Nadat ik mijn pc heb geupgraded en alles heb aangesloten probeerde ik hem op te starten wat niet lukte. Hij gaat voor ongeveer 25 seconden aan om vervolgens weer uit te gaan en dat doet hij telkens opnieuw. Alle fans en lampjes in mijn pc draaien en staan aan, maar ik krijg geen beeld.
Vraag
Beste antwoord (via Verwijderd op 26-07-2018 16:59)
Welke bios versie heeft je bordje? De 2200G wordt pas ondersteund vanaf versie P4.50.Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 16:31:
Ik heb een nieuwe processor (ryzen 3 2200g), moederbord(asrock ab350m pro4) en 8gb ddr4 ram aangeschaft.
AM4 Ryzen 3 2200G(YD2200C5M4MFB) 65W Raven Ridge 3.5GHz 2MB B0 P4.50
Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.
Alle reacties
geef eens wat meer info. wat versta jij onder upgrade, nieuwe gear of softwarematig ?
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Ik heb een nieuwe processor (ryzen 3 2200g), moederbord(asrock ab350m pro4) en 8gb ddr4 ram aangeschaft.
Je geeft echt te weinig informatie.
Bios van het moederbord is een versie welke de 2200G ondersteunt? (minimaal P4.50)
Specs van het ram.
Merk en type van de voeding.
Hoe monitor aangesloten.
Welk OS en nieuwe install gedaan?
Bios van het moederbord is een versie welke de 2200G ondersteunt? (minimaal P4.50)
Specs van het ram.
Merk en type van de voeding.
Hoe monitor aangesloten.
Welk OS en nieuwe install gedaan?
[ Voor 3% gewijzigd door Uszka op 26-07-2018 16:39 ]
Kan ook nog kortsluiting zijn, afstandsbusje o.i.d.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Het kan echt nog van alles zijn op dit moment.DukeBox schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 16:37:
Kan ook nog kortsluiting zijn, afstandsbusje o.i.d.
Het moederbord kan bijvoorbeeld de processor ook simpelweg niet ondersteunen.
Wellicht beter om de TS de FAQ door te laten nemen.
En deze ook Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
[LTS][MTS][HTS]
Xilence 350 watt 80plus white voeding, ik weet niet of de Bios de 2200G ondersteunt maar op de verpakking van het moederbord staat dat hij alle ryzens ondersteunt.
ram: gskill aegis 8gb ddr4 3000Mhz.
monitor gewoon via de standaard kabel aangesloten (dikke blauwe plug met 2 schroefjes).
en gewoon windows 10.
ram: gskill aegis 8gb ddr4 3000Mhz.
monitor gewoon via de standaard kabel aangesloten (dikke blauwe plug met 2 schroefjes).
en gewoon windows 10.
Welke bios versie heeft je bordje? De 2200G wordt pas ondersteund vanaf versie P4.50.Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 16:31:
AM4 Ryzen 3 2200G(YD2200C5M4MFB) 65W Raven Ridge 3.5GHz 2MB B0 P4.50
Dat moet het zijn, maar dat wil niet zeggen dat jouw bord dat al heeft. Check even de sticker op de doos.
Volgende de Asrock site wordt het bordje geleverd met versie: P1.40Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 16:46:
de bios versie zou 4.50 moeten zijn volgens een bepaalde site
Dus tenzei de webshop de versie voor jou geupgrade heeft (kan je navragen bij de webshop) of er een andere revisie gekomen is lijkt het me stug dat je die versie hebt.
Q: How can I update BIOS by ASRock Instant Flash on AM4 platform? (2017/3/1)
Since AMD AM4 is a new structure and we just found BIOS cannot be completely updated by our Instant Flash. Thus, for the old BIOS version released before 2017/03/07, there is no "Instant Flash” option under BIOS. To make sure BIOS update can be executed completely, please use DOS or Windows BIOS update methods to do update temporarily.
After updating to the following version, Instant Flash functions and options are supported under BIOS and it can be used for updating the newer BIOS file in the future.
Model BIOS Version
Fatal1ty X370 Professional Gaming P1.50
X370 Taichi P1.50
X370 Killer SLI/ac P1.60
X370 Killer SLI P1.60
Fatal1ty X370 Gaming K4 P1.60
Fatal1ty AB350 Gaming K4 P1.40
AB350 Pro4 P1.40
AB350M P1.20
Niet, dat moet je doen met een werkende cpu.
Met een CPU die wel werkt met je huidige versie en sommige webshops bieden het aan of doen dit op aanvraag zodra je het moederbord besteld.Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 16:56:
Hoe kan ik dan mijn BIOS updaten als m'n computer niet opstart?
Als er Ryzen 2000 ready op de doos staat dan neem ik aan dat er minimaal P4.50 op staat. Asrock is eigenlijk de enige die dat zo doet.
Haal de videokaart er eens uit en sluit de videokabel aan op het moederbord. Ook de sata kabels van je opslag uit het moederbord halen. Als het goed is zo je in het bios moeten komen.
Wel een ruk voeding trouwens.
Haal de videokaart er eens uit en sluit de videokabel aan op het moederbord. Ook de sata kabels van je opslag uit het moederbord halen. Als het goed is zo je in het bios moeten komen.
Wel een ruk voeding trouwens.
Eerste POST kan wel even duren bij Ryzen hoor dus niet ongeduldig worden. Kan zijn dat het bord een paar keer opnieuw opstart.
[ Voor 26% gewijzigd door Uszka op 26-07-2018 17:05 ]
Als je nu nog geen bios ziet is er iets anders aan de hand.
Heeft de voeding eigenlijk wel een 4+4 pins cpu stekker?
Wat is het exacte type van de voeding? Zie sticker op de zijkant van de voeding.
Heeft de voeding eigenlijk wel een 4+4 pins cpu stekker?
Wat is het exacte type van de voeding? Zie sticker op de zijkant van de voeding.
er gebeurd eigenlijk niks als ik hem laat draaien, en ja die voeding heeft een 4+4 pins cpu stekker ik heb ook net een briefje gevonden, die bij mijn processor mee kwam waarop staat, dat moederborden die zijn verkocht met de sticker "AMD ryzen desktop 2000 ready" wat ik op mijn moederbord doos heb staan, dat die compatible zijn zonder update
Je moet je posts echt beter verwoorden als je hulp wilt, zoals meerdere mensen al hebben aangegeven werkt deze stijl niet of duurt het veel te lang.
Neem even de troubleshooter FAQs door zodat je de meest voorkomende problemen doorloopt.
Het makkelijkst is als je met een minimale setup je systeem probeert te booten (PSU/mobo/CPU/1 latje RAM -> monitor) en dan kijkt of hij werkt, zodat je een paar factoren alvast kan uitschakelen.
Wat ook helpt is als je een paar duidelijke foto's maakt en ze op imgur.com of een dergelijke site uploadt zodat mensen kunnen zien hoe je het aangesloten hebt.
Neem even de troubleshooter FAQs door zodat je de meest voorkomende problemen doorloopt.
Het makkelijkst is als je met een minimale setup je systeem probeert te booten (PSU/mobo/CPU/1 latje RAM -> monitor) en dan kijkt of hij werkt, zodat je een paar factoren alvast kan uitschakelen.
Wat ook helpt is als je een paar duidelijke foto's maakt en ze op imgur.com of een dergelijke site uploadt zodat mensen kunnen zien hoe je het aangesloten hebt.
Pagina: 1