Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Dalton
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-09 00:55
Iemand die hier misschien raad mee weet, ik heb een powerpoint bestand in .pptx , nu krijg ik de melding: powerpoint.pptx bevat inhoud die niet door PowerPoint gelezen kan worden. Dit gebeurd wanneer ik deze wil openen op verscheidene pc's met verschillende office versies 2007/2010.

Wat ik tot nu toe heb geprobeerd:

- de keuze herstelbewerking, ik krijg dan vervolgens de melding er is een fout opgetreden bij het verkrijgen van toegang tot c:.....
- omzetten naar .ppt krijg ik; kan het type bestand niet openen
- openen via google presentaties, krijg ik een error
- opslaan op google drive om vervolgens deze te openen geeft dezelfde error aan.

Iemand die mij hier bij kan assisteren, het betreft een eindpresentatie voor een studie waar veel tijd in heeft gezeten. Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Kun je wel andere .pptx files openen? Zo niet, dan is het een crypto virus

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 15:45 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Afgaande op wat je hebt geprobeerd (verschillende computers en programma's) lijkt het erop dat je .pptx-bestand kapot is. En dan heeft @Verwijderd de beste tip: open je backup en ga daar mee verder.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TagForce
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05 08:20
Maak er even een kopie van (gewoon in explorer), en open je kopie in winzip/winrar/7zip ofzo.
PPTX is niks anders dan een zip bestand met xml bestanden en media bestanden.
Grote kans dat als dat werkt dat je dan in ieder geval de inhoud nog hebt (staat in de xml bestanden). Enige wat je dan hoeft te doen is de opmaak opnieuw maken. Is beter dan helemaal opnieuw beginnen.

Krijg je ook een foutmelding op het uitpakken van 1 bestand? Pak dan de rest uit, en zip dat opnieuw (en hernoem naar pptx). Met een beetje geluk is Powerpoint daarna wel in staat om het bestand te openen en/of repareren. Mogelijk ben je dan wel ergens een slide ofzo kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Dalton
Bedankt voor de reacties, andere files zijn wel te openen. Ik heb helaas geen back up van het bestand. Ik zal even de oplossing van tagforce proberen, bedankt voor het meedenken. Ik hou jullie op de hoogte.

Als ik het goed begrijp @TagForce moet ik het powerpointbestand openen in winrar (dit geval) en vervolgens deze xml bestanden openen?

Dit heb ik net geprobeerd namelijk en daarbij krijg ik de melding archief beschadigd.

[ Voor 35% gewijzigd door The.Dalton op 27-07-2018 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Dan rest weinig anders dan uithuilen en opnieuw beginnen.
En je realiseren dat dit een van de redenen is waarom men back-ups maakt...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Dalton
Jester-NL schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 17:20:
Dan rest weinig anders dan uithuilen en opnieuw beginnen.
En je realiseren dat dit een van de redenen is waarom men back-ups maakt...
Weer wat geleerd, heb ik alleen op dit moment alleen weinig aan :), ik wacht even de reactie van @Tagforce af en anders rest mij inderdaad niets anders dan opnieuw beginnen. Huilen met zulk lekker weer doen we niet :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TagForce
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05 08:20
The.Dalton schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 16:54:
Bedankt voor de reacties, andere files zijn wel te openen. Ik heb helaas geen back up van het bestand. Ik zal even de oplossing van tagforce proberen, bedankt voor het meedenken. Ik hou jullie op de hoogte.

Als ik het goed begrijp @TagForce moet ik het powerpointbestand openen in winrar (dit geval) en vervolgens deze xml bestanden openen?

Dit heb ik net geprobeerd namelijk en daarbij krijg ik de melding archief beschadigd.
Een pptx is niets anders dan een zip file. Als die al niet geopend kan worden dan is het einde oefening en heb je een corrupt bestand (niet zozeer de powerpoint info, maar echt de header).

Je zou nog kunnen proberen met DiskInternals Zip Repair, maar daarna houdt het wel echt op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Dalton
TagForce schreef op maandag 30 juli 2018 @ 10:40:
[...]

Een pptx is niets anders dan een zip file. Als die al niet geopend kan worden dan is het einde oefening en heb je een corrupt bestand (niet zozeer de powerpoint info, maar echt de header).

Je zou nog kunnen proberen met DiskInternals Zip Repair, maar daarna houdt het wel echt op.
Bedankt voor de hulp, ik had het inmiddels opgegeven. Ik zal deze optie nog even uitproberen, mocht het helpen dan laat ik dat even weten.
Pagina: 1