehele premium gevoel. Hoop wel dat de fan zich als nu blijft gedragen. Als je nog vragen hebt laat het maar weten?

[ Voor 5% gewijzigd door Matedeor op 31-07-2018 21:57 ]

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-11 13:02
Dit is dus de versie met aparte nvidia graphic card.

Dan is 50 graden nog best schappelijk. Zou je eens cinebench kunnen draaien? Hier ben ik wel meeste benieuwd naar. Vooral omdat het een i7 is en benieuwd ben of deze ook zo teruggedrongen wordt door Lenovo vanwege de accu duur

How are you doing?

• Matedeor
stftweaker schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 21:58:
[...]

Dit is dus de versie met aparte nvidia graphic card.

Dan is 50 graden nog best schappelijk. Zou je eens cinebench kunnen draaien? Hier ben ik wel meeste benieuwd naar. Vooral omdat het een i7 is en benieuwd ben of deze ook zo teruggedrongen wordt door Lenovo vanwege de accu duur
Heb het bekeken met Speccy. Weet voor de rest weinig van Cinebench af, hierbij de scores:

OpenGL: 59.59fps
CPU: 519cb

Ventilator gaat op zo'n momenten wel lekker draaien.

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:00
En hoe lang gaat de batterij ongeveer mee? Kan er weinig over vinden behalve de info van Lenovo zelf.

• Matedeor
barzi schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 11:55:
En hoe lang gaat de batterij ongeveer mee? Kan er weinig over vinden behalve de info van Lenovo zelf.
Zal het binnenkort testen, is een 45 Wh batterij. In die test van Notebookcheck kan je er ook alvast wat over vinden.

Under load, it ran out of juice after just 85 minutes. In return, it lasted for a respectable 8:40 hours in our real-world Wi-Fi test. In our video test, the device powered off after a decent 7 hours, which should be long enough to watch three full-length feature films.

Viel mij trouwens vandaag op dat de laptop niet helemaal recht is, deksel staat klein beetje scheef, doordat de schanier ook niet helemaal recht zijn geplaatst (zie foto). Aan de ene kant hangt die er een beetje overeen en andere kant juist net niet.

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/ao8ch2.jpg

Denk dat ik mij er maar gewoon niet aan ga liggen ergeren, nu valt natuurlijk meteen alles op.

[ Voor 4% gewijzigd door Matedeor op 01-08-2018 14:30 ]

• Matedeor
Uiteindelijk de laptop om bovenstaand problemen geretourneerd, zagen in de winkel het probleem ook direct. Wat bleek nu, alle 530s 15 inch die ze daar hadden staan hadden dit probleem, 14 inch daarentegen weer niet :|. Kwam over als een grote productiefout.

Helaas nu geen nieuwe laptop en nog geen nieuwe geschikte vervanger kunnen. Merk dat vooral over het scherm en de bouwkwaliteit het heel lastig is om goede informatie te vinden. Zit nu te overwegen om misschien voor de goedkoopste xps 15 te gaan. Veel laptops zien er tegenwoordig mooi uit, maar toch niet echt te vergelijken met de degelijkheid van mijn oude xps 15 uit 2011. Als ik er daardoor weer 2 jaar langer mee kan doen is het dat misschien wel waard. Lees alleen best wat negatieve verhalen over oververhitting.

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:00
Al gekeken naar de Xiaomi Notebook Pro?

• Matedeor
barzi schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 13:01:
Al gekeken naar de Xiaomi Notebook Pro?
Ja, wel naar gekeken, mooie laptop, maar niet echt goed leverbaar in Nederland.
Als je dan een slecht model krijgt, wordt dat ben ik bang een hoop gedoe met de garantie.
Voor zulke bedragen vind ik dat risico eigenlijk te groot.

Jammer dat ik die 15% korting net voorbij is bij Dell, want voor €1190,-, was ik wel serieus gaan twijfelen.

[ Voor 13% gewijzigd door Matedeor op 06-08-2018 11:57 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Welke XPS heb je nu ?(de 2011)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Matedeor
Ja de l502x met i7 2670, gt525 en full hd scherm.
Dat ding voelt echt zo ongelooflijk degelijk aan, en scherm kan ook nog makkelijk mee.

