Systeem Upgrade!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiccoBeekman
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 19-07-2020
Hoi
Ik heb nu een
I5 3570
Gtx 950
En 8gb ram
En ik zo graag mijn processor moederbord en ram willen upgraden of mijn videokaart.
Iemand suggesties

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral Gamen en Editen

Wat mogen de onderdelen gaan kosten?
400 euro

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een videokaart of Een processor ram en een moederbord

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Ga je overklokken?
Ligt eraan

Ricco :>

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flaxourne
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online
Ik zou gaan voor een 1060 GTX TI. De processor heeft een redelijk oude socket en de videokaart kun je meenemen naar een nieuw systeem/moederbord. Tevens geeft het ook een dikke boost kwa gaming wat voornamelijk de videokaart gebruikt.

Zolang je een SSD gebruikt in het systeem moet het voorlopig geen probleem zijn. Je zou je RAM geheugen kunnen upgraden naar 16gb, maar dat kun je het beste zelf beslissen. Ik denk ook dat het DDR-3 betreft wat je ook niet kan gebruiken in een nieuw moederbord. Wanneer je de processor en het moederbord + ram ook wilt vervangen ga je sowieso over het budget of je moet een hele goedkope videokaart nemen, maar dat gaat weer ten koste van het gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiccoBeekman
Hey...Dankje voor de tip! Ik zag net dat een 1070 400 euro was, Grote bottleneck iknow, Maar als ik Door spaar voor een Ryzen 5 1600x, is dat een goede oplossing of meh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaxourne
  • Niet online
Ja dat kan inderdaad. Ik weet niet hoe de rest hier erover denkt maar dan kun je beter hardware aanschaffen wat je later weer kunt meenemen om langzaam over te gaan op een nieuw systeem. Zo hoef je ook niet in 1x een groot bedrag uit te geven en kun je toch een poos vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:45

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik mis volledig waarom je zou willen upgraden. Wat mis je dat je wilt gaan upgraden? Hoe kunnen we advies geven als je dat niet aangeeft ;).

Ook is de beschrijving van je systeem niet volledig. Je gaat mij niet vertellen dat je bijvoorbeeld geen voeding hebt.

En
Ga je overklokken?
Ligt eraan
hebben we ook niets aan. Ligt aan wat? Aan het weer? Of je van je moeder een koekje hebt gekregen?

Kortom het moet allemaal een stuk uitgebreider als je advies wilt waar je wat mee kan.

[ Voor 61% gewijzigd door br00ky op 27-07-2018 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik zou nog 8gb DDR3 1333/1600 erbij halen en een 1060, dat moet lukken met je budget.
(kijk wel of je voeding nog goed is en de juiste aansluitingen heeft)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:01
@RiccoBeekman
Waarom ze willen weten welke voeding je hebt:
Je huidige videokaart gebruikt vermoedelijk 90watt en vereist een 1x 6 pins aansluiting.
Vanaf de 1060 wordt dit al verhoogd met meer wat en vereist een ''extra'' aansluiting (1x6 1x2 of 1x8)
Ga je naar de 1070 dan gaat het wattage nog verder omhoog.

Stel je hebt een kant en klaar systeem dan kan het zijn dat je niet voldoende ''power'' vanuit je voeding over hebt om deze kaarten soepel te laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaxourne
  • Niet online
LopendeVogel schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 08:51:
@RiccoBeekman
Waarom ze willen weten welke voeding je hebt:
Je huidige videokaart gebruikt vermoedelijk 90watt en vereist een 1x 6 pins aansluiting.
Vanaf de 1060 wordt dit al verhoogd met meer wat en vereist een ''extra'' aansluiting (1x6 1x2 of 1x8)
Ga je naar de 1070 dan gaat het wattage nog verder omhoog.

