Relaxte RTS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:03
Ik heb veel RTS spellen gespeeld, oa StarCraft 2 maar ben met SC2 deel 3 gestopt omdat het teveel stress opleverde (tenzij ik op medium speel maar dat is suf). Ik zoek een nieuwe grafische sterkte RTS waar je relaxt een base kan bouwen en rustig kan aanvallen. Welk spel is dan goed geschikt? Ik zoek dus wel uitdaging maar niet de snelheid die een spel als SC2 heeft. Tempo moet dus niet te hoog liggen.

C&C reeks gespeeld, Age o E etc. Vond Settlers 4 bv erg geschikt maar dat is geen echte RTS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakkertje_01
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:07
Anno 1404 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ook gespeeld, super tof! Alleen op een gegeven moment vond ik het op werk lijken al die routes. Maar dit is geen rts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Company of Heroes en als je niet tegen de graphics kan CoH2 welke imho minder leuk is om te spelen. Speelt een stuk rustiger en je hebt geen 200 APM nodig.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:09

-36-

Trust me. I'm an amateur

Misschien is een turnbased game proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Valt Banished binnen je criteria? Het is niet echt een RTS maar als je een dealtje pakt voor een goedkope key kun je die prima proberen voor de prijs van een speciaalbiertje op het terras.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
Graphics vind ik belangrijk. Wat ik jammer vind is dat de meeste RTS-en singleplayer focus op gewoon base builden attacken minder is geworden. Ik moet nu allemaal ander soort missies spelen terwijl ik gewoon relaxt een basis wil bouwen. Ik denk soms terug aan de dune2 tijdperk met 30 missile rocket turrets en dan relaxt leger opbouwen (terwijl de vijand dom kapot gaat)... wellicht wat suf maar wel relaxt :D
True schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 20:17:
Company of Heroes en als je niet tegen de graphics kan CoH2 welke imho minder leuk is om te spelen. Speelt een stuk rustiger en je hebt geen 200 APM nodig.
zal deze eens checken

[ Voor 26% gewijzigd door TweakerVincent op 28-07-2018 01:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 15:58

Kraz

Saving the world

Planetary Annihilation,
Al paar jaar oud, maar ik vermaak me er nog wekelijks mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:13
TweakerVincent schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 01:05:
Graphics vind ik belangrijk. Wat ik jammer vind is dat de meeste RTS-en singleplayer focus op gewoon base builden attacken minder is geworden. Ik moet nu allemaal ander soort missies spelen terwijl ik gewoon relaxt een basis wil bouwen. Ik denk soms terug aan de dune2 tijdperk met 30 missile rocket turrets en dan relaxt leger opbouwen (terwijl de vijand dom kapot gaat)... wellicht wat suf maar wel relaxt :D

[...]

zal deze eens checken
Ik vermaak mij nu prima met Age of Mythology (extended edition), graphics zijn wat gedateerd maar nog prima te doen.

Ik had ook het probleem bij bijv. SC2 van de druk van het bouwen en de missie, alsof je een wapen wedloop aan het uitspelen bent.
Dat is bij Age of Mythology een stuk minder, ik kan veel meer mijn eigen tempo bepalen.

Af en toe zo erg dat ik veel te lang heb doorgebouwd en een enorm leger heb, waardoor ik de enemy zo platswals.

Wellicht moet ik ook een moeilijkere graad spelen, maar ik speel het voornamelijk om chill te kunnen bouwen en alles zo veel mogelijk te levellen, het echt winnen is bij mij dan ook secundair.

Kijk anders eerst wat video's om te bepalen of je het wat vind.

Ik hoop zelf dat Age of Empires 2 HD: Definitive Edition (volledige remaster) dan ook binnenkort uitkomt, die past ook in dit rijtje.

[ Voor 11% gewijzigd door Turismo op 28-07-2018 10:20 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xyrr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:52
Misschien is het de moeite waard om eens naar They Are Billions te kijken. Is wel pas in Early Access en de meeste functies moeten nog worden toegevoegd, maar de survival mode is erg leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Age of Empires 2 met Wololokingdoms mod en de 2 HD textures en expansions op Voobly, dat werkt ook prima. Maar het probleem is dat een RTS zonder snelheid weinig competitief is, en dus weinig online gespeeld wordt. Dan blijft over: niet-competitief en offline. Dat kan allebei met SC2 ook wel ;-)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobVeldman
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-07 18:45
Planetary anihilation is genoemd, maar wat denk je van Supreme commander forged alliance? Stand alone expansion. Perfect voor het langzaam bouwen van defense met dikke turrets. JE hebt wel een flinke pc nodig om soepel te draaien.