Enige minpunten zijn dat die wat lomp is, en de fans behoorlijk luid kunnen, en zich wat raar gedragen. Ook merk je nu bij combinatie van grotere bestanden, en het uitvoeren van verschillen taken, dat die af en toe wat langzaam kan gaan aanvoelen. Maar mag het naar 7 jaar.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kun je nog wat upgraden aan SSD en
Fan kun je vaak ook zelf vervangen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Matedeor
Hackus schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 12:05:
Kun je nog wat upgraden aan SSD en
Fan kun je vaak ook zelf vervangen
SSD heb ik er al ingezet.
Fan ben ik voor mijn gevoel niet handig genoeg voor omdat zelf te doen. Die gedroeg zich eigenlijk ook al vrij snel zo. Vaak 2 seconde blazen, 2 seconde stil, 2 seconde blazen. Ook regelmatig als je niks doet blazen en bij gebruik juist stil.

[ Voor 19% gewijzigd door Matedeor op 06-08-2018 12:08 ]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Matedeor schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 12:07:
[...]

SSD heb ik er al ingezet.
Fan ben ik voor mijn gevoel niet handig genoeg voor omdat zelf te doen. Die gedroeg zich eigenlijk ook al vrij snel zo.
Ken zo ff het model niet uit mijn hoofd. oa Bij mijn HP ProBook was het zo vervangen.(ik weet dat oa Toshiba Sattelite een ramp was) De boel eens schoonmaken en evt koelpasta vervangen. Ik ben niet zo snel van nieuw
kopen, als je nog iets hebt wat niet totaal onbruikbaar is (grof gezegd)

Deze al gezien ?
pricewatch: HP ProBook 440 G5 i5-8gb-256ssd

[ Voor 28% gewijzigd door Hackus op 06-08-2018 12:36 ]

• Kralex10
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 12-08-2021
Modbreak:*knip* kappen met spammen anders ben je je account kwijt.

[ Voor 65% gewijzigd door br00ky op 01-09-2018 15:25 ]

• Matedeor
Hackus schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 12:11:
[...]

Ken zo ff het model niet uit mijn hoofd. oa Bij mijn HP ProBook was het zo vervangen.(ik weet dat oa Toshiba Sattelite een ramp was) De boel eens schoonmaken en evt koelpasta vervangen. Ik ben niet zo snel van nieuw
kopen, als je nog iets hebt wat niet totaal onbruikbaar is (grof gezegd)

Deze al gezien ?
pricewatch: HP ProBook 440 G5 i5-8gb-256ssd
Modbreak:*knip* .

Ik denk vooral dat het niet de bedoeling is om onder elk bericht reclame voor je laptop te maken.

Grootste probleem nu is alleen dat bij wat zwaardere taken die het toch wel moeilijk gaat krijgen. Dat is vooral als ik thuiswerk en met veel grote data bestanden en ook nog Gis bijvoorbeeld aan de gang ben. Ben van die Hp Probook wel enthousiast over degelijkheid (bouwkwaliteit en koeling), maar heeft ook aantal dingen waar ik in eerste instantie minder enthousiast over wordt. Zo zit er geen losse videokaart (vraag me af of ik daardoor wat betreft toekomstbestendigheid niet in de problemen ga komen), is scherm iets minder en is die natuurlijk een stuk lomper.

[ Voor 8% gewijzigd door br00ky op 01-09-2018 15:25 ]

• Matedeor
Ga uiteindelijk toch voor de xps 15. Met 10% korting kan ik hem krijgen voor €1250,-.
Als ik de meerwaarde zie tegenover bijvoorbeeld de ideapad 530s van €900,-, denk ik dat het de koop waard is. Hopelijk kan ik er dan weer minimaal 5 jaar meedoen, al hoop ik meer richting de 7 jaar net als bij de huidige xps.

Bedankt voor de hulp!, laat nog weten hoe die bevalt.

[ Voor 5% gewijzigd door Matedeor op 09-08-2018 11:09 ]

Pagina: 1