Iphone X paarse streep op scherm

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 905649

Topicstarter
Vanmiddag met dit weer lekker wezen zwemmen. met me domme hoofd ben ik op me iphone X gaan zitten met me natte zwembroek. hier kwam ik pas na een minuutje achter. scherm stond was op het ''boot logo''. eenmaal thuis in rijst gelegd voor een paar uurtjes. na een 2/3 uur aan gezet. niks aan de hand met het scherm deed het nog perfect. maar zojuist ging de telefoon spontaan uit en kwam op het scherm van itunes staan te staan voor een restore. maar er zit ook een hele paarse streep op het scherm. wat is slim om nu te doen?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diefightdie
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-07 00:39
Niets doen en een paar dagen in de rijst laten liggen.
Vooral niet opladen of proberen aan te zetten!

Dan schade bekijken en evt laten herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-03 18:56
Met deze temeperaturen in Nederland momenteel gewoon ergens laten liggen en een dag niet gebruiken (uitlaten om te laten drogen). Mocht hij dan nog steeds het zelfde vertonen naar je verkooppunt te gaan of Apple store.

Wellicht dat een harde reset nog helpt.

Lijkt me dat je hier gewoon garantie voor hebt via Apple. Op de iPhone x wordt toch gegarandeerd dat deze minimaal 30 minuten in water kan liggen.

[ Voor 12% gewijzigd door Cougar op 26-07-2018 22:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

diefightdie schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 22:19:
Niets doen en een paar dagen in de rijst laten liggen.
Vooral niet opladen of proberen aan te zetten!

Dan schade bekijken en evt laten herstellen.
lol in rijst, geloof je die onzin echt ?

@Anoniem: 905649 zsm naar reparatie service. als er vocht binnen is, moet de batterij ontkoppelt worden om meer schade(vaak corrosie) te voorkomen. in elk geval niet opladen nu

[ Voor 3% gewijzigd door Hackus op 26-07-2018 22:22 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:16

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Cougar schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 22:20:
Met deze temeperaturen in Nederland momenteel gewoon ergens laten liggen en een dag niet gebruiken (uitlaten om te laten drogen). Mocht hij dan nog steeds het zelfde vertonen naar je verkooppunt te gaan of Apple store.

Lijkt me dat je hier gewoon garantie voor hebt via Apple. Op de iPhone x wordt toch gegarandeerd dat deze minimaal 30 minuten in water kan liggen.
Garantie terwijl je er op gaat zitten met je volle gewicht?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Valt helaas niet onder de garantie.
iPhone X is spat‑, water‑ en stofbestendig en voldoet aan bestendigheidsnorm IP67 volgens IEC‑standaard 60529 (getest onder gecontroleerde omstandigheden). Spat‑, water‑ en stofbestendigheid kunnen na verloop van tijd afnemen als gevolg van normale slijtage. Probeer een natte iPhone niet op te laden. Raadpleeg de handleiding voor instructies met betrekking tot reinigen en drogen. Vloeistofschade valt niet onder de garantie.
Hackus schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 22:22:
[...]

Doe nou niet zo wijs. Jij weet ook wel dat dit fabeltje al jaren rond gaat.

[ Voor 13% gewijzigd door Wootism op 26-07-2018 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wootism schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 22:25:
[...]

Valt helaas niet onder de garantie.

[...]

[...]

Doe nou niet zo wijs. Jij weet ook wel dat dit fabeltje al jaren rond gaat.
Het is ook een fabeltje, vandaar mijn reactie

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1036995

Gaat mooi worden, door je eigen toedoen een iPhone slopen en dan garantie claimen. Onzin natuurlijk. Vriend van me heeft ditzelfde gehad, prijsopgave iPhone buiten garantie. Rond de 600 euro. Edit. 611 euro om precies te zijn zie hier: https://support.apple.com...ne/repair/service/pricing

Tevens kan een iPhone X niet 30 minuten onder water, hij is spatwaterdicht. Niet waterproof.
TS voortaan Apple care afsluiten, was je veel goedkoper uitgeweest.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 1036995 op 26-07-2018 23:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cougar
Anoniem: 1036995 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 22:59:
[...]

