Toon posts:

[level3] colo prijzen en mogelijkheden?

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand een idee van de colo/traffic prijzen van Level3? Jaja.. ik weet het, bellen (heb ik al gedaan) en/of mailen, maar ik wacht nog steeds op antwoord en ik ben heeel erg ongeduldig (ik zou een mail terug ontvangen met uitgebreide info)...

Moet je bij die gasten meteen een heel rack huren of kun je ook beginnen met bijv. 5 servers?

Ik ben nu al een week lang prijzen bijeen aan het sprokkelen en heb ff geen zin meer om altijd een week te wachten... mijn baas gaat me anders slaan enzo ;)

Hun website bevat helaas alleen info over "hoe goed ze zijn".

Aangezien gasten zoals Ilse, Freehosting/LaDot en nog veel meer daar hun servers hebben staan neem ik aan dat de kwaliteit wel ok is (en dat maak ik ook op uit die hele lange draad hieronder ergens).

Verwijderd

Minimaal 1 rack.

Kwa maandelijkse kosten zijn ze gewoon DUUR (ongeveer 3000). Maar als je een beetje bandbreedte (5+ Mbit) verbruikt worden ze goedkoper.

Verder zijn ze het neusje van de zalm op transit gebied.

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Nou 3.000,- is wel wat over dreven. Ik weet niet wie jij gesproken hebt. Ze reken wel zg. poortkosten en als je die bij de rackfee optelt..

Anyway om nou Level3 State-of-the-Art te noemen kwa netwerk. Hun gateway (1e verdieping) is wel érug mooi.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

• The Source
  • Laatst online: 07-05 13:05
Level3 is erg duur maar daarom nog niet de beste. Dat ilse (met een kleine i) daar staat wil niets zeggen want de servers van het ilse netwerk zijn ook wel eens niet te bereiken als level3 plat ligt.

Ik weet niets van hun prijzen maar ik weet wat ilse afneemt aan bandbreedte en wat ze daarvoor per maand kwijt zijn, en dat is niet niks. Helaas kan/mag ik die info hier niet posten.

Hun beveiliging schijnt wel state of the art te zijn, maar over colo ruimtes zijn verschillende topics geweest dus dat heeft niets van doen hiero.

Verwijderd

Topicstarter
We zouden ook bij SilverPoint kunnen colo-en he Twixx ;)

Silverpoint biedt wel wat meer extra's voor minder geld dan TrueServer valt mij op.

We gaan die zooi zelf doorverkopen, om dan een wederverkoop bij een wederverkoop te starten vind ik ook niet echt het ware...

Ik denk dat we niet meteen een heel rack nodig hebben, we hebben hier ook wel een leuke lijn liggen; alleen sommige "heavy shit" die soms de lijn hier lam trekt wil ik hier weg hebben...

Lijn upgraden kost te veel (zeker hier in de rimboe), een eigen ruimte huren; hmm.. daarvoor zouden we hier waarschijnlijk eerst een flinke bank moeten overvallen bevrees ik.

Het grootste voordeel van TrueServer (en degenen die bij hun rackspace huren zoals SilverPoint en 2Fast bijv.) is waarschijnlijk dat je nagenoeg in de AMS-IX zit en daardoor binnen Nederland natuurlijk "retesnel" bent. Transit is voor ons niet het aller belangrijkste (beetje snelheid is wel wenselijk), de meeste bezoekers en klanten komen toch uit Nederland.

Wat me bij Level3 wel imponeerd is de security van die gasten en een erg indrukwekkende equipment room (beter dan ik tot op heden heb gezien), tevens heb ik ze ook nog niet down aangetroffen (TrueServer ook niet trouwens).

Andere opties zijn UU-Net.. maar die waren veel te duur (net zoals die lijnen van hun veel te duur zijn), CyberComm, WideXS, en noem de hele reutemeteut maar op (zie vorige draad hieronder).

Ik weet het nog niet, ik wacht wel totdat Level3 een prijsje heeft gebakken voor mij. De rest heeft gelukkig wel publieke prijzen.

