Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaxourne
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online
Beste lezers,

In 2011 heb ik een MBO 3 ICT Beheer opleiding afgerond. Vervolgens ben ik een tijd uit de IT geweest en sinds 2 jaar ben ik (met veel plezier) weer werkzaam in een ICT team. Ik ben nu werkzaam op de Helpdesk waar ook een stuk beheer onder valt.

Kansen om door te ontwikkelen zijn er zeker, rechten genoeg om ook subtiel te experimenteren. Wat betreft servicedesk zit er weinig druk achter, dit geeft mij de kans om veel beter te leren computeren/serveren. (<- haha)

Nu dacht ik aan extra scholingen welke ik tijdens mijn contractbespreking kan aankaarten. Op MBO4 zit ik niet echt te wachten, als ik zie wat afgestudeerden aan kennis vergaard hebben krijg ik het idee dat ik dit ook in de praktijk aan ervaring kan opdoen.

Ik lees veel over MCSA, dit zou ook goed staan op de CV en zou mijn positie nu bevorderen. Misschien MCSA Win10 en/of WinServer. Wat zijn hier jullie ervaringen mee? Heeft dit jullie veel geholpen tijdens het begin van jullie carrières?

Groet,

Flaxbourne

[ Voor 3% gewijzigd door Flaxourne op 27-07-2018 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kijk naar vacatures van functies die je over een jaar of twee wilt vervullen en kijk dan welke eisen gesteld worden. Dat moet een heel duidelijk beeld geven welke trainingen wel en niet nuttig zijn.
Zonder duidelijk te hebben welke kant je op wilt gaan heeft het niet veel zin om trainingen uit te kiezen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Wil je een goede basis, dan zou ik beginnen met:
- MCSA
- JNCIA/CCNA
- VCA

Dan zou ik een keuze maken of je richting networking wilt of systeembeheerder wilt, afhankelijk hiervan zou ik vervolgens gaan voor MCSE, JNCIE/CCNP en VCP.

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 21:11
Je zou ook om de tafel kunnen gaan zitten met je manager. Een goede om mee te beginnen is je ITIL foundations. Het kan vrij droog zijn om doorheen te komen, maar samen met wat oefenexamens moet het te doen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaxourne
  • Niet online
Thnx guys! ITIL is ook een goede optie ja! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:55
Hoeveel wil je investeren (geld/tijd)? Wat kan je? Wat wil je? Welke richting wil je op?

Wij kunnen wel met opleidingen/cursussen/certificaten gaan strooien, maar met losse flodders schieten is ook maar saai.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Flaxourne schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 09:31:
Kansen om door te ontwikkelen zijn er zeker, rechten genoeg om ook subtiel te experimenteren.
Los van je exacte vraag een advies naar aanleiding van bovenstaande. Wees hier heel voorzichtig me en maak goede afspraken. In vrijwel geen enkel bedrijf wordt experimenteren in een productieomgeving gewaardeerd. In uiterste gevallen kan dat leiden tot ontslag. Ga altijd professioneel om met de omgeving waarbinnen je werkzaam bent.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaxourne
  • Niet online
Bor schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 16:12:
[...]

Los van je exacte vraag een advies naar aanleiding van bovenstaande. Wees hier heel voorzichtig me en maak goede afspraken. In vrijwel geen enkel bedrijf wordt experimenteren in een productieomgeving gewaardeerd. In uiterste gevallen kan dat leiden tot ontslag. Ga altijd professioneel om met de omgeving waarbinnen je werkzaam bent.
Klopt, we hebben (gelukkig) ook goede afspraken. Ben ik ergens niet 100% zeker van dan gaat het ook altijd gepaard met overleg of wordt er meegekeken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Flaxourne schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 09:31:
Beste lezers,

Nu dacht ik aan extra scholingen welke ik tijdens mijn contractbespreking kan aankaarten. Op MBO4 zit ik niet echt te wachten, als ik zie wat afgestudeerden aan kennis vergaard hebben word ik een beetje droevig.

Groet,

Flaxbourne
Is per persoon verschillend, Als het goed zou jij dus al moeten weten wat je precies wilt doen.
Wat is jouw kennis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
ITIL, MCSA en CCNA staan altijd leuk op je CV als je de beheer kant op wilt. Ik zou lekker met ITIL en MCSA tegelijk beginnen, dan heb je met ITIL wat droge stof om te leren en met MCSA kan je lekker met de computer bezig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flaxourne
  • Niet online
Berlinetta schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 07:39:
[...]

Is per persoon verschillend, Als het goed zou jij dus al moeten weten wat je precies wilt doen.
Wat is jouw kennis?
Zeker! Het ligt er natuurlijk aan hoe gemotiveerd een persoon is. Die opmerking had misschien anders verwoord kunnen worden. Ik bedoel ermee te zeggen dat veel wat je bij een MBO4 opleiding aan stof krijgt je vaak in de praktijk ook leert.

Ik wil de systeembeheer kant op. Het beheren/configureren van servers, Workspace management beheren. De omgeving gebruikersvriendelijk maken voor eindgebruikers waar mogelijk. Ervaring op doen met netwerkbeheer.

Mijn kennis zelf betreft servers onderhouden/installeren in de breedste zin van het woord. Bijv. de DC, DHCP printservers etc.
Visualiseren van servers met VSphere, helpdesk runnen, een stukje netwerkbeheer en deelnemen aan projecten in de organisatie.

Zo ontwikkel ik steeds een beetje door in de praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaxourne
  • Niet online
Ernemmer schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 07:46:
ITIL, MCSA en CCNA staan altijd leuk op je CV als je de beheer kant op wilt. Ik zou lekker met ITIL en MCSA tegelijk beginnen, dan heb je met ITIL wat droge stof om te leren en met MCSA kan je lekker met de computer bezig.
Thnx! Ga ik over informeren! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-09 16:05
Verzamel een aantal van de genoemde certificaten en zet in een virtual omgeving zelf servers op vanaf nul. Altijd erg leerzaam, kan je erg veel experimenteren zonder dat er iets fout kan gaan.
Pagina: 1