Gaat mooi worden, door je eigen toedoen een iPhone slopen en dan garantie claimen. Onzin natuurlijk. Vriend van me heeft ditzelfde gehad, prijsopgave iPhone buiten garantie. Rond de 600 euro. Edit. 611 euro om precies te zijn zie hier: https://support.apple.com...ne/repair/service/pricing

Tevens kan een iPhone X niet 30 minuten onder water, hij is spatwaterdicht. Niet waterproof.
TS voortaan Apple care afsluiten, was je veel goedkoper uitgeweest.
Alsof iedereen hier het braafste jongetje in de klas is. Als mijn X kapot zou gaan door wat druppeltjes water zou ik hem zeker laten nakijken door Apple en als het kan garantie claimen.

En Apple care? Gewoon je verlies pakken en betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cougar schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 23:08:
[...]

Alsof iedereen hier het braafste jongetje in de klas is. Als mijn X kapot zou gaan door wat druppeltjes water zou ik hem zeker laten nakijken door Apple en als het kan garantie claimen.

En Apple care? Gewoon je verlies pakken en betalen.
Apple gaat dit niet repareren. Ze repareren allen scherm of ruilen hem mits er normale hardware falen zijn, waarvan dit er geen is. Dit is namelijk schade aangebracht door gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
Anoniem: 1036995 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 23:16:
[...]

Apple gaat dit niet repareren. Ze repareren allen scherm of ruilen hem mits er normale hardware falen zijn, waarvan dit er geen is. Dit is namelijk schade aangebracht door gebruiker.
Lees je wel goed?

Edit:

Laten we ontopic blijven en de topicstarter proberen te helpen.

[ Voor 10% gewijzigd door Cougar op 26-07-2018 23:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
https://discussions.apple.com/thread/8285480

Is het deze? Galaxy s7 edge had hier ook veel last van. Ik zou het bij Apple aankaarten met puur de klachtomschrijving van de paarse lijn. Je hebt best kans dat dit probleem helemaal niet gerelateerd is aan de eventuele vochtschade.

Claim je garantie en als ze het afwijzen zie je het vanzelf en dan kun je altijd naar andere opties kijken. Laat de "had je maar Apple Care moeten nemen" reacties van je afglijden.

De iPhone zou tegen een beetje vocht moeten kunnen en als je na het zitten geen zichtbare schade hebt, moet de telefoon daar ook tegen kunnen. Heb je echt geen Apple Care voor nodig.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Schade hoeft niet zichtbaar te zijn. Een beetje als interne bloedingen door een ongeval, is soms ook van buiten op t eerste gezicht helemaal niets te zien. Beetje lugubere vergelijking misschien, maar je snapt t vast wel.

Wellicht fixen ze het, maar de kans is aanzienlijk groot dat ze schade van buitenaf gewoon kunnen aantonen en reparatie dus geld gaat kosten.

Als je een goede inboedeverzekering hebt (die van mij dekt elektronica buitenshuis bijvoorbeeld) kan het daar ook nog wel eens onder geclaimd worden.

Trouwens, elke telefoon kan wel een beetje vocht hebben ja (denk niet dat dat het probleem is in deze zaak overigens), de een meer dan de ander (wel of geen IPxx rating) - maar je kan altijd pech hebben: zeker met zout water kan het snel gebeurd zijn als t toch je toestel in komt. Maar t probleem lijkt me hier meer de drukschade te zijn.

IP67 is trouwens dompeldicht, kan wel degelijk 30 min onder water bij 1 meter als de seals goed werken - en die rating is conservatief in de iPhone. Het probleem is dat dat voornamelijk gaat om stilstaand water en niet onder druk. En t valt niet onder de garantie als de beveiliging faalt, mede juist omdat het dus slechts beperkt beschermd.

[ Voor 40% gewijzigd door WhatsappHack op 27-07-2018 05:11 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WhatsappHack schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 04:18:
Schade hoeft niet zichtbaar te zijn. Een beetje als interne bloedingen door een ongeval, is soms ook van buiten op t eerste gezicht helemaal niets te zien. Beetje lugubere vergelijking misschien, maar je snapt t vast wel.

Wellicht fixen ze het, maar de kans is aanzienlijk groot dat ze schade van buitenaf gewoon kunnen aantonen en reparatie dus geld gaat kosten.

