Vastlopende laptop scherm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmileyFace
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-03-2024
Dag,

Ik heb een laptop staan waarvan het scherm voortduurend vastloopt en geleidelijk naar wit gaat. Ik weet dat er verder niets mis is met de computer omdat als ik het scherm een klein stukje naar voren buig en vasthoud, het scherm weer normaal doet. Als ik hem dan weer los laat loopt het scherm vast(ververst niet meer) en verandert geleidelijk wit.

Ik heb nu het scherm opgemaakt en daar viel mij op een van de scharnieren die het paneel vasthoud gebroken en gebogen is.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/P0f8GwJr.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nsgrer9.jpg

En de andere is de ingang van het schroefje stuk is.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KZU2djbr.jpg

Ik heb de kabel die loopt van het scherm naar het moederbord gecontroleerd maar daar is ook niets mis mee.

Nu lijkt het wel alsof het aan die scharnieren ligt, want als ik het scherm voorzichtig tegen de behuizing druk doet hij wel normaal.

Mijn vraag is nu, zit mijn vermoeden goed en zo ja hoe kan het zijn dat een scherm het niet doet als deze niet goed tegen de behuizing zit?

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via SmileyFace op 28-07-2018 00:41)

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:12

rdejongjr

Gnome

Nope, wit wegtrekken is het verlies van aansturing, kan de lvds kabel zijn maar ook net zo goed de print.
Scharnieren moeten ook nog Fatsoenlijk in het plastic/persmoeren vastgezet kunnen worden, vaak breken die punten ook af.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr

rdejongjr

Gnome

Lvds kabel kan een breukje hebben.
Print onder het scherm kan een breukje hebben.
Kabels van de print naar het glas zelf kunnen een breukje hebben.

Gezien de staat van de scharnieren is de laptop erg lang goed gebruikt of wat minder lang stevig mishandeld. Tja dan kan er zoveel stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmileyFace
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-03-2024
rdejongjr schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 21:02:
Lvds kabel kan een breukje hebben.
Print onder het scherm kan een breukje hebben.
Kabels van de print naar het glas zelf kunnen een breukje hebben.

Gezien de staat van de scharnieren is de laptop erg lang goed gebruikt of wat minder lang stevig mishandeld. Tja dan kan er zoveel stuk.
Voor zover ik kan zien is er geen schade aan de kabels, behalve als er wat schade aan de kabel is achter het scharnier, maar dan kan ik niet goed zien. Op het bord lijkt ook niets beschadigd.

Ondertussen is het gescheurde scharnier helemaal afgebroken en is de schroef die linksonder het scherm aan de behuizing bind ook afgebroken.

Ik zag dat ik die scharnieren voor een 10tje kan vervangen. Denk je dat het iets gaat veranderen?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr

rdejongjr

Gnome

Nope, wit wegtrekken is het verlies van aansturing, kan de lvds kabel zijn maar ook net zo goed de print.
Scharnieren moeten ook nog Fatsoenlijk in het plastic/persmoeren vastgezet kunnen worden, vaak breken die punten ook af.