Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.Elfrink
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-04-2024
Goedemorgen,

Zelf had ik het idee om een VoIP centrale te gaan beginnen. Ik wil nu toch echt iets in die markt gaan doen, maar ik heb er zelf nog niet heel erg veel verstand van. Nu ben ik opzoek naar iemand die hier wel veel verstand van heeft en mij verder kan helpen met de start en onderhoud van het bedrijf. De kosten zijn natuurlijk allemaal voor mij.

Of:

Heeft er iemand een goede website waar ik echt veel kan leren over VoIP en hoe het in zijn werking gaat? Ik sta altijd open voor ideeën.

Groetjes,

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starck
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Poeh, je bent wel van plan om in een flink verzadigde markt te stappen.

Als ik jou was zou ik eerst eens gaan hobbyen met Asterisk (https://www.asterisk.org/) om een beetje feeling te krijgen met voip telefonie en alles wat er bij komt kijken, zoals: SIP (trunks), RTP, codecs, verschillende toestellen etc etc.

[ Voor 4% gewijzigd door Starck op 27-07-2018 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:22

ralpje

Deugpopje

Ik zou lekker kijken of je whtielabel iets kunt resellen, als je per sé iets in die markt wilt doen. Verkijk je niet op wat er allemaal bij komt kijken om een telefonieprovider te zijn, ook qua wet- en regelgeving.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.Elfrink
ralpje schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 11:50:
Ik zou lekker kijken of je whtielabel iets kunt resellen, als je per sé iets in die markt wilt doen. Verkijk je niet op wat er allemaal bij komt kijken om een telefonieprovider te zijn, ook qua wet- en regelgeving.
Misschien is dit inderdaad een goede tip. Ik zal in het begin gewoon resellen en later mijn eigen servers etc. aanschaffen, zodat ik mijzelf in de tussentijd goed kan inlezen en kijken of het echt iets wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plain asterisk is niet wat je noemt 'click and go' Als je een wat meer gebruikersvriendelijk omgeving wil, dan zou ik kijken naar (op Asterisk gebaseerd) FreePBX

Wil je het _nog_ makkelijker, dan installeer je NethServer en activeer je de FreePBX module: 1 click install.

Wat uitgebreidere info over de FreePBX module is te vinden in de DEV docs: http://docs.nethserver.or...7/nethserver-freepbx.html

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2018 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.Elfrink
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 11:57:
Plain asterisk is niet wat je noemt 'click and go' Als je een wat meer gebruikersvriendelijk omgeving wil, dan zou ik kijken naar (op Asterisk gebaseerd) FreePBX

Wil je het _nog_ makkelijker, dan installeer je NethServer en activeer je de FreePBX module: 1 click install.
Je ziet eruit als iemand met verstand hierover. Kan ik misschien contact met je opnemen via Discord of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben geen expert op gebied van FreePBX of VoiP, maar op het community forum van NethServer zitten diverse experts. Ik zou je aanraden om daar een account aan te maken en een vraag te stellen. Wellicht is het verstandig om eerst al eens (bijv in een virtuele omgeving) een installatie te doen van FreePBX. (al dan niet op een NethServer instance)
Pagina: 1