Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornto
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 01-09 16:32
Ik ben aan het uitkijken om in de toekomst een degelijk netwerk op te zetten.
Kleine rack tegen de muur en dacht hierbij aan de Netgear ProSAFE JGS524PE - Switch.
Deze moet vooral gaan dienen om computers (iMac's e.d), VOIP (Gigaset N510IP Pro) en camera's (Foscam) aan te sluiten. 50/50 met POE aangestuurd dus (Gigaset en Foscam).

Is de Netgear ProSAFE JGS524PE hiervoor geschikt dan?

mvg,
Bjorn

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Is er een reden waarom je een switch uitzoekt de drie keer zo duur is als noodzakelijk?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:56
Heb je echt die 24 porten nodig? En wat wil je verder nog kunnen doen met je switch?

[ Voor 46% gewijzigd door HKLM_ op 28-07-2018 07:04 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjornto
Brahiewahiewa schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 04:56:
Is er een reden waarom je een switch uitzoekt de drie keer zo duur is als noodzakelijk?
Vind ze van prijs nog best meevallen toch? En hoezo noodzakelijk? lees reactie op HKLM_ hieronder.
HKLM_ schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 07:02:
Heb je echt die 24 porten nodig? En wat wil je verder nog kunnen doen met je switch?
Ik heb nu eigenlijk al 5 POE-poorten en 8 gewone poorten nodig in mijn huidige "popup-store" (bureaucontainers).
Eens de winkel/atelier/magazijn gebouwd is, komen er extra camera's en kabels bij (denk aan vaste kassa's, schermen, ...).
Minimaal komen er al 4 POE-kabels en 6 gewone kabels bij.
Dan lijkt me een 24-poorts zeker geen overbodige luxe, eerder al een nipte. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
bjornto schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 09:22:
[...]

Vind ze van prijs nog best meevallen toch? En hoezo noodzakelijk? lees reactie op HKLM_ hieronder.

[...]

Ik heb nu eigenlijk al 5 POE-poorten en 8 gewone poorten nodig in mijn huidige "popup-store" (bureaucontainers).
Eens de winkel/atelier/magazijn gebouwd is, komen er extra camera's en kabels bij (denk aan vaste kassa's, schermen, ...).
Minimaal komen er al 4 POE-kabels en 6 gewone kabels bij.
Dan lijkt me een 24-poorts zeker geen overbodige luxe, eerder al een nipte. :-)
Helder, dit lijkt gewoon de grote broer te zijn van de twee kleine switches die je nu al hebt zo te zien. Als je daar tevreden mee bent dan is dit een prima keuze denk ik voor je. Zelf vind ik de Netgear GUI niet heel best qua instel mogelijkheden voor bijvoorbeeld vlans, etc dat heb ik op andere switches wel beter gezien.

Qua switch kan je het zo duur maken als je zelf wilt, een HP switch met support of een Cisco met support is al snel veel duurder. Wat ook een leuke switch is ook qua mogelijkheden is de Ubiquiti Unifi Switch (24-poorts, 250W PoE+) Die is alleen wel iets duurder maar qua beheer is die voor mij beter dan de netgear.

[ Voor 18% gewijzigd door HKLM_ op 28-07-2018 10:14 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornto
HKLM_ schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 10:11:
[...]
Zelf vind ik de Netgear GUI niet heel best qua instel mogelijkheden voor bijvoorbeeld vlans, etc dat heb ik op andere switches wel beter gezien.
Snap ik best. Maar maakt dat voor mij wat uit, als hij enkel als switch moet dienen?
Voor mij is het vooral van belang dat het degelijk is en dat de POE ook deftig werkt, dat de camera's niet om de haverklap uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

HKLM_ schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 10:11:
[...]
.... Zelf vind ik de Netgear GUI niet heel best qua instel mogelijkheden voor bijvoorbeeld ...
Mijn punt was dat TS helemaal geen managed switch nodig heeft, dus die GUI kan 'm gestolen worden ;o)
TS heeft alleen maar een 4 (8 in de nabije toekomst) ports PoE switch nodig
Maar ik vind het prima als je liever een duurbetaald SPOF neerzet

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornto
Brahiewahiewa schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 10:24:
Mijn punt was dat TS helemaal geen managed switch nodig heeft, dus die GUI kan 'm gestolen worden ;o)
Zijn er dan goedkopere, degelijke switches die in een rack passen met 24 poorten, waarvan liefst 12 POE?
De GUI kan voor mij inderdaad niet zo veel betekenen, althans niet voor zover ik me kan inbeelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Nee, maar wat een 24p switch zo duur maakt, is dat hij de energie kan leveren voor 24 apparaten. Da's een forse, dus dure voeding.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Brahiewahiewa schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 10:24:
[...]

Dat zal mijn verkeerde interpretatie zijn dat ik er standaard vanuit ga dat als je iets zakelijk in ga zetten je minimaal een managed switch wil hebben. Je wilt niet je Terminals, camera's etc op hetzelfe vlan hebben :D

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornto
HKLM_ schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 10:35:
[...]
Je wilt niet je Terminals, camera's etc op hetzelfe vlan hebben :D
Daar heb je een punt. Maar is dit snel te organiseren, zonder kennis? Ben nu wel snel mee met alles, maar VLAN opzetten is iets nieuws voor me.
de VLAN voor de camera's zouden dan wel toegang tot het net moeten, omwille van de externe DDNS toegang, idem met die terminals uiteraard.

[ Voor 3% gewijzigd door bjornto op 28-07-2018 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
bjornto schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 10:49:
[...]

Daar heb je een punt. Maar is dit snel te organiseren, zonder kennis? Ben nu wel snel mee met alles, maar VLAN opzetten is iets nieuws voor me.
de VLAN voor de camera's zouden dan wel toegang tot het net moeten, omwille van de externe DDNS toegang, idem met die terminals uiteraard.
Het is niet moeilijk maar je moet je er wel even in verdiepen en dingen proberen soms. Op youtube staan wel filmpjes die dit uitleggen.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

HKLM_ schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 11:21:
[...] Op youtube staan wel filmpjes die dit uitleggen.
Ah ja, de zakelijke aanpak ;o)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Brahiewahiewa schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 11:33:
[...]

Ah ja, de zakelijke aanpak ;o)
Niet geslapen van de warmte ofzo? Neem nog een flesje azijn vandaag :+

[ Voor 9% gewijzigd door HKLM_ op 28-07-2018 11:37 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornto
Op zich is er niets mis met filmpjes via youtube bekijken. Zelfstudie langs die kant is met veel proberen.
Hoe dan ook zal het "professionele" netwerk eerst rustig voorbereid worden, voor de popup-store weg gaat (met z'n eigen huidig netwerk).

HKLM_, is dan de bovenvermelde switch dan geschikt voor de VLAN of toch beter wat anders? Iets meer budget mag ook wel, vond deze al best voordelig.
Pagina: 1