Toon posts:

Excelbestanden samenvoegen waar naam en aantal van gekend is

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Graag had ik een manier gevonden waar ik in een excel het volgende ingeef:
*de pad van de gevraagde bestanden
*naam van bestand

op basis van deze gegevens zou er dan een samengevoegde excel ontstaan, liefst in de volgorde waar ik ze opgegeven heb.

P.S.: sommige bestanden zouden meermaals terugkeren

Relevante software en hardware die ik gebruik
Excel
VBA (niet veel kennis, vooral via internet gekopieerd)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

vooral op forums bepaalde zaken geprobeerd.
Ook Kutools al geprobeerd

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:14
Excel 2016 heeft de mogelijkheid tot een data import die je kan aanleveren uit meerdere excels in een folder. iets wat jij zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:08

codex

Geen OpenAI agent :)

Wat wil je precies? Wil alle tabbladen uit 1 Excel naar een ander specifiek Excel bestand? Of gaat het qua format gelijke data welke in 1 tabblad samengevoegd moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@reemprive

meerdere excel bestanden met telkens 1 tabblad per bestand, samenvoegen tot 1 bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@mr.DJ95

Dit geeft een grote kans op fouten aangezien er in 1 folder veel bestanden kunnen aanwezig, die niet allemaal mee moeten in het samengevoegde bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:08

codex

Geen OpenAI agent :)

Wil je dan een bestand per keer kunnen selecteren of een map of meerdere mappen? Zeg maar met een filepicker?

Of wil je bijvoorbeeld in een kolom een aantal rijen met bestandlocaties neerzetten en dat er daar doorheen gelopen wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In mijn hoofd was het idee om een locatie op te geven van een map en dan daaronder de gewenste bestandsnamen in de juist volgorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 09:53:
@mr.DJ95

Dit geeft een grote kans op fouten aangezien er in 1 folder veel bestanden kunnen aanwezig, die niet allemaal mee moeten in het samengevoegde bestand.
Maar elke vorm van consolidatie begint met het verzamelen en op de juiste plek neerzetten van de bestanden/documenten/informatie.

Heb je gedacht aan:

Folder structuur
Naam conventie
Extentie
indeling van de tabellen?

Ik doe dit regelmatig en kom eigenlijk geen problemen tegen sinds ik over ben op office 2016.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mr.DJ95 schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 10:47:
[...]

Maar elke vorm van consolidatie begint met het verzamelen en op de juiste plek neerzetten van de bestanden/documenten/informatie.

Heb je gedacht aan:

Folder structuur
Naam conventie
Extentie
indeling van de tabellen?

Ik doe dit regelmatig en kom eigenlijk geen problemen tegen sinds ik over ben op office 2016.
Laat ik het anders uitleggen. Ik werk in een meubelbedrijf die projecten aanneemt.

1 map staat voor 1 project. In zo een map staan verschillende excel documenten.
ieder document is 1 meubel.

als je dan per uit te rusten kamer (het doelbestand/samengevoegde bestand) het aantal meubels wil hebben, moet je de gevraagde meubels gaan kopiëren naar het doelbestand soms meerder malen.

Verduidelijkt dit de situatie?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Ik kan me nog niet echt een beeld vormen bij wat jullie precies doen en hoe de project mappen eruitziet tevens wat er terug moet komen in de excel.

Kan je anders een voorbeeld posten van beide? Dus hoe de Excel, eruit moet komen te zien en hoe de folder structuur werkt?

Is excel wel de juiste tool hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet hoe ik hier een bestand kan toevoegen.

ieder Excelbestand (meubel) bestaat uit 1 tabblad met verschillende kolommen (order, klant, lengte, breedte, materiaal,...). deze bestanden hebben identieke kolomhoofdingen, alleen de gegevens verschillen van meubel tot meubel.

alles meubels die in het project aanwezig zijn, worden in 1 map (uitschrijvingen) geplaatst.
Deze map is geplaatst in de map die de naam van het project draagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Ik heb zelf in VBA een applicatie gebouwd die dit ook doet en alle basisingrediënten zijn via google te vinden, o.a.
- in een loop openen van bron Excel workbooks
- kopiëren van tabblad naar doel workbook
- tabblad unieke naam geven
- bron sluiten

Wat het een applicatie maakt die voor meerdere gebruikers geschikt is, is code er omheen, vnl. User choices (welke tab kopiëren), checken op juiste condities (bijv. workbook die Readonly geopend is), foutafhandeling, evt. verwijderen links, etc).

Daarnaast wil je misschien een bronverwijzingstabel creeren die per bron aangeeft in welk tabblad de data is gekopieerd.

Goede start is Stackoverflow, bijv. https://stackoverflow.com...nother-workbook-using-vba

En check zeker eerst in Office 2016/365 of het out of the box support heeft, dat scheelt vba-werk (kost altijd meer tijd dan je denkt).

Succes!

[ Voor 16% gewijzigd door Boeryepes op 27-07-2018 12:45 ]

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Pagina: 1