Netwerkkaart uit apparaatbeheer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maiky1001
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-05 21:51
Goedemorgen!

Ik zit met het volgende probleem. 2 dagen geleden mijn pc weer eens opgestart (niet meer gestart sinds +/- 2015). Alles loopt in principe vlekkeloos, behalve de wifi.
ik zag de mogelijkheid tot wifi niet in mijn netwerkcentrum, alleen een mogelijkheid tot vaste kabel. Er was ook niks te zien in apparaatbeheer. Toen ben ik dus gaan googlen, op zoek naar een oplossing.

Heel veel verschillende verhalen gelezen en inmiddels heb ik al een aantal dingen geprobeerd.
- Nieuwste drivers gedownload van zowel Intel als Realtek. Ik weet namelijk niet precies welke van invloed zijn op mijn netwerkkaart (tijd om mijn kennis te gaan bijwerken...).

-Stappenplan gevolgd m.b.t. opstarten in veilige modus. Bij het werken in veilige modus kon ik de netwerkkaart zien, moest ik wel verborgen apparaten weergeven. Volgens het stappenplan moest ik nu de netwerkkaart verwijderen en vervolgens zoeken naar onlangs bijgewerkte apparaten (Sorry als de termen niet volledig kloppen). Nou...ik braaf de stappen volgen, blijft de kaart vervolgens weg!

Vervolgens de site van de medion nog bezocht, daar wat drivers gedownload. Helaas geen resultaat.
Nog verder gaan googlen en toen ben ik de optie tegengekomen om windows te herinstalleren (fabrieksinstellingen). Nu kan dit de 'easy way out' zijn, maar ik wil het graag oplossen zodat ik dit voor de toekomst weet.

Kan iemand mij wellicht op weg helpen?

P.s.
hier een linkje naar mijn dekstop.
#ProductPrijsSubtotaal
1Medion P5341D€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 0,-

PSN: Maiky1001

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin.Air
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-09 11:48
Als het goed is zijn dit de door Medion beschikbaar gestelde drivers voor de WiFi kaart:
https://www.medion.com/nl...iber_details.php?did=8009

Als het goed is is dit een Custom voor Medion gemaakte Realtek WiFi kaart.
Voordat we verder gaan zou ik zeggen probeer eerst met deze officiële driver, werkt dit kun je er voor kiezen om het bij deze driver te houden of op zoek te gaan naar een nieuwere variant. Het probleem zou namelijk kunnen zijn met deze driver dat hij ooit bedoeld was voor Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maiky1001
Ik heb het inmiddels geprobeerd. Allereerst de drivers gedownload, maar ik krijg deze niet geïnstalleerd bij apparaatbeheer, aangezien er geen netwerkkaart zichtbaar is.

*Update
Inmiddels terug naar een herstelpunt. Nu krijg ik de kaart wel te zien als ik verborgen onderdelen weergeef. Probleem is alleen nog de drivers...

[ Voor 31% gewijzigd door Maiky1001 op 28-07-2018 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Maiky1001 schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 00:07:
Ik heb het inmiddels geprobeerd. Allereerst de drivers gedownload, maar ik krijg deze niet geïnstalleerd bij apparaatbeheer, aangezien er geen netwerkkaart zichtbaar is.

*Update
Inmiddels terug naar een herstelpunt. Nu krijg ik de kaart wel te zien als ik verborgen onderdelen weergeef. Probleem is alleen nog de drivers...
Zo schiet het niet op, hè?
Wat is het probleem met de drivers?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maiky1001
Sorry voor de onduidelijke reactie, maar het was wat laat..

De drivers heb ik nu net nogmaals geprobeerd te installeren. Wordt aangegeven dat ze succesvol bijgewerkt zijn (in 2 seconden), maar het functioneert nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Maiky1001 aangezien dit een driver / Windows probleem is, geef ik het topic een schopje van NT richting WOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:37
Zie je na installatie van drivers het apparaat terug in Apparaatbeheer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

EricJH schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 16:21:
Zie je na installatie van drivers het apparaat terug in Apparaatbeheer?
En, zo ja, wat is de status?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maiky1001
na de installatie van de drivers is het apparaat alleen zichtbaar als ik verborgen apparaten weergeef,
Nog verder gezocht via google, maar het lijkt alsof windows herinstalleren het probleem zou kunnen oplossen, maar eerlijk gezien probeer ik eerst nog wat meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:37
Boot eens van een USB stick of DVD met een Linux live CD en kijk eens of de wifi kaart daar gevonden wordt. Dan weten we of het een probleem met hardware of software is.

Je kunt bijvoorbeeld een Ubuntu installatie medium gebruiken: https://help.ubuntu.com/community/LiveCD .
Pagina: 1