Onkyo Pass-through functie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.z
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09-06 11:59
Mijn vraag

Als ik de functie Pass-through aanzet, blijft dit altijd aanstaan ook als de TV is uitgeschakeld. Zoals ik begrijp zou je om stroom te besparen de tv uitschakelen.

Biedt deze functie geen mogelijkheid om als de tv uitgaat, dat dan de reciever volledige naar standby gaat? Of moet ik deze functie volledige uit laten?

De reden dat ik het aan heb staan is omdat de PS4 aangesloten staat op de reciever. Op dit tijdstip ga ik geen full bass effect spelen en doe ik een headset op om geluidsoverlast te verkomen.

[ Voor 22% gewijzigd door m.z op 26-07-2018 23:12 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37334

Pass-through heeft niets te maken met power-control-opties.

Kijk eens naar HDMI-CEC instellingen, die gaan over control van HDMI-apparaten door HDMI-apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Met Passthrough kan de receiver gewoon uit en verbruikt vrijwel niks tot geen stroom, zodat je gewoon kunt gamen op je tv via je PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Sommige receivers beschikken over standby pass-through. Dit houdt in dat zowel audio als video van op de receiver aangesloten bron doorgestuurd kunnen worden naar de TV zonder dat de receiver er iets mee doet en uitstaat. Het beeld wordt weergeven op de TV en de audio gaat over de speakers van de TV.

Aangezien je geen melding maakt van het type Onkyo, zal het raadplegen van de handleiding van het specifieke model het antwoord geven?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.z
Anoniem: 37334 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 23:16:
Pass-through heeft niets te maken met power-control-opties.

Kijk eens naar HDMI-CEC instellingen, die gaan over control van HDMI-apparaten door HDMI-apparaten.
Ik heb een LG en bij die heet het Simplink. Hij staat ingesteld op schakel apparaten uit wanneer de TV uitgaat. Alsnog blijft Pass Through aan. De handleiding bied geen enkel duidelijkheid hierin.
Met Passthrough kan de receiver gewoon uit en verbruikt vrijwel niks tot geen stroom, zodat je gewoon kunt gamen op je tv via je PS4.
Oké ik vermoede dat de door Pass-through alsnog redelijk wat stroom werdt verbruikt. Ik merk namelijk dat de linkerkant van de reciever aardig warm is.
Aangezien je geen melding maakt van het type Onkyo, zal het raadplegen van de handleiding van het specifieke model het antwoord geven?
Het gaat om de Onkyo TX-SR578 en dit staat in de handleiding:
Bij instelling op “On” worden, ongeacht of de AV-receiver Aan
of in Stand-by staat, zowel de audio als video die door een
HDMI-ingang worden ontvangen, naar buiten gebracht voor
weergave op TV of andere componenten via een HDMI-verbinding
(HDMI-doorverbindingsfunctie). Als de HDMI-doorverbindingsfunctie
in stand-bymodus activeert, licht de HDMI
THRU indicator op.
Het verbruik in stand-bymodus verhoogt tijdens de HDMI-doorverbindingsfunctie;
maar in de volgende gevallen kan verbruik
worden bespaard:
1. De tv is in stand-bymodus.
*
2. U bent bezig een tv-programma aan het bekijken.

* Dit stuk is me vooral niet duidelijk. Als ik de TV standby zet bespaart dat stroom? of ook voor de Onkyo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:14

FeaR

In GoT we trust

m.z schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 23:49:
[...]
Oké ik vermoede dat de door Pass-through alsnog redelijk wat stroom werdt verbruikt. Ik merk namelijk dat de linkerkant van de reciever aardig warm is.
Dat klopt ook. Ik weet de exacte waarde niet meer, maar bij vorige modellen kon dit oplopen tot 25-35 Watt.

HDMI CEC heeft hier verder niets mee te maken, dat protocol schakelt echt apparaten in en uit vanaf stand-by. De Passthrough is een optie in de Onkyo die aan of uit staat en los staat vanaf HDMI CEC. De optie wordt inderdaad gebruikt om beeld en geluid door te zetten naar de tv waardoor geluid niet over de aangesloten speakers gaat. Aangezien het HDMI board (met veelal daar ook netwerk aan gekoppeld) actief blijft zal het verbruik hoger zijn dan wanneer je deze optie uitschakelt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.z
FeaR schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 06:31:
[...]

Dat klopt ook. Ik weet de exacte waarde niet meer, maar bij vorige modellen kon dit oplopen tot 25-35 Watt.

HDMI CEC heeft hier verder niets mee te maken, dat protocol schakelt echt apparaten in en uit vanaf stand-by. De Passthrough is een optie in de Onkyo die aan of uit staat en los staat vanaf HDMI CEC. De optie wordt inderdaad gebruikt om beeld en geluid door te zetten naar de tv waardoor geluid niet over de aangesloten speakers gaat. Aangezien het HDMI board (met veelal daar ook netwerk aan gekoppeld) actief blijft zal het verbruik hoger zijn dan wanneer je deze optie uitschakelt.
Bedankt voor de informatie. De functie Pass-Throught begreep wel. Ik wist niet dat er nog een aparte protocol was om uit te schakelen. Ik meende dit toch ingeschakeld te hebben. Dit heet bij LG dan weer Simplink. Dan vraag ik me af of dit wel samen werkt met HDMI CEC, blijkbaar niet.

De fucntie op de Onkyo staat RIHD aan en de TV staat Simplink aan. Op het moment dat de TV uitgaat wordt signaal wel doorgegeven naar de Onkyo, maar die gaat naar HDMI PASS-Throught in plaats van standby.

Ook dat nog er bestaan speciale HDMI kabels hiervoor. Het zou toch niet zo zijn dat alle HDMI dit niet ondersteunen.

[ Voor 13% gewijzigd door m.z op 27-07-2018 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:14

FeaR

In GoT we trust

HDMI CEC (of hoe LG, Onkyo of welke fabrikant het noemt) staat los van HDMI Pass Through. Pass Through schakel je niet met HDMI CEC. Als je Passthrough niet wilt gebruiken zal je dit in het menu uit moeten schakelen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.z
FeaR schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 17:53:
HDMI CEC (of hoe LG, Onkyo of welke fabrikant het noemt) staat los van HDMI Pass Through. Pass Through schakel je niet met HDMI CEC. Als je Passthrough niet wilt gebruiken zal je dit in het menu uit moeten schakelen.
Ik snap uw punt en ik begrijp zeker dat Pass-through en cec 2 verschillende dingen zijn. Alsnog als Pass-through aanstaat kan de tv wel uitgeschakeld worden en de Onkyo op Pass-through. Zet ik Pass-through uit gaat de Onkyo niet meer naar standby.

LG TV:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HGoFxvdvC0id7aL9y8jmAOWD/full.jpg

ONKYO:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bWB2fgZfXPdCDg2jNNFOZu6m/full.jpg

Zet ik dus de omringde functie aan, dan gaat de Onkyo naar Pass-Throught. Zet ik de functie uit, dan blijft blijft de Onkyo aan. Wat ik hiermee bedoel. Dit biedt niet de uitkomst, zoals die instelling wel lijkt aan te geven.

[ Voor 26% gewijzigd door m.z op 28-07-2018 03:26 ]

Pagina: 1