Hallo Medetweakers,
Hopelijk kunnen jullie mij helpen met het volgende probleem.
Mijn netwerk:
KPN modem (v8) 192.168.2.254
EnGenius ECB 300 192.168.2.2
Mijn KPN modem zorgt voor het bedraade netwerk, mijn EnGenius zorgt voor mijn draadloos netwerk.
De wifi heb ik uitgeschakeld van de KPN en DHCP loopt wel via de KPN.
Het probleem wat ik heb is als volgt, sinds een aantal dagen heb ik het probleem dat ik op mijn mobiel zie dat ik wel wifi verbinding heb met mijn draadloos netwerk, alleen er komt geen data overheen. Als ik dan een speedtest wil doen, zegt die "kan geen verbinding maken met de server" ook kan ik niet op google of dergelijke.
Dit duurt dan +/- 30 seconde en hierna heb ik weer data op mijn wifi. Dit gebeurd een keer of 20 per dag.
Onderstaande heb ik al gedaan om te het e.e.a. uit te sluiten:
- backup gemaakt van alle instellingen (ECB300)
- Factory default gemaakt van de ECB300
- Backup terug gezet
- Gecontroleerd of het de laatste firmware erop zit (zit op 1.3.0.)
Om uit te sluiten dat het ligt aan mijn modem, heb ik bij KPN een nieuw modem gevraagd. Momenteel heb ik de V10a. Helaas heeft dit niet verholpen en blijft het probleem bestaan.
Om te controleren of mijn wifi netwerk goed is heb ik verschillende speedtesten gedaan, alleen deze varieren van:
Download Upload
1,4 Mbps 30,2 Mbps
89,2 Mbps 67,4 Mbps
23,4 Mbps 56,5 Mbps
3,8 Mbps 10,4 Mbps
Ook deze waardes verschillen enorm, mijn internet is, KPN glas 200/200 Mbps.
Hopelijk kunnen jullie mij hierin helpen.
Grtz,
Nitrodesign
Hopelijk kunnen jullie mij helpen met het volgende probleem.
Mijn netwerk:
KPN modem (v8) 192.168.2.254
EnGenius ECB 300 192.168.2.2
Mijn KPN modem zorgt voor het bedraade netwerk, mijn EnGenius zorgt voor mijn draadloos netwerk.
De wifi heb ik uitgeschakeld van de KPN en DHCP loopt wel via de KPN.
Het probleem wat ik heb is als volgt, sinds een aantal dagen heb ik het probleem dat ik op mijn mobiel zie dat ik wel wifi verbinding heb met mijn draadloos netwerk, alleen er komt geen data overheen. Als ik dan een speedtest wil doen, zegt die "kan geen verbinding maken met de server" ook kan ik niet op google of dergelijke.
Dit duurt dan +/- 30 seconde en hierna heb ik weer data op mijn wifi. Dit gebeurd een keer of 20 per dag.
Onderstaande heb ik al gedaan om te het e.e.a. uit te sluiten:
- backup gemaakt van alle instellingen (ECB300)
- Factory default gemaakt van de ECB300
- Backup terug gezet
- Gecontroleerd of het de laatste firmware erop zit (zit op 1.3.0.)
Om uit te sluiten dat het ligt aan mijn modem, heb ik bij KPN een nieuw modem gevraagd. Momenteel heb ik de V10a. Helaas heeft dit niet verholpen en blijft het probleem bestaan.
Om te controleren of mijn wifi netwerk goed is heb ik verschillende speedtesten gedaan, alleen deze varieren van:
Download Upload
1,4 Mbps 30,2 Mbps
89,2 Mbps 67,4 Mbps
23,4 Mbps 56,5 Mbps
3,8 Mbps 10,4 Mbps
Ook deze waardes verschillen enorm, mijn internet is, KPN glas 200/200 Mbps.
Hopelijk kunnen jullie mij hierin helpen.
Grtz,
Nitrodesign
Zoek je nog een leuk gepersonaliseerde gift, Check Custodo