Te weinig terugbetaald(?) door kortingsactie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [m]engineer
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-05-2023
Hallo allemaal,

Twee weken geleden heb ik een bestelling geplaatst bij een grote merkwinkel ter waarde van €154. Momenteel loopt er een actie dat wanneer je je aanmeld voor de nieuwsbrief je €10,- korting ontvangt bij bestelling van meer dan €100,- aan goederen.

Nu beviel de kleur/maat van twee artikelen mij niet en heb ik deze retour gestuurd. Deze artikelen hadden samen een prijs (op mijn factuur) van €51,- echter heb ik maar €47,68 retour gekregen.

Na contact te hebben gehad met de klantenservice is mij gemeld dat de 10 euro verrekend was als percentuele korting en is dit de reden dat deze ook afgehouden is van de terugbetaling. (Geautomatiseerd systeem)
Ze boden me een kortingsbon aan van 15% maar deze heb ik niet geaccepteerd. (Ik heb de komende twee maanden niets van deze winkel nodig.) De kortingsbon hebben ze toch op mijn mail gezet.

Echter voldoe ik nog steeds aan de kortingsactie. (De goederen die ik houd hebben een totale waarde van meer dan €100 euro.)

Klopt het als ik zeg dat het bedrijf in kwestie mij gewoon de 51 euro terug had moeten betalen aangezien de kortingsactie nog steeds voldoet?

(Anders zou ik voor 100 euro aan spullen kunnen bestellen, de helft terug sturen en genieten van een hogere percentuele korting terwijl ik dan niet meer aan de voorwaarde voldoe.)

(ja het gaat maar om net iets meer dan 3 euro maar het is voor mij een principe kwestie + arme student en een hollander uiteraard)

[ Voor 6% gewijzigd door [m]engineer op 26-07-2018 10:03 ]

Beste antwoord (via [m]engineer op 27-07-2018 06:16)

• Iruk1981
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05-07 21:29
Ik vind het een interessant vraagstuk en gevoelsmatig (zonder de voorwaarden te bekijken) ben ik het met je eens. Je hebt nog steeds een bestelling van meer dan €100. Gevoelsmatig heb je dus nog steeds voldaan aan jou kant van de afspaak.

Nu komt de winkel van "ja, we hebben wel iets beloofd, maar het is voor ons lastig om bij te houden bij een retour. Maar geen probleem dat ga jij voor ons oplossen"

Niet om @Blokker_1999 nu aan te vallen maar een hoop posts hebben onderstaande strekking:
Blokker_1999 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 20:56:
.......
Zoals in dit topic reeds is aangehaald kan het bijhouden van dit soort kortingen anders een administratieve nachtmerrie houden. ....
Dit is volgens mij totale onzin. Jaren geleden kon ik al naar een winkel gaan en een deel van een aankoop terugbrengen waarbij ik een nieuwe bon/ factuur kreeg met de spullen die ik niet heb geretourneerd.

De hele order staat gewoon geregistreerd en het is mijn inziens niet moeilijk om een if toe te voegen die checkt dat na retour nog steeds aan de €100 voorwaarde wordt voldaan. Is dit nu echt moeilijker dan een regel hebben die de 10 euro procentueel verdeeld over de hele bestelling? Mijn inziens niet en is het slap excuus. Nogmaals dit is op basis van wat ik logisch vind en niet op basis van de voorwaarden.

Wat hierboven ook al is gesuggereerd je kan ze ook voorstellen om dan alles terug te sturen als dit makkelijker is voor hun proces/ systeem.

Edit:

Wellicht is alles terugsturen niet handig aangezien je zelf voor de verzendkosten opdraait. Ik heb de voorwaarden van tnf gelezen. Ik kan niets terugvinden over actiecodes. Wel staat er dat er bij de bestel bevestiging een kopie van de definitieve koopvoorwaarden wordt geleverd, staat hier iets in?