PS4 BF3/BF4/BF1: Phunkeee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcade
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 14:45
TweakerVincent schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 01:05:
Mja ik ben ook van het Dune 2 tijdperk en weet precies wat je bedoelt. Maar als ik dan lees dat je Starcraft 2 te stressvol vind, maar als je de moeilijkheidsgraad verlaagd het dan ineens te suf vind .. vraag ik me eigenlijk af of het wel bestaat wat je aan het zoeken bent, of dat je gewoon te nostalgisch aan Dune 2 terug denkt.

Als je bouwen leuker vind dan oorlog voeren, moet je misschien het 'RTS' genre los laten en meer kijken in de richting van Cities:Skylines of Transport Fever. Of Factorio & Rimworld.

Stoneheart is onlangs ook 1.0 gegaan; kan je ook is naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcade
  • Laatst online: 14-09 14:45
Xyrr schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 16:28:
Misschien is het de moeite waard om eens naar They Are Billions te kijken. Is wel pas in Early Access en de meeste functies moeten nog worden toegevoegd, maar de survival mode is erg leuk.
Mja als die Starcraft 2 single player al stressvol vind; denk ik dat die van They are billions een hart verzakking krijgt. :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MakuMaku
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-05 22:30
Beetje vreemd, maar wellicht lekker voor je smaak: Logistical
Het is geen RTS, maar je bent wel constant bezig met bouwen van resources en vervoerslijnen. Je kan bij tijd ervoor kiezen om een bepaalde stad of dorp op te lossen door de benodigde resources ernaartoe te vervoeren.
Ik vind deze wel lekker rustig bouwen zolang ik niet actief met de steden bezig ben. Af en toe is het spannend om te zien of je het redt met de huidige resources.

Verder ook wel benieuwd naar andere suggesties in dit topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
@TweakerVincent Wellicht dat je je kunt vermaken met Factorio (demo van beschikbaar). Het spel draait om het opbouwen van een geautomatiseerde basis terwijl je af en toe aangevallen wordt door aliens (die kun je overig ook uitzetten als je dat liever hebt).
Het is heel wat anders dan een traditionele RTS, maar ik kon het zelf erg waarderen (als echte turtle rts speler :+).

Een ander leuke RTS is Sins of a Solar Empire, je kunt hier een zeer sterke verdediging bouwen waarna je met je vloot ruimteschepen sterrenstelsels gaat veroveren.

Supreme Commander Forged Alliance is ook al genoemd, en is ook enorm leuk om te spelen.

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Dank allen voor de replys. Ik ga ze rusig onderzoeken:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 15:26

Nibbz

Postmaster General

Xcom 2? turn based, dus take your time (niet echt een RTS.. als in basis bouwen, maar wel heel strategisch)

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroga
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 14:42
Als je Grand Strategy leuk vindt, kan ik Europa Universalis IV ook erg aanraden.
Niet een basis bouwen maar wel een land opbouwen en uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06:46
Settlers en Northgard :) gaat allemaal niet zo snel en is rustgevend vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 14:33

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Settlers 2 Gold Edition, geweldig spel! Wel pittig op het laatst, maar ach, wel rustig :)

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweebus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06:26
Net iets anders: War for the Overworld,
De opvolger van Dungeon Keeper 2.

Niet echt een stress game, wel vermakelijk uiteraard.

Of de Dungeons reeks is ook leuk. Beetje hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Settlers, war overworld allemaal gespeeld en zijn briljant. Maar zoek een rts. Mss age myt. eens checken. En dune 2 opvolger is dat wat?

Over stress en niveau. Ik wil wel uitdaging maar niet de missies van sc2 deel 3. Ben nu bij level ergens in het begin dat ik moet defenden. Op normal is dat supersimpel op hard is het stressvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 19:33

superwashandje

grofheid alom

als ik lekker wil basebuilden blijf ik altijd bij age of empires II uit komen. de nieuwste editie op steam is goed te spelen op huidige systemen. heerlijk molentjes bouwen met akkers er omheen. een markt neerzetten en karretjes naar je team heen en weer te rijden, verschillende soorten muren/ gates torens kastelen... :)

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 05-09 10:45
Warcraft 3? Oud maar goud.

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larmoth
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08-09 14:00
Xyrr schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 16:28:
Kan mij hier volledig in vinden. Ondertussen al meer dan 100 uur gespendeerd aan dit spel en blijft zalig. Relaxed maar toch af en toe stress en zeker op hogere moeilijkheidsgraden. Inderdaad nog maar enkel survival mode maar dit is echt wel al zalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 10:55

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 09:32

knightofn1

Don't say that word

Zero-K is een gratis Supreme Commander/Total Annihilation achtig spel op steam met terraforming.
Ook erg leuk om co-op te spelen tegen de computer. Het is alleen niet het meest mooie RTS spel die je zult spelen.

