Actieve subwoofer aansluiting

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1098047

Topicstarter
Mijn vraag
Een probleempje met mijn opstelling: Ik heb een actieve subwoofer gebouwd en probeer deze aan te sluiten op een stereo systeem. De output van de versterker is aangesloten op de actieve versterker van de subwoofer (High Level In), die vervolgens van de High Level Out naar de speakers gaat. De speakers geven gewoon geluid, maar de subwoofer zelf niks. Hoe kan ik er voor zorgen dat de speaker samen met de subwoofer geluid afspeelt?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Versterker: een oude Onkyo
Actieve versterker: Mivoc AM80 MKII

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De subwoofer / versterker / speaker functioneren los allemaal perfect. Wat opvalt is dat het niet uitmaakt of de actieve versterker aanstaat of niet, de speaker blijft gewoon geluid spelen.

Alvast bedankt voor de hulp!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:32

Jag

In welke zin functioneert de subwoofer los perfect?

Dat je speakers gewoon geluid geven is niet verwonderlijk, die speaker out is gewoon een doorlus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Het zou kunnen dat de subwoofer wel werkt maar gewoon zacht staat. Als je op de Mivoc de knoppen 'level' en 'crossover' helemaal open draait, hoor je de subwoofer dan wel? En schuifknopje 'power' op 'on'.

[ Voor 8% gewijzigd door TBTL op 26-07-2018 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik had een RCA (in de Line In van de actieve versterker) naar 3.5mm (in mijn laptop) aangesloten op de subwoofer, dit geeft een sterk signaal. Het is inderdaad een doorlus maar de subwoofer zelf speelt de muziek niet af. Er komt geen geluid vanaf onafhankelijk van hoe de crossover/level staat.

Misschien is het signaal te zwak? Lijkt mij vreemd als RCA naar 3.5mm werkt en de speaker ook. Power op Auto of On geeft geen verschil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:32

Jag

Krijgt ie wel een fullrange signaal? Je hebt neem ik aan ook al met speakers afgekoppeld geprobeerd?

Het kan ook nog een polariteit probleem zijn: als je van één kanaal de polariteit per abuis verkeerd hebt, wordt het signaal opgeteld tot 0.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-04 09:46
Jag schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 11:36:
Krijgt ie wel een fullrange signaal? Je hebt neem ik aan ook al met speakers afgekoppeld geprobeerd?

Het kan ook nog een polariteit probleem zijn: als je van één kanaal de polariteit per abuis verkeerd hebt, wordt het signaal opgeteld tot 0.
Dat dus, check even welke range je receiver doorgeeft. Ik kan het zo instellen dat bv mijn rears een signaal vanaf 100hz krijgen en de rest naar de sub gaat. als je zoiets ook op de output van je receiver heb gezet, en je sub zit op een signaal te wachten van onder de 60hz dan gebeurt er niets natuurlijk.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Het is gelukt! Bleek dat het signaal van die versterker te zwak was. De speakers gingen daar heel hard op maar de sub heeft meer nodig. Nu heb ik ze goed afgesteld en het geeft mooi geluid. Hij gaat hard tot 33 Hz trouwens dus dat was ‘t niet, ff getest met online tone generator @boomr . Dank jullie voor de hulp.
Pagina: 1