Niet meer van toepassing.
[ Voor 186% gewijzigd door Frederik99NL op 23-07-2026 10:40 ]
[ Voor 186% gewijzigd door Frederik99NL op 23-07-2026 10:40 ]
Ik dacht precies het zelfde. Als hij zeker weet dat hij niks op zijn netwerk illegaal heeft gedownload zou ik me nergens om druk maken!gasemans schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 17:33:
Geen idee hoe het Duitse recht is. Maar volgens mij moeten zij aan tonen dat je illegaal iets doet.
Als de politie al geen bewijs kan vinden dan lijkt me de kans dat ze iets hebben wat je kan weerleggen erg klein. Alleen de ip adres of zo lijkt me dan niet voldoende.
Het probleem is dus dat ze geen bewijs willen leveren. Ik ben al zon 4 maanden aan het vragen om bewijs. bij zowel vodafone als het gerechtshof in duitsland. en geen van beide willen mij bewijs leveren.Sethro schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 17:31:
Wie eist die bewijst. Zou beginnen met het bewijs dat er schijnbaar is maar is op te vragen.
Ik lees dat het al een aantal jaar speelt. Als u er last van heeft en ze nog steeds geen bewijs hebben gevonden, is het dan een idee om er iemand bij te halen die juridische kennis heeft en u er bij wil helpen?Frederik99NL schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 17:29:
Ik ben woonachtig in duitsland, Ik heb een DSL abbonement van vodafone thuis in duitsland.
nu krijg ik al jaren brieven door de bus met dwangsom dat ik illegaal een film/game zou hebben gedownload. afgelopen week kwam er weer zo`n brief binnen. dit keer ben ik er tegenin gegaan. nu is de politie bij mij thuis geweest en heeft van elke instelling in de standaard fritzbox van vodafone een screenshot gemaakt. op de fritzbox was er geen bewijs te vinden dat ik iets zou hebben gedownload illegaal. tevens hebben ze alle pc`s en servers doorzocht naar bewijs. ook hier is geen bewijs aangetroffen....
Toch gaan ze door en willen ze mij voor de rechter slepen!
Ik heb vanuit vodafone of het incasso bureau geen enkel bewijsstuk ontvangen. Zelf kan ik ook niet bewijzen dat ik het niet was omdat er geen bewijs is want er is 100% niet illegaal gedownload via mijn internet verbinding.. ook hebben de buren geen toegang tot mijn WiFi verbinding.
Nog geen onderzoek naar gedaan. wel een goeie trouwens! ga ik begin volgende week eens naar kijken!Umbrah schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 17:39:
Heb je een rechtbijstandsverzekering? Een andere vorm van bijstand zoals een Duitse variant van een Juridisch Loket?
39
Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente
Verwijderd
Voor de goede orde: Welke partij wil jou voor de rechter dagen? Lijkt me stug dat dit Vodafone is. Eerder een partij die voor copyright schending optreedt. Dus _wie_ stuurt jou de brieven?Frederik99NL schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 17:36:
[...]
Het probleem is dus dat ze geen bewijs willen leveren. Ik ben al zon 4 maanden aan het vragen om bewijs. bij zowel vodafone als het gerechtshof in duitsland. en geen van beide willen mij bewijs leveren.
Ja was inderdaad gewoon de officiele duitse politie. Ze hadden geen huiszoekingsbevel maar hun staan aan mijn kant. dus stel er zou illegaal zijn gedownload hadden ze het op dat moment moeten vinden. ik heb ze vrijwillig binnengelaten en dat was allemaal netjes volgends afspraak. In duitsland gaat dat nou eenmaal zo, omdat ik de zaak aan het aanvechten ben!Zawaponga schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 17:55:
@Frederik99NL Je hebt de politie vrijwillig je huis binnengelaten en dan ook nog een screenshot laten maken?
Of had de politie een huisdoorzoekingsbevel?
En weet je zeker dat het echte politie agenten waren?
Ik vind het maar een vreemd verhaal.
Dit is ook inderdaad niet vodafone die deze boetes wegsturen. het is een onafhankelijke partij die dus blijkbaar in duitsland op het gebied van internet meer recht hebben dan menig ander...Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 18:01:
[...]
Voor de goede orde: Welke partij wil jou voor de rechter dagen? Lijkt me stug dat dit Vodafone is. Eerder een partij die voor copyright schending optreedt. Dus _wie_ stuurt jou de brieven?
ik zou begin volgende week eens kijken welk bedrijf hierachter zit. U hoort nog van mij !Frederik99NL schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 18:45:
[...]