Stel je hebt een kant en klaar systeem dan kan het zijn dat je niet voldoende ''power'' vanuit je voeding over hebt om deze kaarten soepel te laten lopen.
Klopt i forgot. :F

Zeer belangrijk dat ie het genoeg wattage haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiccoBeekman
Ik heb 700 watt is dat genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:13
700 watt is genoeg ja. Maar welke voeding is het precies? Dat zegt meer dan het wattage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 13:11
Geef nou gewoon eens antwoord op de vragen die gesteld worden. Je hebt nu al 2 topics gestart met een waardeloze start.

"Ik wil gaan gamen en editen."

Ja en dan? Patience draait prima en notepad edit ook prima op je huidige systeem.

Als je hulp wilt moet je ook heldere info geven.

- Wat voor voeding heb je nu? (Dan kunnen we kijken of hij goed (genoeg) is voor een eventuele gpu-upgrade.
- Wat voor monitor heb je? (Gaat vooral om resolutie en refreshrate)
- Welke spellen speel je precies? En speel je die in single player of multiplayer-modus?
-Wat verwacht je van een eventuele upgrade?

Op basis van de huidige info kunnen wij geen goed advies geven, ook al wordt er nog zo hard GTX 1060 Ti geroepen (die niet eens bestaat).

Het juiste advies is afhankelijk van wat je er precies mee gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@RiccoBeekman Welke games speel je precies? Met welke instellingen wil je die graag kunnen gaan spelen? Denk daarbij aan het detailniveau, de resolutie en met welke hoeveelheid FPS? Je geeft ook aan ermee te gaan 'editen', met welke applicatie? Photoshop kan nog wel even vooruit met wat je nu hebt, bijvoorbeeld. ;)
Randleman schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 10:47:
700 watt is genoeg ja. Maar welke voeding is het precies? Dat zegt meer dan het wattage vermogen.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
Randleman schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 10:47:
[...]

700 watt is genoeg ja. Maar welke voeding is het precies? Dat zegt meer dan het wattage vermogen.
TS praat over het aantal watt. Maar volgens mij is watt toch ook een prima eenheid als aanduiding voor vermogen? :P

Zo niet, teach me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Randleman schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 13:46:
TS praat over het aantal watt. Maar volgens mij is watt toch ook een prima eenheid als aanduiding voor vermogen? :P

Zo niet, teach me :)
Vermogen wordt uitgedrukt in Watt. Iets als wattage bestaat niet. Net als amperage niet bestaat en foute benamingen ervoor zijn. :) Dat is als het goed is in de natuurkunde les er wel in gestampt, hoop ik? :+ :P

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 27-07-2018 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
CH4OS schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 13:48:
[...]
Vermogen wordt uitgedrukt in Watt. Iets als wattage bestaat niet. Net als amperage niet bestaat en foute benamingen ervoor zijn. :) Dat is als het goed is in de natuurkunde les er wel in gestampt, hoop ik? :+ :P
Ach, taal verandert natuurlijk constant (gelukkig). Waarschijnlijk zijn er vandaag weer woorden toegevoegd die jij niet kent of niet zouden bestaan :Y). Ik kan eigenlijk niets officieels vinden, maakt verder ook niet uit.

Bedankt voor je toelichting :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
CH4OS schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 13:48:
[...]
offtopic:
De Woordenlijst Nederlandse Taal (ook bekend als het Groene Boekje) vermeldt voltage, wattage en ampèrage, dus wat is precies het probleem? "Vermogen, uitgedrukt in Watt" = wattage. Prima Nederlands dus, in ieder geval volgens het instituut dat de officiële spelling vaststelt. Daar kunnen natuurkundigen/leraren iets van vinden, maar dat betekent niet dat ze gelijk hebben.

Daarnaast, vermogen kan uitgedrukt worden in Watt, maar ook in iets anders als dat toevallig handiger of meer gebruikelijk is. Denk bijvoorbeeld aan pk of dBm.

[ Voor 63% gewijzigd door Bundin op 27-07-2018 14:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 01:49
Randleman schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 14:08:
[...]

Ach, taal veranderd natuurlijk constant (gelukkig).
offtopic:
Toch hoop ik niet dat verandert in de tegenwoordige tijd inmiddels in veranderd is veranderd... ;) :X

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Pagina: 1