Kan je detecteren of iemand via een RDP surft?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolstart
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-05 17:31
Een klant wil een nieuwe maar 'mooie' nieuwe website en stak het gesprek af met ' Ik wil geen video in de background, geen bewegende beelden zoals foto sliders of wat dan ook want cloud is de toekomst want in de corporate wereld surft iedereen in de cloud via RDP via vpn (remote desktop). RDP connectie over het internet kunnen idd geen video's afspelen en alles wat beweegt schokt. Via het lokale netwerk valt het wel mee.

De doelgroep van de website is: Key account managers, marketing managers en sales managers in grotere internationale bedrijven.

Mijn eerste idee is net dat dit fenomeen net is afgenomen ipv toegenomen door de opkomst van de browser based cloud software.

Het is niet de bedoeling om de website vol video's te steken of overweldigende animaties toe te voegen maar met een klein beetje motion tweening, dropdowns kan je webcontent aangenamer weergeven. Maar de klant is resoluut tegen. (voorbeeldje van wat ik bedoel)

Een oplossing zou kunnen zijn om RDP computers te detecteren zodat we javascript kunnen uitzetten, video's vervangen door een foto. Vergelijkbaar met wat we voor mobiel doen.

Mobiel kan je eenvoudig detecteren maar RDP lijkt me een stuk lastiger.

Wat denken jullie? is RDP over internet nog ingeburgerd? Is detectie van een RDP uberhaupt mogelijk? Bestaan er statistieken over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Je kunt het niet detecteren. Maar animatie op websites is gewoon een vreselijk iets voor een VDI omgeving. Ongeacht of het RDP, Citrix of Horizon is. Het ziet er gelikt uit, maar wanneer je al beseft dat ze in dit soort omgevingen zelfs al "Menu Animatie" uit zetten dan weet je het wel.
Niks ergers dan een VDI omgeving van 2,5 ton op te moeten schalen met nog 50K omdat een webdev besluit dat lekker veel JQuery, JavaScript en Animaties wel cool is.

En van mijn klanten de laatste 10 jaar werkt 90% via VDI, dat is zo een 90.000 gebruikers.

[ Voor 9% gewijzigd door Wim-Bart op 27-07-2018 18:01 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:44
Coolstart schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 17:53:
EHet is niet de bedoeling om de website vol video's te steken of overweldigende animaties toe te voegen maar met een klein beetje motion tweening, dropdowns kan je webcontent aangenamer weergeven.
Daar spreekt duidelijk een ontwerper. Als gebruiker vind ik de enige aangename website eentje die gewoon snel is en me niet afleidt van de informatie waar ik naar op zoek ben. Iedere vorm van animatie of wat dan ook vertraagt en leidt af. Klant klinkt als zeer verstandig, gewoon doen waar ze om vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:20

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

anboni schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 18:04:
[...]

Daar spreekt duidelijk een ontwerper. Als gebruiker vind ik de enige aangename website eentje die gewoon snel is en me niet afleidt van de informatie waar ik naar op zoek ben. Iedere vorm van animatie of wat dan ook vertraagt en leidt af. Klant klinkt als zeer verstandig, gewoon doen waar ze om vragen.
Dat laatste sowieso. Natuurlijk kun je adviseren in wat mogelijk is en wat jouws inziens "leuk/beter/mooier" zou zijn, maar uiteindelijk legt de klant een wens bij je neer.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Wat ik in je vraagstelling lees, is dat je het (volledig) niet eens bent met je opdracht. Mag ik (voorzichtig) opperen dat je even leest wat @Wim-Bart post (iets over geld... en dan vooral geld dat niet van jou, als ontwerper, is). Laat dat even op je inwerken.
Blijf je dan hangen in je 'maar een klein beetje dinges is mooier dan geen dinges' vraag je dan af of deze opdracht voor jou is. Want ik zie nu de insteek "Leuk klant, jouw wensen, maar als ik die negeer kan ik iets veel mooiers maken". Ik garandeer je dat van die instelling uiteindelijk noch jij noch je klant blij worden.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Met bovenstaande en nee je kan niet detecteren of iemand via RDP of PCoIP een browser opent.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Pagina: 1