Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop/tablet voor tekstverwerking.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Radijsjes
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-12-2024
Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk tekstverwerking, open office of word. Mag ook een tablet met keyboard zijn. Maar tekstverwerking met een tablet is vaak minder goed.

[i]Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken?
Word en/of open office, als het kan Gimp, maar kan dat ook op MN vaste PC. Sowieso moet een keyboard en muis aansluiting een optie zijn.
OS in principe Windows, maar bij tablets vind ik Windows waardeloos.

Wat is je budget?
Ligt aan de capaciteiten van de laptop/tablet. Alleen word en OpenOffice: €300.
Ook Gimp €500.

Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn. zie budget?

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, liefst dus licht/compact.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee.

Zelf uitgezocht:

Lenovo Yoga 520-14IKB 80X80055MH

Processor
Intel Core i3-7100U
2 cores
2400 MHzGeheugen

Geheugen 3,906GB

SSD 128GB
Nadelen: glanzend scherm. Heb liever mat.

Alle reacties

Verwijderd

Lijkt mij geen hele verkeerde keus. Een Yoga is niet verkeerd, maar ook niet oerdegelijk. Ik zou ook eens kijken naar een refurb business laptop. Een Thinkpad T series is ook niet te zwaar en dan kun je voor 500 een i5, 8 GB RAM, 120/256 SSD vinden met een FulldHD mat scherm, maar je ws. langer lol van hebt.

Ik zou geen tablet kiezen. Ik zou ook overschakelen van OpenOffice naar LibreOffice. De ondersteuning en ontwikkeling loopt inmiddels mijlenver voor.

En eens, ik zou ook liever een mat scherm willen hebben.

• ImSoSmrt
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 29-08 13:32
Persoonlijk zou ik kiezen voor een dell latitude 5480, werkt perfect en is robuust en als je het 2ehands komt zit er meestal gewoon fabrieksgarantie. En top service heeft dell

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-11 09:37
De Yoga 520 is redelijk compact met 14 inch en dunne bezels, alhoewel die een glanzend scherm heeft, kan je waarschijnlijk ergens een matte screenprotector vinden voor het scherm.
Ook makkelijk uitbreidbaar als je toch wat meer RAM en opslag wil.

Toch wel jammer dat de behuizing van dun alu is (zoals de macbooks) dus als je die per ongeluk laat vallen zit er een deuk in.

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

• Radijsjes
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-12-2024
Bedankt voor de reacties. Heb nog eens goed zitten nadenken wat ik precies wil. Ik wil een boek schrijven waarbij ik ook grafisch een en ander wil doen (vandaar Gimp).

Ik zat te denken aan een Lenovo Yoga Book omdat ik niet wil zeulen met een laptop voor zowel typ als schrijfwerk. En daarnaast dan een laptop voor gimp.
https://www.lenovo.com/nl...L/p/ZA0V0258NL?cid=nl:sem|se|google|pla

Vind vooral de mogelijkheid om met de hand te schrijven erg prettig.

Het nadeel van het plakken van een scherm protector is dat een touchpen dan veel slechter werkt. En dat is bij een yoga 520 wel erg zonde.

[ Voor 12% gewijzigd door Radijsjes op 05-08-2018 10:17 ]