illegaal downloaden in duitsland

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frederik99NL
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 07-09-2022
Beste mensen hier op tweakers.

Naar aanleiding van een artikel in het nieuwstablad over het illegaal downloaden in duitsland ben ik op het idee gekomen om hier toch een topic over te maken.

Hieronder leg ik uit wat mij is overkomen!

Ik ben woonachtig in duitsland, Ik heb een DSL abbonement van vodafone thuis in duitsland.
nu krijg ik al jaren brieven door de bus met dwangsom dat ik illegaal een film/game zou hebben gedownload. afgelopen week kwam er weer zo`n brief binnen. dit keer ben ik er tegenin gegaan. nu is de politie bij mij thuis geweest en heeft van elke instelling in de standaard fritzbox van vodafone een screenshot gemaakt. op de fritzbox was er geen bewijs te vinden dat ik iets zou hebben gedownload illegaal. tevens hebben ze alle pc`s en servers doorzocht naar bewijs. ook hier is geen bewijs aangetroffen....

Toch gaan ze door en willen ze mij voor de rechter slepen!
Ik heb vanuit vodafone of het incasso bureau geen enkel bewijsstuk ontvangen. Zelf kan ik ook niet bewijzen dat ik het niet was omdat er geen bewijs is want er is 100% niet illegaal gedownload via mijn internet verbinding.. ook hebben de buren geen toegang tot mijn WiFi verbinding.

Nu zag ik in het nieuwstopic dat er meerdere tweakers in het mooie duitsland wonen en hier ook last van hebben. Hoe gaan jullie hiermee om? en hoe bewijzen jullie in de rechtzaal dat jullie niet illegaal hebben gedownload ?

(Mocht er iets niet duidelijk zijn, gewoon vragen :P)
(ook hoop ik dat ik dit allemaal in de goede catogorie heb geschreven. Mocht dit niet zo zijn hoor ik het graag)

Hopelijk komen we hier samen uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Wie eist die bewijst. Zou beginnen met het bewijs dat er schijnbaar is maar is op te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:04
Geen idee hoe het Duitse recht is. Maar volgens mij moeten zij aan tonen dat je illegaal iets doet.

Als de politie al geen bewijs kan vinden dan lijkt me de kans dat ze iets hebben wat je kan weerleggen erg klein. Alleen de ip adres of zo lijkt me dan niet voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lemon4man
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 29-12-2024
gasemans schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 17:33:
Geen idee hoe het Duitse recht is. Maar volgens mij moeten zij aan tonen dat je illegaal iets doet.

Als de politie al geen bewijs kan vinden dan lijkt me de kans dat ze iets hebben wat je kan weerleggen erg klein. Alleen de ip adres of zo lijkt me dan niet voldoende.
Ik dacht precies het zelfde. Als hij zeker weet dat hij niks op zijn netwerk illegaal heeft gedownload zou ik me nergens om druk maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frederik99NL
Sethro schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 17:31:
Wie eist die bewijst. Zou beginnen met het bewijs dat er schijnbaar is maar is op te vragen.
Het probleem is dus dat ze geen bewijs willen leveren. Ik ben al zon 4 maanden aan het vragen om bewijs. bij zowel vodafone als het gerechtshof in duitsland. en geen van beide willen mij bewijs leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:22

Umbrah

The Incredible MapMan

Heb je een rechtbijstandsverzekering? Een andere vorm van bijstand zoals een Duitse variant van een Juridisch Loket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lemon4man
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 29-12-2024
Frederik99NL schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 17:29:
Ik ben woonachtig in duitsland, Ik heb een DSL abbonement van vodafone thuis in duitsland.
nu krijg ik al jaren brieven door de bus met dwangsom dat ik illegaal een film/game zou hebben gedownload. afgelopen week kwam er weer zo`n brief binnen. dit keer ben ik er tegenin gegaan. nu is de politie bij mij thuis geweest en heeft van elke instelling in de standaard fritzbox van vodafone een screenshot gemaakt. op de fritzbox was er geen bewijs te vinden dat ik iets zou hebben gedownload illegaal. tevens hebben ze alle pc`s en servers doorzocht naar bewijs. ook hier is geen bewijs aangetroffen....