Cossacks 3 is een 3d remake van Cossacks back to war. Als je van basis bouwen houd en grote legers is dat een aanrader.

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Laatst online: 07:08

SuBBaSS

-has Ryzen

Marcade schreef op maandag 30 juli 2018 @ 03:53:
[...]

Mja ik ben ook van het Dune 2 tijdperk en weet precies wat je bedoelt. Maar als ik dan lees dat je Starcraft 2 te stressvol vind, maar als je de moeilijkheidsgraad verlaagd het dan ineens te suf vind .. vraag ik me eigenlijk af of het wel bestaat wat je aan het zoeken bent, of dat je gewoon te nostalgisch aan Dune 2 terug denkt.

Als je bouwen leuker vind dan oorlog voeren, moet je misschien het 'RTS' genre los laten en meer kijken in de richting van Cities:Skylines of Transport Fever. Of Factorio & Rimworld.

Stoneheart is onlangs ook 1.0 gegaan; kan je ook is naar kijken.
Stonehearth!
En zeker leuke aanrader als je van dit soort spellen houdt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Van de studio met ex-Westwood ontwikkelaars: Forged Battalion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:56
RobVeldman schreef op zondag 29 juli 2018 @ 20:36:
Planetary anihilation is genoemd, maar wat denk je van Supreme commander forged alliance? Stand alone expansion. Perfect voor het langzaam bouwen van defense met dikke turrets. JE hebt wel een flinke pc nodig om soepel te draaien.
Hij is toevallig in de aanbieding op Steam 80% eraf ! Dus hij kost nu 2Euries :) Dus ik ga die game eens uitproberen.

Bedankt voor de tip !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:58

Oxigeon

En zo is dat!

ramon89 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 22:27:
[...]

Hij is toevallig in de aanbieding op Steam 80% eraf ! Dus hij kost nu 2Euries :) Dus ik ga die game eens uitproberen.

Bedankt voor de tip !
Hier ga ik hem ook maar eens proberen. Voor 2 of 3 euro voor de gold edition.

Dikke pc valt volgens mij wel mee.

MINIMUM:
Processor: 1.8 GHz processor
Memory: 512 MB RAM
Hard Disk Space: 8GB available hard drive space
Video Card: 128 MB video RAM or greater, with DirectX 9 Vertex Shader / Pixel Shader 2.0 support (ATI 9600+, Nvidia 6200+)

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:43
Kraz schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 01:11:
Planetary Annihilation,
Al paar jaar oud, maar ik vermaak me er nog wekelijks mee. :)
Ik was erg fan van Total Annihilation (TA) en dus automatisch Planetary Annihilation (PA) gekocht toen deze uit kwam.
Dat is er toch wel een van een andere orde hoor. De laatste (PA) vond ik een stuk lastiger onder de knie te krijgen ... nu kwam ineens het 3d element om de hoek kijken en moet je meer handelingen doen (voor mijn gevoel).
Desalniettemin een erg mooi spel, maar ik speel zelf liever de old-skool TA. ;)
En natuurlijk Supreme Commander: Forged Alliance.. maar die was al genoemd.

[ Voor 5% gewijzigd door DonJunior op 07-08-2018 07:28 ]

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
Wat denken jullie eigenlijk van de game Iron Harvest? Deze heeft namelijk een unieke setting (het jaar 1920 in een alternatieve werkelijkheid). Jammer genoeg komt die pas in 2019 uit :(

https://kingart-games.com/games/7-iron-harvest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 14:52
Oxigeon schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 07:02:
[...]

Hier ga ik hem ook maar eens proberen. Voor 2 of 3 euro voor de gold edition.

Dikke pc valt volgens mij wel mee.

MINIMUM:
Processor: 1.8 GHz processor
Memory: 512 MB RAM
Hard Disk Space: 8GB available hard drive space
Video Card: 128 MB video RAM or greater, with DirectX 9 Vertex Shader / Pixel Shader 2.0 support (ATI 9600+, Nvidia 6200+)
Dat is met recht minimum specs.
Ik speel Forged Alliance ook al jaaaren met veel plezier, en in skirmishes heeft mijn pc het er toch aardig zwaar mee :)

Mijn Firewizzie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

https://balancedannihilation.com/

Total Annihilation in 3D met strategic zoom en een heleboel quality-of-life verbeteringen zoals area commands, min of meer een tegenhanger van Supreme Commander. Bovendien gratis en gemaakt voor en door OTA fans.

[ Voor 21% gewijzigd door DroogKloot op 07-08-2018 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Case schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:04:
[...]