Dit is ook inderdaad niet vodafone die deze boetes wegsturen. het is een onafhankelijke partij die dus blijkbaar in duitsland op het gebied van internet meer recht hebben dan menig ander...
[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 28-07-2018 14:49 ]
En waarom heb je niet aan die partij om het bewijs gevraagd?Frederik99NL schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 18:45:
[...]
Dit is ook inderdaad niet vodafone die deze boetes wegsturen. het is een onafhankelijke partij die dus blijkbaar in duitsland op het gebied van internet meer recht hebben dan menig ander...
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente
Verwijderd
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2018 20:37 ]
Verwijderd
Virussen? Scan ze hier!
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2018 20:42 ]
Sony A7 iv en wat recycled glas
Verwijderd
En in welk universum heeft dit verhaal enig relevantie met het verhaal van TS ?Tommie12 schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 17:08:
Vraag eens aan een paar collega’s op het werk wat die zouden doen.
Als de politie aan de deur staat is dat ofwel omdat ze je nodig hebben als getuige, ofwel om bewijs te verzamelen.
Bij mij heeft de politie mijn vrouw ooit ongelooflijk ongerust gemaakt.
Verschijnen om 14h aan de deur met 2 man, vragen naar (ben op mijn werk), en zeggen tegen mijn vrouw dat ik me zo snel mogelijk moet melden op het kantoor.
Waarom wouden ze niet zeggen...
Dus ik wat vroeger naar huis gekomen en naar het kantoor. Bleek dat het ging om een autoongeval waarvan ik getuige was, en waar ik aan een van de slachtoffers mijn naam had gegeven als mogelijk getuige.
Omdat ik daar als voetganger was met 3 kleine kinderen op weg naar de zoo ben ik niet ter plaatse gebleven (er waren geen gewonden).
Nadat ik mijn verklaring had gegeven aan de politie over hoe ik het ongeval zag gebeuren was de zaak klaar voor hen. Ik heb dan wel even gezegd dat ze mijn vrouw onterechtt een pak stress hadden bezorgd. Waarom zeggen die niet aan de deur dat het gaat om een getuigenverklaring. Dan is iedereen wat relaxer.
Dat de politie niet makkelijk zegt waarvoor ze aan de deur staat.Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 17:13:
[...]
En in welk universum heeft dit verhaal enig relevantie met het verhaal van TS ?
Sony A7 iv en wat recycled glas
[ Voor 99% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 00:57 ]
[ Voor 17% gewijzigd door Jason X op 31-07-2018 16:07 ]
Wat ik als topic heb gestart is precies hoe het is gelopen... blijkbaar is het anders dan in NL. Ik heb het hier gevraagd omdat ik dat artikel zag voorbijkomen in de nieuwsfeed. tevens is mijn duits niet het beste dus ik dacht waarom vraag ik het niet gewoon aan de mede tweakers in nederland!Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 16:38:
Volgens mij is er wel iets meer aan de hand als politie je huis binnendringt, foto's neemt van je router configuratie en computers/servers doorzoekt. Zolang het een privaat rechtelijk verhaal is (auteursrecht) heb je niets met politie te maken (wellicht pas na uitspraak van een rechter maar echt nooit daarvoor)
Ik heb eerder het vermoeden dat jij onderdeel bent van een (lopend) strafrechtelijk onderzoek door een overheidsinstelling (waardoor je dus geen informatie krijgt) en dat op die basis er dus een gerechtelijk bevel zou moeten zijn om medewerking te verlenen.
Uiteraard kan de Duitse rechtspraak afwijken van de Nederlandse, echter de basis is in elke democratisch land in de EU is vergelijkbaar.
Ik zal je dan ook adviseren om z.s.m. juridische ondersteuning in te schakelen want dit heeft zo te lezen niets met illegaal downloaden te maken, eerder een potentiële veroordeling/celstraf waar je aan staat mee te werken voor iets wat wel even een paar niveau's hoger ligt dan downloaden.
@Verwijderd Het gaat hier niet over NL recht maar wellicht kan jij hier nog iets over inbrengen ?
Verwijderd
@Frederik99NL Nee, ook in Duitsland, een Europees land, een EU lid, een democratisch land, kan de politie niet zonder een gerechtelijk bevel dit doen en dit heeft niets te maken met illegaal downloaden en een privaat auteursrechtelijk belanghebbende partij.Frederik99NL schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 21:48:
[...]
Wat ik als topic heb gestart is precies hoe het is gelopen... blijkbaar is het anders dan in NL. Ik heb het hier gevraagd omdat ik dat artikel zag voorbijkomen in de nieuwsfeed. tevens is mijn duits niet het beste dus ik dacht waarom vraag ik het niet gewoon aan de mede tweakers in nederland!