Toon posts:

Hete processor.....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus a7v133 met een AMD 1.1 TB CPU. Goede ervaringen, alleen mijn processor wordt nogal heet. Idle is die al 56 graden. Ik heb een Coolermaster EP5-6I11 als koeler (geschikt tot 1.4 Ghz), was goedkoop.
Ligt het aan de koeler, of kan het ook wat anders zijn?

PS De CPU is niet overklokt.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Hoe zit het met je luchtafvoer in de kast?
Kan er genoeg "frisse" lucht aangezogen worden?

Zo'n koeler moet natuurlijk wel zijn warme lucht kwijt kunnen.

Money for nothin' and your chicks for free

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Tuurlijk ligt het aande cooler...

maar zittie er goed (recht?) op? Zit er coolpasta tussen?

En tja .. coolermaster coolertjes zijn niet zo best .. zeker die goedkope modellen niet

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Koeler zit er recht op, en er zit pasta tussen. Qua afvoer van lucht weet ik het nog niet zo goed. Ik heb nl. een beetje een klote kast.
Maar jullie vinden dus ook wel dat het wel erg warm is.....

Verwijderd

Op woensdag 18 juli 2001 11:32 schreef back_4life het volgende:
Koeler zit er recht op, en er zit pasta tussen. Qua afvoer van lucht weet ik het nog niet zo goed. Ik heb nl. een beetje een klote kast.
Maar jullie vinden dus ook wel dat het wel erg warm is.....
Het is vrij warm.
Zorg dat de lucht vooraan en onderaan in kast wordt aangezogen en achteraan en bovenaan word uitgeblazen.
Desnoods de ventilator van de voeding omdraaien. Een extra casefan kan ook geen kwaad. Verschil tussen goeie en slechte richting in luchtstroom kan tot 15° verschil maken.

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-08 14:29
Op woensdag 18 juli 2001 11:37 schreef demodirk het volgende:

[..]

Het is vrij warm.
Zorg dat de lucht vooraan en onderaan in kast wordt aangezogen en achteraan en bovenaan word uitgeblazen.
Desnoods de ventilator van de voeding omdraaien. Een extra casefan kan ook geen kwaad. Verschil tussen goeie en slechte richting in luchtstroom kan tot 15° verschil maken.
offtopic:
Bij deze nodig ik jou van harte uit om 's werelds eerste atx-voeding, die lucht van buiten de kast aanzuigt, hier op dit forum te presenteren...

De Atx-specificatie bepaalt dat de airflow van het vooronder naar de voeding toeloopt, waar de psu-fan de warme lucht naar buiten blaast (al dan niet geassisteerd door een of meerdere casefans).

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

Verwijderd

Verander in je register setting 52 naar EB of EC hierdoor word je cpu geidled zodat de temp 10°C zakt:
http://www.athlonoc.com/tweakvia1.php
:Y)

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 21:33
Heb ook die Coolermaster op mijn TB1,2 zitten, Idle 46 graden, load 58 graden.
Ik denk toch dat je wat aan airflow in je kast moet doen. Ik heb 1x80mm intake, 2x80mm outtake. Allen geschakeld op 5V - 0 - 12V.
De temp. die ik hierboven heb vermeld is nu bij 12V intake, beide outtake op 5V.
Pagina: 1