Dat is met recht minimum specs.
Ik speel Forged Alliance ook al jaaaren met veel plezier, en in skirmishes heeft mijn pc het er toch aardig zwaar mee :)
Ik heb hem gekocht voor 2 euro maar 4k spelen is niet mogelijk ivm te kleine HUD. las dat het nie tmogelijk is deze groter te maken... wel grappig dat je 2e scherm kunt gebruik voor map, mis alleen de minimap op hoofdscherm dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case
TweakerVincent schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 15:38:
[...]

Ik heb hem gekocht voor 2 euro maar 4k spelen is niet mogelijk ivm te kleine HUD. las dat het nie tmogelijk is deze groter te maken... wel grappig dat je 2e scherm kunt gebruik voor map, mis alleen de minimap op hoofdscherm dan.
Dat luxeprobleem heb ik niet, ik speel 'maar' op 1920 x 1080. Maar het probleem is niet zozeer dat Forged alliance visueel zo zwaar is, maar met name CPU heavy. Het is voor mij als casual gamer de enige reden waarom ik mijn i7-2600k eens zou willen upgraden :)

Mijn Firewizzie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Case schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:02:
[...]

Dat luxeprobleem heb ik niet, ik speel 'maar' op 1920 x 1080. Maar het probleem is niet zozeer dat Forged alliance visueel zo zwaar is, maar met name CPU heavy. Het is voor mij als casual gamer de enige reden waarom ik mijn i7-2600k eens zou willen upgraden :)
als ik mijn 4k downgrade naar 1440 dan is het wel groot genoeg. jammer dat 4k niet werkt. kan je instellen dat je minimap terug is als je een 2e scherm hebt? Dan vind ik wel raar dat die dan opeens weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case
TweakerVincent schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:09:
[...]

als ik mijn 4k downgrade naar 1440 dan is het wel groot genoeg. jammer dat 4k niet werkt. kan je instellen dat je minimap terug is als je een 2e scherm hebt? Dan vind ik wel raar dat die dan opeens weg is.
In de video options in het spel kun je als het goed is de secondary adapter gewoon inschakelen, en dan krijg je de minimap weer te zien volgens mij.

Mijn Firewizzie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Case schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 19:46:
[...]

In de video options in het spel kun je als het goed is de secondary adapter gewoon inschakelen, en dan krijg je de minimap weer te zien volgens mij.
dan krijg ik een megamap op mijn 2e scherm wat tof is maar de minimap is uit. Vind de minimap wel belangrijk om te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case
Minimap mis ik nooit zo.. aangezien het erg eenvoudig is om uit te zoomen heb ik op die manier ook prima overzicht.

Maar je kunt de minimap en allerlei opties gewoon zelf aanzetten als het goed is. Zie screenshot..
https://imgur.com/a/JzuHCcq

Mijn Firewizzie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Case schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 20:06:
Minimap mis ik nooit zo.. aangezien het erg eenvoudig is om uit te zoomen heb ik op die manier ook prima overzicht.

Maar je kunt de minimap en allerlei opties gewoon zelf aanzetten als het goed is. Zie screenshot..
https://imgur.com/a/JzuHCcq
ha dat is tof je kan ook split screen doen dan. minimap werkt thanks! 4k is te klein maar 1440 lukt wel goed. Wss is de hud onmogelijk groter te krijgen. Speel jij altijd met een 2e scherm voor de fullmap? Voor het eerst dat ik dat kan gebruiken in een rts, tof!

en hope kan ik scrollen met een dual screen setup? als ik naar links ga (waar de monitor staat) dan kan ik niet scrollen?

[ Voor 9% gewijzigd door TweakerVincent op 07-08-2018 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
TweakerVincent schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 19:30:
Ik heb veel RTS spellen gespeeld, oa StarCraft 2 maar ben met SC2 deel 3 gestopt omdat het teveel stress opleverde (tenzij ik op medium speel maar dat is suf). Ik zoek een nieuwe grafische sterkte RTS waar je relaxt een base kan bouwen en rustig kan aanvallen. Welk spel is dan goed geschikt? Ik zoek dus wel uitdaging maar niet de snelheid die een spel als SC2 heeft. Tempo moet dus niet te hoog liggen.

C&C reeks gespeeld, Age o E etc. Vond Settlers 4 bv erg geschikt maar dat is geen echte RTS.
Heb je The Lord of the Rings : The Battle for Middle Earth 2 al eens gespeeld? is al wel een paar jaar oud, maar nog steeds één van de betere RTS games (vind ik zelf).

Er zijn de laatste tijd weinig Base building RTS games uitgekomen, wat ik persoonlijk erg jammer vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweebus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06:26
Homeworld? (1 / 2 / Deserts of Kharak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 21:03

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Total War Warhammer 1 en 2 misschien? Zowel turn based als real time strategy. Vanaf Hard voor mij uitdaging genoeg en zo prachtig vormgegeven in de battles.

Steam || Diablo 3

Pagina: 1