Toch gaan ze door en willen ze mij voor de rechter slepen!
Ik heb vanuit vodafone of het incasso bureau geen enkel bewijsstuk ontvangen. Zelf kan ik ook niet bewijzen dat ik het niet was omdat er geen bewijs is want er is 100% niet illegaal gedownload via mijn internet verbinding.. ook hebben de buren geen toegang tot mijn WiFi verbinding.
Ik lees dat het al een aantal jaar speelt. Als u er last van heeft en ze nog steeds geen bewijs hebben gevonden, is het dan een idee om er iemand bij te halen die juridische kennis heeft en u er bij wil helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frederik99NL
Umbrah schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 17:39:
Heb je een rechtbijstandsverzekering? Een andere vorm van bijstand zoals een Duitse variant van een Juridisch Loket?
Nog geen onderzoek naar gedaan. wel een goeie trouwens! ga ik begin volgende week eens naar kijken!
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Zoek juridisch advies, het speelt immers al jaren.....

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:44

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Als ik het zo lees klinkt het meer als een of ander louche bedrijfje die met hagel schiet in de hoop dat mensen uit angst schikken. Als ik de OP zo lees is er geen bewijs aan jouw zijde te vinden, dus laat ze maar een rechtzaak starten. Zou knap zijn als ze die weten te winnen imho, maar IANAL :)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik vraag me serieus af waarom er politie langskomt om onderzoek te doen in een civiele zaak?
Volgens mij is dit in Nederland niet erg normaal, ik weet niet hoe dit in Duitsland zit overigens.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Zawaponga
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:13
@Frederik99NL Je hebt de politie vrijwillig je huis binnengelaten en dan ook nog een screenshot laten maken?
Of had de politie een huisdoorzoekingsbevel?
En weet je zeker dat het echte politie agenten waren?
Ik vind het maar een vreemd verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26779

Frederik99NL schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 17:36:
[...]

Het probleem is dus dat ze geen bewijs willen leveren. Ik ben al zon 4 maanden aan het vragen om bewijs. bij zowel vodafone als het gerechtshof in duitsland. en geen van beide willen mij bewijs leveren.
Voor de goede orde: Welke partij wil jou voor de rechter dagen? Lijkt me stug dat dit Vodafone is. Eerder een partij die voor copyright schending optreedt. Dus _wie_ stuurt jou de brieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frederik99NL
Zawaponga schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 17:55:
@Frederik99NL Je hebt de politie vrijwillig je huis binnengelaten en dan ook nog een screenshot laten maken?
Of had de politie een huisdoorzoekingsbevel?
En weet je zeker dat het echte politie agenten waren?
Ik vind het maar een vreemd verhaal.
Ja was inderdaad gewoon de officiele duitse politie. Ze hadden geen huiszoekingsbevel maar hun staan aan mijn kant. dus stel er zou illegaal zijn gedownload hadden ze het op dat moment moeten vinden. ik heb ze vrijwillig binnengelaten en dat was allemaal netjes volgends afspraak. In duitsland gaat dat nou eenmaal zo, omdat ik de zaak aan het aanvechten ben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frederik99NL
26779 schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 18:01:
[...]

Voor de goede orde: Welke partij wil jou voor de rechter dagen? Lijkt me stug dat dit Vodafone is. Eerder een partij die voor copyright schending optreedt. Dus _wie_ stuurt jou de brieven?
Dit is ook inderdaad niet vodafone die deze boetes wegsturen. het is een onafhankelijke partij die dus blijkbaar in duitsland op het gebied van internet meer recht hebben dan menig ander...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frederik99NL
Frederik99NL schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 18:45:
[...]

Dit is ook inderdaad niet vodafone die deze boetes wegsturen. het is een onafhankelijke partij die dus blijkbaar in duitsland op het gebied van internet meer recht hebben dan menig ander...
ik zou begin volgende week eens kijken welk bedrijf hierachter zit. U hoort nog van mij !

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Meerdere posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet gewenst.

[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 28-07-2018 14:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Frederik99NL schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 18:45:
[...]

En waarom heb je niet aan die partij om het bewijs gevraagd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Is het niet slimmer dit op een Duits forum te proberen?
  1. Je zult niet de eerste zijn
  2. als inwoner van Duitsland spreek je vast Duits
  3. Tweakers.net heeft voornamelijk Nederlanders welke (welke genoeg) vaak in Nederland wonen
Daarnaast wordt geacht dat je de forum FAQ doorleest en zodoende weet dat je niet mag dubbelposten en je laatste post moet aanpassen. In plaats van nieuwe posts maken.
Het algemeen beleid
Forum FAQ

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37691

@Frederik99NL: Heb je een (semi) statisch IP, of veranderd deze constant?