Als je een goede inboedeverzekering hebt (die van mij dekt elektronica buitenshuis bijvoorbeeld) kan het daar ook nog wel eens onder geclaimd worden.

Trouwens, elke telefoon kan wel een beetje vocht hebben ja (denk niet dat dat het probleem is in deze zaak overigens), de een meer dan de ander (wel of geen IPxx rating) - maar je kan altijd pech hebben: zeker met zout water kan het snel gebeurd zijn als t toch je toestel in komt. Maar t probleem lijkt me hier meer de drukschade te zijn.

IP67 is trouwens dompeldicht, kan wel degelijk 30 min onder water bij 1 meter als de seals goed werken - en die rating is conservatief in de iPhone. Het probleem is dat dat voornamelijk gaat om stilstaand water en niet onder druk. En t valt niet onder de garantie als de beveiliging faalt, mede juist omdat het dus slechts beperkt beschermd.
toon volledige bericht
Apple heeft meetapparatuur die kan aantonen of het door schade van buitenaf of normale hardwarefalen is. Bron: Apple geniusbar medewerker. Mijn neef.
Gaat lastig worden voor TS. Eens met jouw verhaal dus @WhatsappHack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-07 11:57

pdavie2311

Live life to the fullest..

Trouwens werkt de "fabel" met het rijst wel...Laats viel onze iPad in bad..Deed niks meer. Een dag in bak rijst gelegd en hij doet het weer prima...

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:57

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

pdavie2311 schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 08:45:
Trouwens werkt de "fabel" met het rijst wel...Laats viel onze iPad in bad..Deed niks meer. Een dag in bak rijst gelegd en hij doet het weer prima...
De vraag is of het resultaat niet exact hetzelfde was geweest als je hem naast die bak rijst had gelegd ;)

Verder heb ik zo'n vermoeden dat het probleem hem hier misschien wel veel meer zit in het op de telefoon zitten dan het feit dat dat gebeurde met een natte zwembroek.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

pdavie2311 schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 08:45:
Het werkt omdat je de iPad gewoonweg even niet aanraakt. Als je hem tussen twee boterhammen had laten drogen had je waarschijnlijk hetzelfde effect gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:24
Wat @Orion84 ook zegt. Klinkt meer als een kont op de telefoon dan water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-07 16:11

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Anoniem: 1036995 schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 08:30:
[...]

Apple heeft meetapparatuur die kan aantonen of het door schade van buitenaf of normale hardwarefalen is. Bron: Apple geniusbar medewerker. Mijn neef.
Gaat lastig worden voor TS. Eens met jouw verhaal dus @WhatsappHack
Meestal zijn het gewoon vochtgevoelige stickertjes in het apparaat. Ik ben anders best benieuwd hoe je dat anders zou meten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Wootism schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 08:50:
[...]

Het werkt omdat je de iPad gewoonweg even niet aanraakt. Als je hem tussen twee boterhammen had laten drogen had je waarschijnlijk hetzelfde effect gehad.
Niet mee eens..Hoeft ook niet gelukkig. Het is bekend dat rijst vocht onttrekt en dus het proces wel degelijk versnelt. Neemt niet weg, om te checken of de fabel waar is en het gewoon proberen in een bak rijst is wel de goedkoopste oplossing...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

pdavie2311 schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 08:56:
[...]

Niet mee eens..Hoeft ook niet gelukkig. Het is bekend dat rijst vocht onttrekt en dus het proces wel degelijk versnelt. Neemt niet weg, om te checken of de fabel waar is en het gewoon proberen in een bak rijst is wel de goedkoopste oplossing...
Nou dit is al tot in den treure uitgezocht. En het bleek toch echt onzin te zijn.
Rijst zal alleen het oppervlakte vocht van het apparaat onttrekken, maar niet het interne vocht wat juist de schade veroorzaakt.

Uit de rest bleek overigens dat er iets van 12 andere huishoudelijke artikelen nog beter vocht onttrekken dan rijst.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:48
Wootism schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 09:04:
Rijst zal alleen het oppervlakte vocht van het apparaat onttrekken, maar niet het interne vocht wat juist de schade veroorzaakt.
Ik dacht dat er dan 's nachts een paar Chinezen op af kwamen om de Iphone te maken.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-07 13:44
Ik denk dat je pech hebt. Als Apple het ding open schroeft en ziet dat de water indicator verkleurt is krijg je dat meteen als reactie terug. Waterschade.

