Welke Macbook?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag:
Mijn macbook is overleden en ik moet een nieuwe gaan kopen. Vorige keer is het een beetje op de gok geweest. Degene die ik nu had was:

MacBook Pro Retina, 13-inch, Early 2015
Processor 2,7 GHz Intel Core i5
8 GB 1867 MHz DDR3

Ik wil de macbook gaan gebruiken voor het schrijven van blogs, maken van presentaties, het monteren van vlogs, photoshop, after effects, website design en licht programmeerwerk.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Adobe Photoshop CC
Adobe After Effects
Filmora
Office
(wellicht Adobe Premaire)

Wat adviseren jullie hiervoor welke macbook ik het beste kan aanschaffen en met of zonder Touch Bar?

Alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-09 07:26
De MacBook Pro zonder Touch Bar kan ik niet aanraden. Die heeft nog steeds een Dual Core-processor en qua performance ga je er niet echt op vooruit vergeleken met je huidige MacBook Pro. Je doet er dus goed aan om voor een MacBook Pro met Touch Bar te gaan. Het is dan alleen de vraag of je een 13" of 15" wilt. Beide modellen voldoen voor wat je ermee wilt doen, al zou ik bij de 13" wel voor 16GB RAM gaan.

[ Voor 9% gewijzigd door MelvinW op 27-07-2018 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MelvinW schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 19:51:
De MacBook Pro zonder Touch Bar kan ik niet aanraden. Die heeft nog steeds een Dual Core-processor en qua performance ga je er niet echt op vooruit vergeleken met je huidige MacBook Pro. Je doet er dus goed aan om voor een MacBook Pro met Touch Bar te gaan. Het is dan alleen de vraag of je een 13" of 15" wilt. Beide modellen voldoen voor wat je ermee wilt doen, al zou ik bij de 13" wel voor 16GB RAM gaan.
Ik wil sowieso voor de 13 gaan. Mijn werk bestaat eruit om over de wereld te gaan en te bloggen en vloggen over hotels, locaties, landen en festivals. Met een backpack op is een 13 inch wel wat fijner om mee te gaan.

16gig is inderdaad ook wel iets waar ik aan zat te denken. Waar word nou eigen de processor voor gebruikt in de computer. Wat doet deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.j.deroos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 02:02
Hoe oud was-ie? Rond de 3 jaar begrijp ik? Dan zou ik contact opnemen met de verkoper. Van zo'n apparaat mag je best verwachten dat hij het wat langer volhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mijn voorganger ook reeds schrijft is 3 jaar echt wel kort voor een MBP om de geest te geven. Lijkt mij wel zo handig om voor jezelf ondubbelzinnig vast te kunnen stellen wat de oorzaak daarvan was. Anders kan het zo maar een duur geintje worden.

Persoonlijk kijk ik altijd wat welke functionaliteit toe voegt bij computers. Voor het geld van een dure MPB 13 inch heb ik op die manier zowel de goedkoopste MPB 13 inch als een iPad Pro 12,9 inch gehaald. Opvallend vind ik bijvoorbeeld de hoeveelheid apps die voor iOS het levenslicht zien, en daar zitten echt wel goede bij, veelal voor een fractie van de prijs van software voor OSX.