In de welkomst email staat het volgende
WELKOM

IN DE THE NORTH FACE®-COMMUNITY

Bieden we je een €10 aan voor je bestelling in onze online winkel.*
Sterretje:
*Alleen wanneer je €100 of meer op de website van The North Face® Europe uitgeeft.
De actiecode is geldig tot 31/07/2018 en kan niet gecombineerd worden met een andere actie of aanbieding
In tegenstelling tot wat ik hier boven hebt genoemd kan je zeggen dat zij €10 investeren in je bestelling, ze zeggen niet dat ze het cadeau geven. Je kan dan argumenteren dat bij restitutie of ter gelden maken van de geleverde goederen zij recht hebben op hun (procentuele) deel van de investering.

Deze argumentatie zou je zelfs in extremen door kunnen trekken. Bijvoorbeeld dat je bij doorverkoop ook weer geld zou moeten betalen aan tnf evenredig aan hun investering. Echter denk ik niet dat dat realistisch is.

Edit2
Zie net dat de titel van de email met actiecode letterlijk is
Je cadeau wacht op je ...
Gewoon nog even lekker vol blijven houden bij tnf. Vaak krijgen volhouders toch hun zin of een betere regeling.

[ Voor 31% gewijzigd door Iruk1981 op 27-07-2018 00:16 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Wat zeggen de voorwaarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [m]engineer

*=Alleen wanneer je €100 of meer op de website van The North Face® Europe uitgeeft.
De actiecode is geldig tot 31/07/2018 en kan niet gecombineerd worden met een andere actie of aanbieding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:54
De wettelijke bedenktermijn geldt strikt gezien alleen voor het terugsturen van de hele bestelling. Het kunnen annuleren van een deel van de bestelling is een extra service van de winkel, en die mag daar zelf voorwaarden voor bedenken. Zie bijvoorbeeld sectie 6.4.1 van het guidance document. De berekening van de winkel is niet erg klantvriendelijk, maar ik kan geen reden bedenken waarom het zo niet zou mogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chntl321
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-07-2023
Volgens mij doet Wehkamp het ook zo.. als je 10 artikelen besteld en daarbij een kortingscode gebruikt, dan gaat er van alle artikelen een percentage af. Dat is dan ook het bedrag dat je terug ontvangt wanneer je iets retourneert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [m]engineer
knip -- foutje

[ Voor 127% gewijzigd door [m]engineer op 26-07-2018 10:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:23

heuveltje

KoelkastFilosoof

Marijnsp schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 10:39:
[...]

Mocht dat zo zijn zou het dus slimmer zijn de gehele bestelling te retourneren waarna je een nieuwe bestelling plaatst met een zelfde code met de producten die ik wel zou willen houden. Persoonlijk vind ik het een krom systeem. :9
Andersom. Anders zou bij een korting van boven de 100E. iedereen gewoon iets van 80E erbij bestellen, en daarna meteen terug te sturen. Alleen om die korting te krijgen.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:36
Inderdaad, zeg maar gewoon dat dit bij Zalando is want zo werkt dat altijd al.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [m]engineer
heuveltje schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 10:42:
[...]

Andersom. Anders zou bij een korting van boven de 100E. iedereen gewoon iets van 80E erbij bestellen, en daarna meteen terug te sturen. Alleen om die korting te krijgen.
Maar dat is hem juist, als je dan spullen terug stuurt voldoe je niet maar aan de voorwaarde en kunnen ze de 10 euro inhouden. (Je hebt namelijk niet voor meer dan 100 euro aan spullen gehouden.)

Ik heb de koopovereenkomst gesloten met de voorwaarde dat ik 10 euro korting krijg als ik meer dan 100 euro aan spullen af neem. Aan die voorwaarde voldoe ik nog steeds maar het bedrijf in kwestie niet.
Wietsee. schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 10:43:
Het was niet bij Zalando, het was bij The North Face

[ Voor 15% gewijzigd door [m]engineer op 26-07-2018 10:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:08

Reinier

\o/

Wietsee. schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 10:43:
The North Face.
Never mind :P

[ Voor 3% gewijzigd door Reinier op 26-07-2018 10:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14-07 17:15
Ondanks dat ik begrijp dat het een principe kwestie is geworden verwacht ik niet dat het de moeite waard is voor 3 euro.

