wat is hier de bottleneck?

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 15:15

lange

Boom Boom?

Topicstarter
ik heb het volgende systeem:
msi k7t pro2a
duron 800@1000@2v
millenium copper glaciator
geforce ddr @140/340
sblive 5.1
realtec nic
256mb 133mhz
ibm 13,6gb 7200rpm
seagate 6,4gb 5400rpm

nou is mijn vraag, wat is nou het beste om hier van te upgraden?
ik heb niet al te veel geld, dus ik moet kiezen tussen of een nieuwe videokaart (ik zat te denken aan een gf2pro 64mb) of een nieuwe proc (dacht aan een t-bird 1200 axia).
wat is jullie mening? of zeggen jullie, een nieuw mobo met ddr geheugen zorgt voor de meeste snelheids winst (en is het handigst voor later).

ik hoor graag jullie mening,
thnx lange.

Verwijderd

je kunt beter een 7200rpm hdd nemen ipv die 5400, of die 5400 gewoon wegdoen en alleen die 7200rpm houden die je nou al hebt

Verwijderd

Ik zou eerst een nieuwe pwoc kopen , kan je later nog een nieuwe videokaart erbij nemen.

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-03 00:31

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Ik zou die Seagate upgraden, dat ding lijkt me toch zo verschrikkelijk traag. :+ :o

[serieus mode]
Ik zou gaan voor die GeForce2 GTS met 64Mb. Vooral als je wilt gamen in de hogere resoluties onder 32bit, zal dat de meeste snelheidswinst opleveren. Er zijn maar weinig applicaties tegenwoordig die een 1 Ghz+ processor vereisen, dus daar zal je niet zoveel van merken volgens mij.
[/serieus mode]

PSN-id: Chrasher

Verwijderd

processor. geheugen is wel genoeg (ligt er wel een beetje aan wat je met je pc doet)
Maar normaal gesproken is 256@133 wel genoeg dus ja.... Ik zou gaan voor de processor 8-)

• lange

lange

Boom Boom?

Topicstarter
jah ik zat idd ook al te denken om die seagate er maar uit te smijten en dan enkel die ibm te gebruiken (maar me config is nou net zo lekker ;) ).
owjah ik was er even vergeten bij te zeggen die proc gaat de 1100 ook nog wel halen (ff een nieuw weerstandje erop) en dan is er dus alleen nog maar meer reden om die videokaart te kopen. (toch?)
btw, een nieuw mobo met ddr geheugen maakt niet zo veel uit?

Verwijderd

Die videokaart past goed bij je cpu, ik zie zo 1,2,3 niet wat je bottleneck is. Die 7200 rpm HD is wel een langzame 7200 rpm volgens mij, die zou ik als eerste upgraden.

• lange

lange

Boom Boom?

Topicstarter
Op woensdag 18 juli 2001 11:04 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Die videokaart past goed bij je cpu, ik zie zo 1,2,3 niet wat je bottleneck is. Die 7200 rpm HD is wel een langzame 7200 rpm volgens mij, die zou ik als eerste upgraden.
die ibm schijven waren toch wel snel? (hij is idd wel wat ouder, maar toch)

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:46
Veel gamen => nieuwe vidkaart
proc maakt niet zoveel uit, zeker niet als je hem nog op 1100 krijgt :)

Wat betreft nieuw mobo. DDR is niet zoveel sneller dan normaal geheugen hoogtui 5-15%. Het is wel verstandig om als je eenmaal besloten hebt een nieuwe mobo te nemen, te gaan voor DDR. Echter, dat is bij jouw nog niet nodig.

BTW, is er wel een bottleneck ??

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Arno
  • Laatst online: 18-08 21:35

Arno

PF5A

Topics in de categorie "Wat moet ik nu kopen etc.." worden sinds deze week niet meer toegestaan in [forum=6]

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.