Vraag bij je provider om wanneer ze welk IP uitgedeeld hebben, en probeer dat te correleren met wanneer er zou zijn gedownload.

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 37691 op 27-07-2018 20:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

26779

IMO een redelijk kansloos topic dit. TS vraagt aan de verkeerde partij om info. Daar komt bij dat, als dit al _jaren_ speelt, TS op zijn zachtst gezegd laksheid verweten mag worden.

Als TS zeker is dat er geen copyrighted materiaal is gedownload via zijn internet verbinding, dan is de brief op zijn gunstigst een blafbrief van een legitieme partij, maar wellicht een scam van een malafide perso(o)n(en die via angst op een eenvoudige manier denken te kunnen cashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:32

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Frederik99NL dit is meer een juridische kwestie en heeft niet zoveel met de techniek te maken. Dus schopje van NT naar AWM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hier is al eens een topic over geweest: Upload via Bittorent - EUR 815 boete (Duitsland)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:03

defiant

Moderator General Chat
Geen maatschappelijke discussie of actualiteit, maar een individuele juridische kwestie, dus deze hoort in AZ thuis.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Volgens mij is er wel iets meer aan de hand als politie je huis binnendringt, foto's neemt van je router configuratie en computers/servers doorzoekt. Zolang het een privaat rechtelijk verhaal is (auteursrecht) heb je niets met politie te maken (wellicht pas na uitspraak van een rechter maar echt nooit daarvoor)

Ik heb eerder het vermoeden dat jij onderdeel bent van een (lopend) strafrechtelijk onderzoek door een overheidsinstelling (waardoor je dus geen informatie krijgt) en dat op die basis er dus een gerechtelijk bevel zou moeten zijn om medewerking te verlenen.

Uiteraard kan de Duitse rechtspraak afwijken van de Nederlandse, echter de basis is in elke democratisch land in de EU is vergelijkbaar.

Ik zal je dan ook adviseren om z.s.m. juridische ondersteuning in te schakelen want dit heeft zo te lezen niets met illegaal downloaden te maken, eerder een potentiële veroordeling/celstraf waar je aan staat mee te werken voor iets wat wel even een paar niveau's hoger ligt dan downloaden.

@Anoniem: 27535 Het gaat hier niet over NL recht maar wellicht kan jij hier nog iets over inbrengen ?

[ Voor 4% gewijzigd door Breezers op 28-07-2018 20:42 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Laatst online: 22:04
Vraag eens aan een paar collega’s op het werk wat die zouden doen.

Als de politie aan de deur staat is dat ofwel omdat ze je nodig hebben als getuige, ofwel om bewijs te verzamelen.

Bij mij heeft de politie mijn vrouw ooit ongelooflijk ongerust gemaakt.
Verschijnen om 14h aan de deur met 2 man, vragen naar (ben op mijn werk), en zeggen tegen mijn vrouw dat ik me zo snel mogelijk moet melden op het kantoor.
Waarom wouden ze niet zeggen...
Dus ik wat vroeger naar huis gekomen en naar het kantoor. Bleek dat het ging om een autoongeval waarvan ik getuige was, en waar ik aan een van de slachtoffers mijn naam had gegeven als mogelijk getuige.
Omdat ik daar als voetganger was met 3 kleine kinderen op weg naar de zoo ben ik niet ter plaatse gebleven (er waren geen gewonden).

Nadat ik mijn verklaring had gegeven aan de politie over hoe ik het ongeval zag gebeuren was de zaak klaar voor hen. Ik heb dan wel even gezegd dat ze mijn vrouw onterechtt een pak stress hadden bezorgd. Waarom zeggen die niet aan de deur dat het gaat om een getuigenverklaring. Dan is iedereen wat relaxer.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Breezers
Tommie12 schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 17:08:
Vraag eens aan een paar collega’s op het werk wat die zouden doen.

Als de politie aan de deur staat is dat ofwel omdat ze je nodig hebben als getuige, ofwel om bewijs te verzamelen.

Bij mij heeft de politie mijn vrouw ooit ongelooflijk ongerust gemaakt.
Verschijnen om 14h aan de deur met 2 man, vragen naar (ben op mijn werk), en zeggen tegen mijn vrouw dat ik me zo snel mogelijk moet melden op het kantoor.
Waarom wouden ze niet zeggen...
Dus ik wat vroeger naar huis gekomen en naar het kantoor. Bleek dat het ging om een autoongeval waarvan ik getuige was, en waar ik aan een van de slachtoffers mijn naam had gegeven als mogelijk getuige.
Omdat ik daar als voetganger was met 3 kleine kinderen op weg naar de zoo ben ik niet ter plaatse gebleven (er waren geen gewonden).