Door het geweldige design dat Apple tegewoordig voert is het ook niet mogelijk om een iPhone X fatsoenlijk uit elkaar te halen en zijn de reparatiekosten +-50% van de nieuw prijs.

Ik zou dus ook rekening houden met een rekening van 600+ euro als je hem ter reparatie aanbied.
Ik heb geen idee of je bij Apple ook reparatie kunt weigeren maar houd er rekening mee dat je in dat geval waarschijnlijk onderzoekskosten mag betalen, puur een gok maar die zullen dan ook ergens tussen de 50 en 100 euro liggen.
Normaal kun je daar ook niet mee akkoord gaan maar dan word het toestel vernietigt (lees refushbished weer verkocht).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Hackus schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 22:22:
[...]

Of het in deze situatie werkt valt nog te bezien maar vochtige elektronica in rijst leggen is zeker geen onzin of een fabeltje.

Ik heb al meermaals mijn AirPods zo gemaakt bijvoorbeeld nadat ze waren mee gewassen 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 27-07-2018 10:19 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Donstil schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 10:18:
[...]

Of het in deze situatie werkt valt nog te bezien maar vochtige elektronica in rijst leggen is zeker geen onzin of een fabeltje.
Een gesloten iPhone in rijst leggen, helpt niets. Beter is de achterkant onder föhnen

[ Voor 5% gewijzigd door Hackus op 27-07-2018 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Hackus schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 10:19:
[...]

Een gesloten iPhone in rijst leggen, helpt niets.
Niet zo selectief lezen hè. Daarom zeg ik ook “Of het in deze situatie werkt valt nog te bezien”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Donstil schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 10:20:
[...]

Niet zo selectief lezen hè. Daarom zeg ik ook “Of het in deze situatie werkt valt nog te bezien”
Dus, is je reactie vrij nutteloos in deze kwestie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Hackus schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 10:21:
[...]
Dus, is je reactie vrij nutteloos in deze kwestie
Nee hoor dat valt wel mee, het is sowieso het proberen waard, nee heeft hij toch al.
Wootism schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 09:04:
[...]

Nou dit is al tot in den treure uitgezocht. En het bleek toch echt onzin te zijn.

Uit de rest bleek overigens dat er iets van 12 andere huishoudelijke artikelen nog beter vocht onttrekken dan rijst.
Heb je hier ook bronnen voor? Best interessant namelijk :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Ik krijg spontaan zin in Chinees vanavond.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Donstil schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 10:23:
[...]

Nee hoor dat valt wel mee, het is sowieso het proberen waard, nee heeft hij toch al.

[...]

Ik had van jou wel meer verwacht, als er daadwerkelijk vocht in het toestel zit moet de batterij ontkoppelt worden. In dit geval kan de streep ook door de druk van zitten op het toestel komen, of combi van beiden.

Dan ga je dus niet je toestel een paar dagen in een zak/bak rijst leggen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Hackus schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 10:25:
[...]

Ik had van jou wel meer verwacht, als er daadwerkelijk vocht in het toestel zit moet de batterij ontkoppelt worden. In dit geval kan de streep ook door de druk van zitten op het toestel komen, of combi van beiden.

Dan ga je dus niet je toestel een paar dagen in een zak/bak rijst leggen !
Als dit daadwerkelijk door vocht komt (ik denk dat interne scherm schade door erop zitten inderdaad aannemelijker is) dan is de accu ontkoppelen ook al te laat. Directe schade door vocht (kortsluitingen enz) zijn veel schadelijker dan corrosie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-07 12:50
[verwijderd]

[ Voor 93% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Donstil schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 10:27:
[...]

Als dit daadwerkelijk door vocht komt (ik denk dat interne scherm schade door erop zitten inderdaad aannemelijker is) dan is de accu ontkoppelen ook al te laat. Directe schade door vocht (kortsluitingen enz) zijn veel schadelijker dan corrosie.
Corrosie/oxidatie verergert door de batterij aangesloten te laten, telkens het toestel aanzetten en kijken of het euvel verholpen is etc. (het geklungel door tijdens de zgn rijst truc) vaak gaan mensen na een uur of 1-2 weer kijken of het toestel het doet etc etc. @Anoniem: 905649 je kunt sowieso even kijken of de indicator rood is als je je simkaart verwijdert. Zegt nog niet alles, maar dan weet je zeker dat er vocht in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-06 20:24

Franko P.

