Ik wil graag dat
in kolom D
Alle cellen die een E en een B bevatten een kleur geven.
De voorwaarde is:
Wanneer in kolom F een E of een B staat, dan moeten alle cellen met een E of B in kolom D een rode kleur staan.
Wanneer in kolom F(44,45 of 46) een C en B komen te staan wil ik alle cellen met een C of B gekleurd hebben in kolom D. (in kolom F44,45,46 staan e,e,b)

Dit probeer ik middels conditional formatting text. Hierbij krijg ik echter de volgende foutmelding wanneer ik meerdere cellen tegelijk selecteer. Zie de jpg.
Vraag
Welke formule kan ik gebruiken om de cellen in kolom D een kleur te geven aan de hand van de tekst die in kolom D staat?
Ik heb veel via youtube en google gezocht, maar kom er niet uit.
bijv dit geprobeerd (https://www.extendoffice....h-for-multiple-words.html) :

voor als de tekst niet goed leesbaar is:
=SUM(COUNTIF(A2;"*"&mylist&"*"))
mylist is in dit geval F44:F:46 --> Ik zou denken dat in rij a alle letters met een B bijvoorbeeld rood moeten worden.
in kolom D
Alle cellen die een E en een B bevatten een kleur geven.
De voorwaarde is:
Wanneer in kolom F een E of een B staat, dan moeten alle cellen met een E of B in kolom D een rode kleur staan.
Wanneer in kolom F(44,45 of 46) een C en B komen te staan wil ik alle cellen met een C of B gekleurd hebben in kolom D. (in kolom F44,45,46 staan e,e,b)

Dit probeer ik middels conditional formatting text. Hierbij krijg ik echter de volgende foutmelding wanneer ik meerdere cellen tegelijk selecteer. Zie de jpg.
Vraag
Welke formule kan ik gebruiken om de cellen in kolom D een kleur te geven aan de hand van de tekst die in kolom D staat?
Ik heb veel via youtube en google gezocht, maar kom er niet uit.
bijv dit geprobeerd (https://www.extendoffice....h-for-multiple-words.html) :

voor als de tekst niet goed leesbaar is:
=SUM(COUNTIF(A2;"*"&mylist&"*"))
mylist is in dit geval F44:F:46 --> Ik zou denken dat in rij a alle letters met een B bijvoorbeeld rood moeten worden.
[ Voor 20% gewijzigd door erikkallenberg op 26-07-2018 18:51 ]