Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe aankomende Lenovo Y530 of Dell?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Goede avond Tweakers,

Na een paar jaar deze Acer Aspire V15 Nitro VN7-571G-5055 te hebben gehad ben ik toe aan een flinke upgrade. Niet mijn favoriete model die ik heb gehad, maar kon voor de tijd dat ik hem nodig zijn job doen.

Na mijn overplaatsing van Creative Business naar Visual & Graphic Design ben ik toegekomen aan de volgende vakken: VR voor Innovatieve apps en Game design, Maya, Adobe Illustrator en Photoshop.

De volgende specificaties heb ik op het oog:

(Nieuwe) i7 8th Gen - i7-8750H
GTX 1060 - 6 GB
16 GB - RAM, liefst in Dual-channel.
15 inch.

Deze laptop wordt dus vaak meegenomen. Af en toe voor gaming gebruikt, maar voornamelijk voor mijn studie. Lekker paar games (Battlefield 1, GTA V) op ultra spelen is lekker om af en toe te doen.

Mijn budget bedraagt rond de 1600 euro

HP Omen wordt gelijk niet mijn keuzen. Hoor redelijk wat slechte dingen over de Accu-duur en vooral de hitte het apparaat produceert (85+ graden celcius onder stress).

Ik heb veel goede dingen over de nieuwe Dell G5 15 Gaming series, waaronder deze laptop zeer goede specs heeft voor de prijs waar het voor geboden wordt. Ik heb hem ook aantal keren bij andere users op de forum gezien, dus je kunt zeggen dat het zeer opviel. Wel jammer van de Max-Q. Dit zal misschien mij wat belemmeren bij gebruik van de VR bril.

Ik heb ook vaak Lenovo aangewezen zien worden hier op de forum. Helaas is er op dit moment geen enkele Lenovo aanwezig die een 1060 video kaart heeft. Heel toevallig ben ik op Coolblue deze Lenovo Y530 tegengekomen. Hij is wellicht nog niet in-stock, maar ik zie wel dat hij een 1060 heeft en de verdere specificaties die ik zocht. Een mooi pluspuntje (?) is ook dat hij 4 heat-pipes heeft, terwijl velen onder de zelfde prijs waarschijnlijk maar 2 hebben en ik heb het dan nog niet over het 144 Hz schermpje wat er ook nog bijkomt.

Ik ben niet bekend met de kwaliteit van Lenovo. Mijn vraag is dus of mensen mij hun ervaring kunnen geven betreft Lenovo en of de Lenovo een mooie keus zou zijn tegenover de Dell (ondanks dat ik beiden een slick-laptop vind). 8)7

Alle reacties

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-11 13:02
Ik zou eens reviews erbij pakken :) En misschien een paar teardowns :)

How are you doing?

• JivZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-11 10:08
Geen ervaring nog met de Y530, maar over het algemeen zijn Lenovo's extreem goed gebouwd. Heb al behoorlijk wat Lenovo laptops gehad (deze week nog overgestapt van een X270 naar een X1 Yoga 2nd Gen) en nooit hardware problemen mee gehad. Op een niet-werkende linkermuis actie op de keypad na, maar dat was nadat ik de laptop van 1,5 meter hoogte op een tegelvloer liet vallen (en dat was ook het enige wat het niet meer deed... betrouwbaarder bestaat niet).