Hit it.

De betreffende telefoon heeft een ip67 certificering, half uur ondergedompeld tot 1 meter zou hij moeten kunnen. Lijkt me sterk dat er dan door een natte zwembroek water in gekomen kan zijn.

Denk eerder dat door het op de telefoon zitten er schade is ontstaan.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-07 13:44
Donstil schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 10:18:
[...]

Ik heb al meermaals mijn AirPods zo gemaakt bijvoorbeeld nadat ze waren mee gewassen 8)7
Het werkt alleen net zo goed of minder als alternatieven.

Het grootste probleem is dat je de telefoon niet kunt open maken en dus vloeistof die in het apparaat zit er niet uit krijgt. Rijst gaat dat echt niet doen, die neemt alleen water op waarmee het in contact komt. Wat je wilt is iets wat het water uit de lucht haalt, dus eigenlijk een ontvochtiger.

Eigenlijk moet je het toestel direct de-assembleren en de batterij er uit halen, gezien het uitzetten van je telefoon niet veel doet als het vol water zit. En daarna van binnen droog deppen, drogen met een föhn en daarna laten drogen in iets wat water absorbeert. Silica gel werkt veel beter dan rijst.

Je telefoon uit het water halen, afdrogen met een handdoek en dan in de rijst gooien gaat je niet redden. Vocht in je telefoon blijft daar gewoon zitten tot dat het opdroogt en dan kun je het nog beter in een kattenbak gooien. Absorbeert veel beter dan rijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Donstil schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 10:23:
[...]

Als je zoekt op "Phone Rice Myth" krijg je best veel onderzoeken hierover.

Door het woordje 'myth' zoek je wel met een bepaalde bril op, maar het leidt wel tot artikelen die aangeven dat rijst het sowieso verliest van harvermout en kattengrind :P

De algemene conclusie is vaak:
- Rijst voegt niks toe
- Met een Föhn blaas je het water juist dieper de telefoon in
- Op de verwarming leggen kan schade veroorzaken aan andere onderdelen van de telefoon
- Het beste is hem openmaken en het water laten vervliegen d.m.v. alcohol
- Als je hem niet wil openmaken moet je hem uitzetten, niet opladen en enkele dagen laten drogen bij kamertemperatuur. (iets wat eigenlijk ook gebeurd als je hem een paar dagen in de rijst laat liggen, alleen doet de rijst vrijwel niks)

[ Voor 4% gewijzigd door Wootism op 27-07-2018 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My_self
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-07 08:25
Me...

OT: ik vrees dat je toch in eigen buidel moet tasten. Heel jammer, want het is wel een prachtige telefoon! Succes.

[ Voor 102% gewijzigd door My_self op 27-07-2018 13:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Hackus schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 10:19:
[...]

Een gesloten iPhone in rijst leggen, helpt niets. Beter is de achterkant onder föhnen
Föhnen is over t algemeen echt een heel erg slecht plan. Daarmee kan door t temperatuurverschil de elektronica kapot gaan en/of kunnen lijmlagen oplossen; not to mention the seals. Daarnaast wordt het dan stoom en condenseert het weer *in* je telefoon, het verplaatst hoogstens het probleem en tast mogelijk juist meer componenten aan.

Niet doen :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

WhatsappHack schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 13:09:
[...]

Föhnen is over t algemeen echt een heel erg slecht plan. Daarmee kan door t temperatuurverschil de elektronica kapot gaan en/of kunnen lijmlagen oplossen; not to mention the seals. Daarnaast wordt het dan stoom en condenseert het weer *in* je telefoon, het verplaatst hoogstens het probleem en tast mogelijk juist meer componenten aan.