*knip* Dit soort V&A-oproepen zijn niet de bedoeling.

[ Voor 24% gewijzigd door Yorinn op 26-07-2018 20:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [m]engineer
AlxRoelofs schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 10:53:
Ondanks dat ik begrijp dat het een principe kwestie is geworden verwacht ik niet dat het de moeite waard is voor 3 euro.

*knip*
Inderdaad, zeker omdat er geen extra voorwaarden vermeld zijn in de email of de webpagina

*knip* offtopic

[ Voor 21% gewijzigd door Yorinn op 26-07-2018 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstx
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De korting geldt op de gehele order dus dan is het normaal dat het over de producten wordt verdeeld (tenzij het korting op de verzendkosten oid is). Op het moment van bestellen geldt de korting en betaal je dus €47,68 voor die producten, dat is de definitive waarde. Volgens mij is er geen enkele webshop die na een retour opnieuw de korting gaat berekenen, op dat moment heb je recht op het bedrag wat je hebt betaald en zijn kortingscodes niet van toepassing.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grifoendor
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22:07
Maar hij heeft in principe toch geen korting over de artikelen gekregen? Alleen 10 euro kassakorting boven orders van 100 euro, dus geen percentuele korting.

Hij stuurt nu dus voor 51 euro terug en dat betekent dat hij alsnog 103 euro heeft besteed en recht heeft op de 10 euro kassakorting.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-07 09:59

dlmh

Lo-Fi

Dus jij verwacht dat als jij alle items uit je bestelling individueel terug stuurt dat je dan 10 EUR netto winst overhoudt? Ik vind het eigenlijk prima geregeld zoals TNF/Zalando/etc het oplossen.

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-07 13:19
Ze moeten die 10 euro korting blijven geven. Leuk dat hun systeem zo werkt. Maar je hebt nog steeds meer dan 100 euro besteld. Dus die 10 euro korting moet blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:31

MsG

Forumzwerver

dlmh schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 15:41:
Dus jij verwacht dat als jij alle items uit je bestelling individueel terug stuurt dat je dan 10 EUR netto winst overhoudt? Ik vind het eigenlijk prima geregeld zoals TNF/Zalando/etc het oplossen.
Nou ja zodra je onder de 100 euro duikt qua uitgave (door terugsturen) zou je dus de €10 moeten worden ingehouden. Dat is natuurlijk een systeemtechnische hel om te kunnen behandelen, vandaar dat ze het gewoon per artikel rekenen. Maar feitelijk voldoe je met je bestelhoeveelheid die je effectief hebt gedaan na terugsturen nog steeds aan de voorwaarden van de korting, dus ergens is het een beetje gek.

Anders gezegd, als je niks had geruild maar gewoon alleen had besteld wat je uiteindelijk had gehouden was je financieel beter af dan je nu bent, ergens is dat raar.

Denk alleen dat je moeilijk je recht gaat krijgen voor die paar euro.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:17
dlmh schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 15:41:
Nee maar jij vind het terecht dat hij financieel beter uit de verf komt als hij alles terug stuurt en alleen dat item opnieuw bestelt. Dan zit TNF/Zalando met een hoop semi gebruikte artikelen en verzend/administratie kosten.