• The Source
  • Laatst online: 07-05 13:05
Op woensdag 18 juli 2001 14:47 schreef griebels het volgende:
De rest heeft gelukkig wel publieke prijzen.
Zoals een dealer van Bentley's zegt "als een klant ons om prijzen vraagt dan kan hij het niet betalen :) "

• killah
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-05 14:18
level dacht dat die redelijk duur waren met 1 Mbit voor 2000 piek en vracht aan setup kosten. daarnaast nog een vracht aan rack space.
Kijk gewoon eens bij silverpoint lekker flexible. Enne ze hebben ook nu een optie om rackspace en bandbreedte apart af te rekenen
dus alle servers met 1 bandbreedte prijs.
minimaal 128kb afnemen. maar dat kost ook weinig.

Verwijderd

Op woensdag 18 juli 2001 13:36 schreef twixx het volgende:
Nou 3.000,- is wel wat over dreven. Ik weet niet wie jij gesproken hebt. Ze reken wel zg. poortkosten en als je die bij de rackfee optelt..[/b]
3000 was inclusief een 100 Mbit poort..
Anyway om nou Level3 State-of-the-Art te noemen kwa netwerk. Hun gateway (1e verdieping) is wel érug mooi.
Gedeelte van de gateway zit tegenwoordig ook op de 2e etage (aan de linkerkant). Ikzelf zit in ipcolo2, 2e etage dus.

Verwijderd

Topicstarter
3000 per maand voor een rack+poort is wel duur, maar nog wel redelijk. Maarja, daar komt natuurlijk nog de bandbreedte bovenop; enig idee wat die kost?

Leveren ze trouwens ook een switch bij dat rack of moet je daar zelf voor zorgen?

• twixx
  • Niet online
Precies.
Maar MetroMedia (AboveNet) is b.v. nog iets duurder met een rack (die zijn dan ook 56u ipv 44), maar duurder per u. Anyway heb je daar die gekke poortkosten niet.
Level3 heeft er ook een vreemde manier op na gehouden van bandwidth meten. Ze meten alles van een maand en gooien 5% piek weg en dat betaal je dan, das niet wat er avg er over heen ging.

Verwijderd

Tja zo zijn de grote jongens vaker met colo toch veel duurder. WideXS kan je geen colo noemen, CyberComm is te vaak down en ja TrueServer betaal je weer geen poortkosten en de prijs per 1u ook niet erg duur als je een heel rack neemt. Prijzen vind je zo op de website. Op offerte basis is beter natuurlijk dan krijg je ook wat beter prijzen meestal.

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal bedankt voor jullie reacties. Ben eens benieuwd welke colo het gaat worden, ben zelf zeer geïnteresseerd in TrueServer (strakke prijzen, goede infrastructuur en goede ruimte). Mijn baas kickt om de een of andere reden nog steeds meer op Level3 en persoonlijk heb ik er ook niets op tegen, echter is het wel een heel stuk duurder volgens mij.
Op woensdag 18 juli 2001 15:05 schreef The Source het volgende:

[..]

Zoals een dealer van Bentley's zegt "als een klant ons om prijzen vraagt dan kan hij het niet betalen :) "
Hehe... ik heb aan de SGI mensen op IBC vorig jaar ook gevraagd wat me een Origin 3000 zou gaan kosten... Als ze het aan me kwijt willen zullen ze wel met prijzen moeten komen, anders hoef ik die schroot niet ;)
Op woensdag 18 juli 2001 18:42 schreef twixx het volgende:
Precies.
Maar MetroMedia (AboveNet) is b.v. nog iets duurder met een rack (die zijn dan ook 56u ipv 44), maar duurder per u. Anyway heb je daar die gekke poortkosten niet.
Level3 heeft er ook een vreemde manier op na gehouden van bandwidth meten. Ze meten alles van een maand en gooien 5% piek weg en dat betaal je dan, das niet wat er avg er over heen ging.
Heb de prijzen van MetroMedia ook ergens liggen op de zaak volgens mij. Die waren idd erg duur vond ik zelf. Die poortkosten van Level3 zouden wel wat ermee te maken hebben of je "maar" 100 MBits nodig hebt, 200 Mbits, 1Gbits of whatever, dat kost hun weer een poortje op een routertje denk ik (of switch als ze het goedkoper opgelost hebben).