Dat valt nog wel mee. je toestel kan aardig goed met warmte om, en niet heet laten worden.
sowieso niet voor op het scherm. Daar zei ik ook zsm naar reparateur brengen. maar goed, voegt weinig meer toe als TS zelf niet meer reageert. sinds de iPhone 6s is dat sowieso aan te raden vanwege betere bescherming tegen vocht - er in - (komt er dus ook niet makkelijk uit)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 905649

Topicstarter
Bedankt voor al jullie advies. na wat onderzoek gedaan te hebben. blijkt het dat we thuis een speciale verzekering hebben die water en overige schades aan elektronische apparaten verzekerd. gelijk naar de amac store gebracht voor reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-07 01:07
Ik denk dat je iphone ergens anders door kapot is gegaan. Die dingen kunnen tegen een behoorlijk spatje water.

YouTube: iPhone X Water Test! Extreme Conditions

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
WhatsappHack schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 13:09:
[...]

Dit idd. Föhnen Is geen gloed plan als het vocht echt in het toestel zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-07 13:34

Apple garandeert niks en er zijn al heul veul waterschade toestellen (iPhone 7 / 8 / X) en allemaal verliezen ze hun garantie bij waterschade.

Rijst heb je 0,0 aan zoals al vaak bewezen is haalt het geen vocht uit je toestel, rijst absorbeert alleen bij direct contact met het vocht. Iets wat natuurlijk niet gaat wanneer er ''metaal'' tussen zit. Telefoon in een bak rijst is dus officieel een fabeltje.

[ Voor 16% gewijzigd door LopendeVogel op 27-07-2018 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Donstil schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 17:54:
[...]

Dit idd. Föhnen Is geen gloed plan als het vocht echt in het toestel zit.
Nee, dan kun je beter het toestel in een zak/bak rijst leggen
(en een nieuwe kopen) :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Hackus schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 17:59:
Nee, dan kun je beter het toestel in een zak/bak rijst leggen
(en een nieuwe kopen) :P
Edit: Nevermind, het is de moeite niet waard.

[ Voor 20% gewijzigd door Donstil op 27-07-2018 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
pdavie2311 schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 10:23:
Ik krijg spontaan zin in Chinees vanavond.....
ik zit toevalligerwijs nu aan nummer 45 van de Chinees hier om de hoek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Geert1976 schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 18:31:
[...]

ik zit toevalligerwijs nu aan nummer 45 van de Chinees hier om de hoek.
Hmmm, goed idee. :)
Donstil schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 18:05:
[...]

Edit: Nevermind, het is de moeite niet waard.
Ik hou ook van jou, ben gek op mannen met baard :>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
@LopendeVogel Toch ben ik dan benieuwd hoe het zit met wat kattenbakgrit. Benieuwd of dat werkt. Dat werkt in de auto iig prima als vochtvreter in de winter :P

@Geert1976 Nummer 39 met rijst* :+
Anoniem: 905649 schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 17:16:
Bedankt voor al jullie advies. na wat onderzoek gedaan te hebben. blijkt het dat we thuis een speciale verzekering hebben die water en overige schades aan elektronische apparaten verzekerd. gelijk naar de amac store gebracht voor reparatie.
Nice, mooizo :) Zoals ik al zei, altijd je verzekering checken! Daar betaal je voor :P
Bespreek het wel eerst met je verzekering! Niet eerst laten fixen en dan pas bespreken, dat gaan ze niet op prijs stellen en kan problemen geven.

[ Voor 62% gewijzigd door WhatsappHack op 27-07-2018 20:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iDog
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Beetje mosterd na de maaltijd en de TS is al geholpen, maar rijst op zich is geen ramp. Hetgeen wél een ramp is, is dat mensen dénken dat het iets doet en in de tijd dat ze het apparaat niet openmaken/batterij loshalen, droogdeppen, ultrasonic cleanen, etc, etc. kan het water lekker zijn vernietigende werk doen.

De keren dat mensen op FB roepen dat rijst hun apparaat heeft gered zijn de keren dat het toestel net zo goed weer was gaan werken na een week in de la. Maw, dan was er niet genoeg water in gekomen om daadwerkelijk schade aan te richten.

Hoevaak ik geen klanten krijg die ik had kunnen helpen als ze binnen een uur langs waren gekomen met hun waterschade toestel. Maar nee, eerst een weekje in de rijst en DAN pas komen ze langs als blijkt dat het niet geholpen heeft. In die gevallen mogen ze nog blij zijn met een datarecovery..

[ Voor 0% gewijzigd door iDog op 27-07-2018 21:04 . Reden: typo ]

Pagina: 1