Maakt het uit of je voor extra parallelle poorten een ISA kaart gebruikt of een PCI?
Zo ja wat zijn dan precies de voordelen van die PCI kaart? (sneller?)
Zo ja wat zijn dan precies de voordelen van die PCI kaart? (sneller?)
Verwijderd
Verwijderd
Maar wie heeft EISA sloten? De vraag ging om ISA sloten!!Op woensdag 18 juli 2001 11:17 schreef Digital_Blonde het volgende:
Het maakt niet uit of je EISA of PCI gebruikt voor de parallelle poort. De bandbreedte van de EISA sloten al hoger dan die van de parallelle poort.
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
Euhhm.. EISA is wel standaard in je PC hoor.. of vergis ik me?Op woensdag 18 juli 2001 23:04 schreef dion_b het volgende:
[..]
Maar wie heeft EISA sloten? De vraag ging om ISA sloten!!
EISA is een zledzaam en duur systeem (uiteindelijk verdrongen door PCI) met meer bandbreedte dan ISA voor servers etc.
Maar goed, 16b ISA is ook snel zat voor parallel.
Eeehm, ik wil nix zeggen hoor, maar EISA is niet echt standaard in een PC, ik heb 1 486 staan (uit het tijdperk van de EISA,ISA,VLB,PCI strijd) met EISA. In EISA kun je een 16bit ISA kaart of een 32bit EISA kaart zetten (een soort ISA/PCI comboslot) de 32 bit EISA kaarten zijn gewone ISA kaarten met AGP-achtige contactstrips.Op woensdag 18 juli 2001 23:16 schreef poohbeer het volgende:
[..]
Euhhm.. EISA is wel standaard in je PC hoor.. of vergis ik me?
Is toch gewoon de Extended Industry Standard Architecture he? Alternatief voor die andere standaard van IBM?
Anyway, verschil is ook nog dat ISA iets irritanter werkt. irc's en die shit.. of ben'k nu helemaal nonsons aan't vertellen?
Virussen? Scan ze hier!
Uhm, wat je daar beschrijft is een Vesa Local Bus (VLB) slot, idd een soort bruine verlengstuk op de 16-bit ISA. EISA is even lang als ISA, maar heeft 2x zoveel pinnetjes- iets heel anders dus.Op woensdag 18 juli 2001 23:10 schreef The Rapier het volgende:
ik had ze, tenminste als het de zelfde zijn die ik altijd vesa local bus genoemt heb, het is een extra stukje slot na een isa slot. (net zoals die 64bit pci sloten t.o.v. normale 32bits pci sloten)
maar voor servers waren ze zeker niet, die dingen waren gewoon hard nodig, om bijvoorbeeld een controller te kunnen laten werken (Eide controller om bijvoorbeeld een dikke 1 GB schijf aan te kunnen sturen in een dx2)
Oslik blyat! Oslik!
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large