Zijn nieuwe order voldoet nog steeds aan de eisen om 10 euro korting te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-07 14:52
Bij onze webwinkel werkt het zo: de korting wordt naar ratio verdeeld over de bestelde producten. Dit is belangrijk in geval van een order met producten van zowel 6% als 21% btw. De korting wordt dus ook gedeeltelijk met 6% en 21% btw 'belast'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:59
Josk79 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 17:36:
Bij onze webwinkel werkt het zo: de korting wordt naar ratio verdeeld over de bestelde producten. Dit is belangrijk in geval van een order met producten van zowel 6% als 21% btw. De korting wordt dus ook gedeeltelijk met 6% en 21% btw 'belast'.
Dat het zo bij jou werkt, helpt de TS niet. Waarom werkt het zo? Wat is juridisch juist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-07 09:08
Voor dit soort acties de voorwaarden die de leverancier eraan stelt.
Je krijgt 10 euro korting op het moment van bestellen. Die heb je gehad.
Qua rato van bedrag wordt dit dan verdeeld over de producten als percentage korting zodat er op 10 euro wordt uitgekomen. Besluit je dan een gedeelte te retourneren dan krijg je dus minder terug. Dat er een gedeelte overblijft wat meer dan 100 euro is doet dan niet ter zake.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:24

Part

Helemaal niets.....

Ik denk dat het voor de winkel erg lastig is om met terugwerkende kracht aan de voorwaarde te voldoen.

Stel je koop voor 103 euro. Dan krijg je de 10 euro korting en betaal je 93 euro.

Nu stuur je iets terug van 4 euro. Het totaal bedrag is dan onder de 100 euro (99 euro) en dan moet de winkel jou 4 euro terug geven en een rekening sturen van 10 euro voor de kortingsbon waar je op dat moment geen recht meer op hebt.

Om dit soort situaties te voorkomen verdelen ze de korting over alle gekochte producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krulliebol
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-01 18:52
Je kunt ook (dreigen met) alle spullen terugsturen en daarna een volledig nieuwe bestelling plaatsen met alleen die dingen die je wou houden. Dan krijg je daarop de volle 10 euro korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:16

Blokker_1999

Full steam ahead

Er was recent een gelijkaardig topic met eenzelfde probleemstelling als hier maar dan met coolblue. Wat ik mer van herinner is dat er wettelijk niets geregeld is en de verkoper hier dus wettelijk niets verkeerd doet. In dat topic had Coolblue uiteindelijk wel heel het aankoopbedrag geretourneerd omdat ze beseften dat dat PR matig beter over komt.

Zoals in dit topic reeds is aangehaald kan het bijhouden van dit soort kortingen anders een administratieve nachtmerrie houden. Je kan het dan vreemd vinden dat als je heel de bestelling retour stuurt en het item dat je wenst te houden opnieuw zou bestellen dat je dan voordeliger uit bent, maar in dit geval is het vooral de verkoper die kijkt naar waar voor hen de minste kosten in zullen zitten.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Iruk1981
Ik vind het een interessant vraagstuk en gevoelsmatig (zonder de voorwaarden te bekijken) ben ik het met je eens. Je hebt nog steeds een bestelling van meer dan €100. Gevoelsmatig heb je dus nog steeds voldaan aan jou kant van de afspaak.

Nu komt de winkel van "ja, we hebben wel iets beloofd, maar het is voor ons lastig om bij te houden bij een retour. Maar geen probleem dat ga jij voor ons oplossen"

Niet om @Blokker_1999 nu aan te vallen maar een hoop posts hebben onderstaande strekking:
Blokker_1999 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 20:56:
.......
Zoals in dit topic reeds is aangehaald kan het bijhouden van dit soort kortingen anders een administratieve nachtmerrie houden. ....
Dit is volgens mij totale onzin. Jaren geleden kon ik al naar een winkel gaan en een deel van een aankoop terugbrengen waarbij ik een nieuwe bon/ factuur kreeg met de spullen die ik niet heb geretourneerd.

De hele order staat gewoon geregistreerd en het is mijn inziens niet moeilijk om een if toe te voegen die checkt dat na retour nog steeds aan de €100 voorwaarde wordt voldaan. Is dit nu echt moeilijker dan een regel hebben die de 10 euro procentueel verdeeld over de hele bestelling? Mijn inziens niet en is het slap excuus. Nogmaals dit is op basis van wat ik logisch vind en niet op basis van de voorwaarden.

