ADSL loopt altijd na een tijdje vast

Pagina: 1
Acties:

• dickus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08 12:18
Wie kan mij helpen met dit irritante verschijnsel:
Ik heb sinds kort ADSL (planet) via een ethernet-aansluiting (realtek) en win98SE. Alles werkt naar behoren, behalve dat de verbinden na ongeveer een uurtje vastloopt. Pingen naar 10.0.0.138 en 10.0.0.150 werkt, pingen naar bijv. www.planet.nl werkt dan niet meer. Overnieuw inloggen en het resetten van het modem werken niet. Er zijn geen taken vastgelopen, maar de computer wil niet meer netjes afsluiten, wat wijst op een softwarematig probleem. Als ik de computer overnieuw opstart werkt alles weer prima. Wie kan mij helpen?

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 17:45

backupdevice

No Risk , Full Push

heb je een via chipset. Volgens mij zijn daar problemen mee. Was wel met USB maar je weet nooit

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• dickus
Ik heb inderdaad een VIAKT133A, maar met een ethernetmodem. De verschijnselen die ik daarbij las waren iets anders dan die van mij (bij mij kan ik veel langer probleemloos internetten). Ik denk dus dat dit een andere oorzaak heeft.

• RayMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05:57
Ik heb ook een vaag probleem. (ook Planet).
Ik heb via ICS mijn verbinding gedeeld via een crosscable.

Nu is er het volgende probleem:
Op een gegeven moment kan ik nix meer pingen of wat dan ook. In de taakbalk staat wel aangegeven dat er een verbinding is. Nu moet ik eerst de verbinding verbreken en vervolgens weer activeren voordat ik iets kan doen :?

Heel irri :'(

Verder heb ik 2 "goedkope" netwerkkaarten en een Asus A7M mobo

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
IP vrijgeven/vernieuwen

They made me do it.

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:53

Tourniquet

Hiya, fellas!

Heb ik ook last van! Het lijkt heel erg op het probleem dat hier:

[topic=156229]

besproken wordt...

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• dickus
Bedankt, dit lijkt inderdaad exact op mijn probleem. Ik was zelf nog niet zover dat het enkel met uploaden te maken heeft. Ik denk echter dat het meer met tijdsduur te maken heeft dan met bestandsgrootte (was gisteren een tijdje bezig met Winmx en iemand was met een 56k6 modem bezig). De stackoverflow zoals beschreven op het forum waar naar wordt verwezen lijkt me een verklaring. Nu nog een oplossing :) Wie o wie?
Pagina: 1