Nadat ik mijn verklaring had gegeven aan de politie over hoe ik het ongeval zag gebeuren was de zaak klaar voor hen. Ik heb dan wel even gezegd dat ze mijn vrouw onterechtt een pak stress hadden bezorgd. Waarom zeggen die niet aan de deur dat het gaat om een getuigenverklaring. Dan is iedereen wat relaxer.
toon volledige bericht
En in welk universum heeft dit verhaal enig relevantie met het verhaal van TS ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Laatst online: 22:04
Breezers schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 17:13:
[...]

En in welk universum heeft dit verhaal enig relevantie met het verhaal van TS ? :?
Dat de politie niet makkelijk zegt waarvoor ze aan de deur staat.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
*knip* troll

[ Voor 83% gewijzigd door naitsoezn op 28-07-2018 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 09:54

Engineer

Software

.

[ Voor 99% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:32

Typhone

Who Dares Wins

Aparte gedachtengang, in Duitsland woonachtig zijn en dan in Nederland om advies komen vragen terwijl die rechtssystemen nogal ver van elkaar af staan.

In no time al geen reactie meer op vragen (toch vrij actueel dus acht ik 2-3 dagen afwezigheid erg lang in de digitale wereld) dus ik heb zo'n vaag vermoeden dat we hier niet zoveel meer over zullen horen. My 5 cents...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jason X
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-05 22:20
Misschien kan je hier wat mee: https://torrentfreak.com/...or-pirating-users-180730/

Lezen is ook een kunst, je hebt DSL geen WIFI

[ Voor 17% gewijzigd door Jason X op 31-07-2018 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frederik99NL
Breezers schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 16:38:
Volgens mij is er wel iets meer aan de hand als politie je huis binnendringt, foto's neemt van je router configuratie en computers/servers doorzoekt. Zolang het een privaat rechtelijk verhaal is (auteursrecht) heb je niets met politie te maken (wellicht pas na uitspraak van een rechter maar echt nooit daarvoor)

Ik heb eerder het vermoeden dat jij onderdeel bent van een (lopend) strafrechtelijk onderzoek door een overheidsinstelling (waardoor je dus geen informatie krijgt) en dat op die basis er dus een gerechtelijk bevel zou moeten zijn om medewerking te verlenen.

Uiteraard kan de Duitse rechtspraak afwijken van de Nederlandse, echter de basis is in elke democratisch land in de EU is vergelijkbaar.

Ik zal je dan ook adviseren om z.s.m. juridische ondersteuning in te schakelen want dit heeft zo te lezen niets met illegaal downloaden te maken, eerder een potentiële veroordeling/celstraf waar je aan staat mee te werken voor iets wat wel even een paar niveau's hoger ligt dan downloaden.

@Anoniem: 27535 Het gaat hier niet over NL recht maar wellicht kan jij hier nog iets over inbrengen ?
Wat ik als topic heb gestart is precies hoe het is gelopen... blijkbaar is het anders dan in NL. Ik heb het hier gevraagd omdat ik dat artikel zag voorbijkomen in de nieuwsfeed. tevens is mijn duits niet het beste dus ik dacht waarom vraag ik het niet gewoon aan de mede tweakers in nederland!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
Frederik99NL schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 21:48:
[...]

Wat ik als topic heb gestart is precies hoe het is gelopen... blijkbaar is het anders dan in NL. Ik heb het hier gevraagd omdat ik dat artikel zag voorbijkomen in de nieuwsfeed. tevens is mijn duits niet het beste dus ik dacht waarom vraag ik het niet gewoon aan de mede tweakers in nederland!
@Frederik99NL Nee, ook in Duitsland, een Europees land, een EU lid, een democratisch land, kan de politie niet zonder een gerechtelijk bevel dit doen en dit heeft niets te maken met illegaal downloaden en een privaat auteursrechtelijk belanghebbende partij.

Als dit wel zo zou zijn, dan heb je te maken met basale grondwetten en EU wetten die hier te grondslag aan liggen die worden overtreden.

Nogmaals: laat je adviseren door een advocaat of rechtsbijstand.

Wat jij aangeeft kan gewoonweg niet, punt.

Pagina: 1