Die methode van bandbreedte berekenen ken ik van UU-Net, die doen/deden het precies hetzelfde bij alle bandbreedte die ze verkochten.. Je kocht altijd een basis op flatrate (bijv. 128 kbit/s bij een 1 MBits lijn) en dan haalden ze 5% van de pieken af, kwam dat dan boven de 128 kbit/s uit, dan moest je extra dokken. Dat gold trouwens alleen voor de zgn. "piek uren", 's nachts mocht je in feite altijd je lijn lam trekken zonder extra te dokken. Het gemiddelde berekenen vind ik persoonlijk wat betrouwbaarder, de kans op hoge rekeningen achteraf is dan wat minder groot.

• twixx
  • Niet online
Een poortje wat je ter beschikking krijgt bij Level3 is een waarschijnlijk een poortje op een layer-3 switch. Wij zouden er destijds een 36xx tegen aan zetten, maar dat liep anders. Ze willen nog wel 'iets' aan die poort kosten doen als je powered by L(3) op je website zet volgens Alexander.

Verwijderd

TrueServer heeft toch een dikke aansluiting op het Level(3) netwerk? En dan zit je op TeleCity II euhm zeg dat maar tegen je baas. Dan krijgt hij Level(3) en jij TrueServer :) hehe.

http://noc.trueserver.nl/

Verwijderd

volgens mij heeft trueserver (maar) 100mbit op level3, telecity kreeg ik eergisteren een telefoontje van, heel vaag, wel leuk gelukt maar wat het nut ervan was...geen id.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:59

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

100Mbit is niet weinig hoor :) .

• twixx
  • Niet online
En daarbij wordt het op fiber geleverd. Dus als het avg > 50% loaded is (die lijn) is het binnen notime gigabit.

Verwijderd

hmmm hij stond er 2x...

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 11:30 schreef Femme het volgende:
100Mbit is niet weinig hoor :) .
zeg ook nie dat het weinig is, maar ze hebbe 1 gbit op ams-ix dus in verhouding gezien wel :)

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik een beetje vaag vindt is dat er zoveel transit verkeer is op de TrueServer backbone, de 1 Gbits naar AMS-IX is de lijn die het minst wordt gebruikt, terwijl nagenoeg elke grote Nederlandse provider op AMS-IX zit en ze met nagenoeg elke grote provider peeren. TrueServer host toch voornamelijk Nederlandse servers? Anyway, hun netwerk is wel flink snel! Een ping van 3,5 ms vanuit de TU in Eindhoven en een ping van 11 ms vanuit mijn werk vind ik best knap.. bij een speedtest vanaf een WideXS servertje van een vriend van mij trok ik zonet ook ff 5,5 MBytes/s... aardig ;)
Op donderdag 19 juli 2001 11:12 schreef NewAgePerformance het volgende:
TrueServer heeft toch een dikke aansluiting op het Level(3) netwerk? En dan zit je op TeleCity II euhm zeg dat maar tegen je baas. Dan krijgt hij Level(3) en jij TrueServer :) hehe.

http://noc.trueserver.nl/
Tja.. ik denk dat mijn baas ook wel kan rekenen (dat hoop ik toch voor hem :) ), TrueServer is een stuk goedkoper dan Level3 en als ze een atoombom gooien op Amsterdam, dan is Level3 ook weg, ondanks betere security en de bekendere naam.

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 11:10 schreef twixx het volgende:
Ze willen nog wel 'iets' aan die poort kosten doen als je powered by L(3) op je website zet volgens Alexander.
Heh...Alexander Hoytema van Konijnenburg, toch? Is wel een goede gast vind ik zelf. Heeft mij destijds behoorlijk gunstige prijzen per Mbit gegeven.

