[Simpel] Zit ik buiten mijn bundel?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7W34K3R5
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15-03 12:28
Hoi, ik heb een abonnement van simpel voor 4gb data. Ik laat mijn telefoon data uitschakelen bij 4gb gebruik. Nou staat er op mijn telefoon in de instellingen dat ik 32gb heb gebruikt in een maand, ik heb geen (waarschuwing) berichten gekregen van simpel en ik zie geen rekening of iets in die richting verschijnen. Als dit 'echt' zou zijn dan betekent dit dat ik €1600,- zou moeten betalen voor buiten mijn bundel gaan. Als het goed is heeft simpel ook een 'plafond em 2 waarschuwings berichten. Weet iemand of dit reëel is?

Beste antwoord (via 7W34K3R5 op 28-07-2018 09:55)

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-05 11:26

SeatRider

Hips don't lie

Reëel is dat je zit te kijken naar je WiFi gebruik :-). Ik zou niet eens weten hoe ik er op mijn mobiel 32gb doorheen zou moeten jagen.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-05 11:26

SeatRider

Hips don't lie

Reëel is dat je zit te kijken naar je WiFi gebruik :-). Ik zou niet eens weten hoe ik er op mijn mobiel 32gb doorheen zou moeten jagen.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:08

Oekol

waka waka hey hey

@7W34K3R5 Kijk in de simpel app naar buiten de bundel kosten, daar staat hoeveel euro je er overheen bent en hoeveel internet je nog hebt.
SeatRider schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 09:06:
Dat is niet zo moeilijk hoor. Filmen op 4k en dan nog back-uppen naar bijv Google foto's via data. Dat gebeurde mij toen ik in oostenrijk was. Had het gelukkig na 4gb door, maar in Nederland heb ik tmobile unlimited gehad en dan doe je niks op wifi. Haalde makkelijker 40 tot 60 gb per maand. :+

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

SeatRider schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 09:17:
Dat was niet de vraag. De vraag is wat reëel is. Gezien TS geen waarschuwingen heeft gekregen en nog steeds internet kan gebruiken, is dat dus inderdaad een reële optie.
Een provider zal je niet blokkeren inderdaad en niet alle providers sturen notificaties als je buiten je bundel gaat of gedeeltelijk verstookt hebt binnen korte tijd. Vooral budget providers laten het vaak enkel via hun app of op hun klanten portaal zien. Het blijft dus een aanname die je doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-02 14:42
CH4OS schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 09:14:
[...]
En dat weet je, hoe? Vertelt jouw glazen bol dat? Zijn genoeg mensen die dergelijk verkeer makkelijk halen. Meestal staat er wel bij vermeld om wat voor verkeer het gaat. In elk geval in Android 8.1 is dat zo, maar of dat ook voor oudere of andere besturingssystemen geldt, weet ik niet. Dus je doet bier een behoorlijke aanname.
Het is een erg logische redenering.

Ik heb zelf simpel, is de 4g bundel op dan ga je er niet automatisch overheen, maar moet je eerst een aanvul bundel handmatig activeren. Via de app of via sms.

Daarmee lijkt me de redenering dat ts naar wifi gebruik ( of evt. Gecombineerd wifi+4g ) zit te kijken logischer dan dat het alleen 4g is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:08

Oekol

waka waka hey hey

Gitano schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 09:22:
[...]

Het is een erg logische redenering.

Ik heb zelf simpel, is de 4g bundel op dan ga je er niet automatisch overheen, maar moet je eerst een aanvul bundel handmatig activeren. Via de app of via sms.

Daarmee lijkt me de redenering dat ts naar wifi gebruik ( of evt. Gecombineerd wifi+4g ) zit te kijken logischer dan dat het alleen 4g is.
Uhm, je gaat er gewoon overheen hoor? Daar verdienen ze juist hun centen mee. Tenzij je voor 50 cent per maand een plafond ingesteld hebt. Bron: mijzelf in Oostenrijk.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-02 14:42
Leoon. schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 09:52:
[...]

Uhm, je gaat er gewoon overheen hoor? Daar verdienen ze juist hun centen mee. Tenzij je voor 50 cent per maand een plafond ingesteld hebt. Bron: mijzelf in Oostenrijk.
Dan heb ik een ander abbo bij simpel bij jij, vorige maand voor het eerst mijn data op gehad, 0 over en ook direct geen internet meer op mijn telefoon. Was nog 2 dagen tot de nieuwe bundel kwam dus niks aan gedaan en 2 dagen later weer gewoon 4g. Kon er dus absoluut niet overheen.

En voor zover ik weet heb ik daar niks handmatig voor ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:36

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@7W34K3R5 welkom op Tweakers.

Je openingspost voldoet helaas niet helemaal aan de wensen/eisen die we er aan stellen. Wat die zijn vind je in: Het algemeen beleid #quickstart. Aangezien je vraag nu al is opgelost, hoef je er verder niks aan te veranderen, maar let erop bij het aanmaken van een volgend topic.

@de rest ik heb de offtopic discussie verwijderd. Het is niet nodig om op de man te gaan spelen. bot en zuur te doen. Neem de volgende keer nog een bak koffie en maak een TR aan.

Zelf zit ik ook bij Simpel. Simpel heeft een website en een app om realtime je dataverbruik te bekijken. Daarnaast krijg je bij 80% en 100% een waarschuwingssmsje. Als je dus zelf oplet en je data uitzet bij de smsjes kan je er nooit overheen gaan.
Gitano schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 09:22:
offtopic:
Voor zover ik weet heeft Simpel die optie niet op het abonnement zitten (behalve het plafond dan voor 50 cent). Weet je zeker dat je in je telefoon niet hebt ingesteld dat de dataverbinding wordt verbroken op het moment dat het op is.

[ Voor 24% gewijzigd door rens-br op 28-07-2018 15:08 ]

Pagina: 1