Wat hierboven ook al is gesuggereerd je kan ze ook voorstellen om dan alles terug te sturen als dit makkelijker is voor hun proces/ systeem.

Edit:

Wellicht is alles terugsturen niet handig aangezien je zelf voor de verzendkosten opdraait. Ik heb de voorwaarden van tnf gelezen. Ik kan niets terugvinden over actiecodes. Wel staat er dat er bij de bestel bevestiging een kopie van de definitieve koopvoorwaarden wordt geleverd, staat hier iets in?

In de welkomst email staat het volgende
WELKOM

IN DE THE NORTH FACE®-COMMUNITY

Sterretje:
*Alleen wanneer je €100 of meer op de website van The North Face® Europe uitgeeft.
De actiecode is geldig tot 31/07/2018 en kan niet gecombineerd worden met een andere actie of aanbieding
In tegenstelling tot wat ik hier boven hebt genoemd kan je zeggen dat zij €10 investeren in je bestelling, ze zeggen niet dat ze het cadeau geven. Je kan dan argumenteren dat bij restitutie of ter gelden maken van de geleverde goederen zij recht hebben op hun (procentuele) deel van de investering.

Deze argumentatie zou je zelfs in extremen door kunnen trekken. Bijvoorbeeld dat je bij doorverkoop ook weer geld zou moeten betalen aan tnf evenredig aan hun investering. Echter denk ik niet dat dat realistisch is.

Edit2
Zie net dat de titel van de email met actiecode letterlijk is
Je cadeau wacht op je ...
Gewoon nog even lekker vol blijven houden bij tnf. Vaak krijgen volhouders toch hun zin of een betere regeling.

[ Voor 31% gewijzigd door Iruk1981 op 27-07-2018 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
Krulliebol schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 20:45:
Je kunt ook (dreigen met) alle spullen terugsturen en daarna een volledig nieuwe bestelling plaatsen met alleen die dingen die je wou houden. Dan krijg je daarop de volle 10 euro korting.
Is dat niet een beetje kinderachtig gedrag?
Ik vind het nogal overdreven hoe "men" tegenwoordig mar bestelt en terugstuurt alsof het niks "kost", maar tegenlijkertijd wel klaagt dat er "rare berekeningen zijn", het zo druk op de weg is en spullen te laat komen.
Marijnsp schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 10:01:
Hallo allemaal,

Twee weken geleden heb ik een bestelling geplaatst bij een grote merkwinkel ter waarde van €154. Momenteel loopt er een actie dat wanneer je je aanmeld voor de nieuwsbrief je €10,- korting ontvangt bij bestelling van meer dan €100,- aan goederen.

Nu beviel de kleur/maat van twee artikelen mij niet en heb ik deze retour gestuurd. Deze artikelen hadden samen een prijs (op mijn factuur) van €51,- echter heb ik maar €47,68 retour gekregen.

Na contact te hebben gehad met de klantenservice is mij gemeld dat de 10 euro verrekend was als percentuele korting en is dit de reden dat deze ook afgehouden is van de terugbetaling. (Geautomatiseerd systeem)
Ze boden me een kortingsbon aan van 15% maar deze heb ik niet geaccepteerd. (Ik heb de komende twee maanden niets van deze winkel nodig.) De kortingsbon hebben ze toch op mijn mail gezet.

Echter voldoe ik nog steeds aan de kortingsactie. (De goederen die ik houd hebben een totale waarde van meer dan €100 euro.)

..
(ja het gaat maar om net iets meer dan 3 euro maar het is voor mij een principe kwestie + arme student en een hollander uiteraard)
toon volledige bericht
Ik hoop dat ik het juist heb.
Ik kom tot:
€154 totaal -€10=€144
Deze artikelen hadden samen een prijs (op mijn factuur) van €51,- echter heb ik maar €47,68 retour gekregen.
€144-€51=€93 of €144-47.68=€96.32.