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 12:50 schreef griebels het volgende:
bij een speedtest vanaf een WideXS servertje van een vriend van mij trok ik zonet ook ff 5,5 MBytes/s... aardig ;)
ik heb dat tijdje geleden ook gedaan, haalde vanaf widexs naar trueserver 1.2mb/sec oid...

Verwijderd

Topicstarter
Dat hangt van heel veel dingen af... maar eigenlijk zou je meer moeten kunnen halen dan 1,2 mbytes/s.

TrueServer heeft 1 GBits naar AMS-IX en WideXS 2 x 34 MBits, tussen SARA en Telecity ligt ook nog eens 1 GBits en ze peeren met mekaar... maarja.. wat zit ik te zeuren :)

Ik ga eens pleiten voor TrueServer hiero.. die gasten geven je ook zoveel IP nummers als je nodig had, als je ze maar verantwoord gebruikt althans.

• twixx
  • Niet online
Op donderdag 19 juli 2001 14:28 schreef TwwT_Unexplained het volgende:
[..]
Heh...Alexander Hoytema van Konijnenburg, toch? Is wel een goede gast vind ik zelf. Heeft mij destijds behoorlijk gunstige prijzen per Mbit gegeven.
Ja, precies, :) die Alexander. Heb er een paar keer mee om de tafel gezeten.

En dat er v.a. widexs soms niet zoveel gehaald word. Tot voorkort was iedere VLAN geknepen op een aantal MBits (b.v. 5) en dan ligt het dus aan hoe 'vol' het VLAN zit wat voor snelheid je haalt.

• twixx
  • Niet online
Op donderdag 19 juli 2001 12:50 schreef griebels het volgende:
[..]
Tja.. ik denk dat mijn baas ook wel kan rekenen (dat hoop ik toch voor hem :) ), TrueServer is een stuk goedkoper dan Level3 en als ze een atoombom gooien op Amsterdam, dan is Level3 ook weg, ondanks betere security en de bekendere naam.
Hé ik weet van geen atoombom, wanneer gaat dat plaats vinden? Dan stap ik ff opzij.

Anyway ik zou niet zozeer naar de prijs kijken dan wel naar de kwaliteit. Klinkt clisjee, wij vinden het erg belangrijk. TS bouwt momenteel aan een redundante backbone in de vorm van 2 redundante routers en core switches welke onderling 'lullen'.

Dus Femme, kom je binnenkort fotos maken van het nieuwe broertje van M20 genaamd M20?

Verwijderd

Ja ja 2 m20 routers en 2 extreme 4 switches. Dat is wat je noemt wreeeeed en dan alles op gigabit dus ook level3 en abovenet etc... :) Dat word vet kont trappen op het TrueNetwerk :)

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:59

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ow leuk, dan wil ik er wel een .plannetje van bouwen :) .
Wat ik een beetje vaag vindt is dat er zoveel transit verkeer is op de TrueServer
backbone, de 1 Gbits naar AMS-IX is de lijn die het minst wordt gebruikt, terwijl nagenoeg elke grote Nederlandse provider op AMS-IX zit en ze met nagenoeg elke grote provider peeren. TrueServer host toch voornamelijk Nederlandse servers?
Dat komt waarschijnlijk door een typisch Amsterdams/e product/dienst die erg populair is bij buitenlanders :) .

Verwijderd

TrueServer host grotere streaming sites die meer transit gevoelig zijn en sites die de amerikanen erg aantrekken :) Zoals adult enzovoorts. Ben er zelf ook 1 van die adult sites host. Daarom ook level(3) dat is perfect voor Transit verkeer en ook AboveNet die twee zijn perfect voor amerikaans verkeer. Ebone is de beste voor europees en aziatisch verkeer door hun private peering met UU-Net.

• twixx
  • Niet online
En vergeet KPN-QWest niet die zodra ze een POP op TC2 hebben met een euro-filter wat van GTS/Ebone gaat overnemen kwa emea.

Pagina: 1