In mijn berekening kom je na het terugsturen onder de €100. Of had je de korting al verwerkt in de prijzen? Dat is mij niet geheel duidelijk.

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:17
Koos2009 schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 07:31:
[...]

Is dat niet een beetje kinderachtig gedrag?
Ik vind het nogal overdreven hoe "men" tegenwoordig mar bestelt en terugstuurt alsof het niks "kost", maar tegenlijkertijd wel klaagt dat er "rare berekeningen zijn", het zo druk op de weg is en spullen te laat komen.

[...]

Ik hoop dat ik het juist heb.
Ik kom tot:
€154 totaal -€10=€144

[...]

€144-€51=€93 of €144-47.68=€96.32.

In mijn berekening kom je na het terugsturen onder de €100. Of had je de korting al verwerkt in de prijzen? Dat is mij niet geheel duidelijk.
toon volledige bericht
154 - 51= 103. Dus boven de 100 euro die ze eisen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-07 09:37

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik vind alles terugsturen en opnieuw bestellen helemaal niet kinderachtig. Zo'n winkel verschuilt zich achter "ja ons systeem blablabla...", laat ze maar zien dat hun systeem dan niet deugt.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [m]engineer
Desondanks was ik niet van plan alles terug te sturen en op nieuw te bestellen en ben ik het gedeeltelijk wel met @Koos2009 eens. Ik ken mensen die voor 400 euro kleding bestellen om vervolgens voor 350 euro terug sturen. Dat vind ik nogal ver gaan.

Ik wacht de reactie van the north face op mijn email af waar ik ze verzoek het restbedrag over te maken :+ puur uit interesse wat ze er mee doen. Tijdens mijn telefoon gesprek met de klantenservice was de man van de klantenservice het met mij eens. Hij had met zijn leidinggevende gesproken maar die kon er dus geen antwoord op geven. Wat ik wel te weten ben gekomen is dat als je voor 100 euro spullen besteld en voor 50 euro terug stuurt je op de resterende items nog steeds een procentuele korting hebt van 10%. Hiermee snijden ze zichzelf in de vingers want ik gok dat dit vaker gebeurt dan wat er gebeurt in mijn situatie.

Al met al vind ik het een interessante discussie en wacht ik af op de reactie van The North Face. Ik vindt het wel frappant dat ze dit niet dicht getimmerd hebben in de algemene voorwaarden. Misschien dat de webshop een ondergeschoven kindje is.

Ik wil hier wel bij vermelden dat de klantenservice van TNF zeer vriendelijk en meewerkend was aan de telefoon. Ik heb wel eens anders mee gemaakt. O+ Des al niet te min een tevreden klant.

---------@Iruk1981
Ik kon niets van algemene voorwaarden vinden in het pakket. Alleen hoe het retour gestuurd moest worden en een pakbon. Daarbij zou je toch uit moeten gaan van de online voorwaarden neem ik aan. Deze kan je lezen voor je de koop overeenkomst sluit. Anders zou je zo maar de voorwaarden kunnen veranderen als een overeenkomst reeds gesloten is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iruk1981
Goed om te horen dat je tevreden bent over de klantenservice. Dat jij een tevreden klant bent is natuurlijk het belangrijkste.

De voorwaarde moeten inderdaad van te voren in te zien zijn. Echter moet ook bij aankoop vastgelegd worden tegen welke voorwaarde de aankoop is gedaan. Anders loop je het risico dat ze na aankoop de voorwaarden veranderen. Wellicht staat er ergens in de kleine letters een verwijzing naar de algemene voorwaarden op een bepaalde datum.

Anyways goed om te horen dat ze je “klacht” serieus nemen en dat ze goed te woord staan. Ik ben wel benieuwd hoe het afloopt.
Pagina: 1