Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

100mbit wired of wireless ac

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• r0nny116
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-11 22:35
Dag allen,

Vraagje, ik heb een LG UH661V smart tv wired verbonden, echter tot mijn verbazing ondersteund hij wired tot 100mbit (wtf).

Hij ondersteund ook 5GHz die mijn AC68U natuurlijk uitzend. De router en tv zijn 30cm van elkaar verwijderd.

Soms merk ik bedraad tot nu toe wat buffer problemen.

Is jullie advies om wireless te gaan naar 5GHz? Zal dit echt een verbetering zijn ten opzichte van nu?

En waarom in een redelijke nieuwe tv met smart opties 100mbit troep?

Mvg
Ronny

Alle reacties

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
1) het is dus nu jouw troep, misschien beter eerste even verdiepen voordat je tot aankoop overgaat
2) omdat 100mbit ruim voldoende is. Netflix 4K doet ongeveer 15mbit

[ Voor 3% gewijzigd door Sethro op 25-07-2018 23:01 ]

• r0nny116
Sethro schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 23:00:
1) het is dus nu jouw troep, misschien beter eerste even verdiepen voordat je tot aankoop overgaat
2) omdat 100mbit ruim voldoende is. Netflix 4K doet ongeveer 15mbit
2) helder verhaal. Dat was mijn vraag. 1) heb mij natuurlijk genoeg verdiept alleen ik blijf het een raar iets vinden van fabrikanten. Je ziet toch ook geen pc’s meer uitgeleverd worden met 100 Mbit kaartjes? Prijsverschil is nihil.

To the point: die buffer die ik soms ervaar moet dus niet uitmaken ondanks 100mbit?

Kan je miss verklaren waarom mij AC68U 1/2 keer per dag 100 Mbit doorgeeft naar mijn switch? TP link SG1008D? Mijn game pc geeft wel aan full duplex te hebben echter de AC68U zegt 100mbit naar de switch. Als ik speedtesten draai idd 100mbit. Switch aan uit zetten en ik heb mijn volledige gigabit. (Heb overigens ook sg1005 liggen die zelfde probleem heeft).

Kan het zijn dat mijn router alles terug schroeft omdat de tv 100mbit krijgt? Heb daar namelijk wel eens iets over gelezen.

Nogmaals verhaal wordt iets uitgebreider maar kom hier helaas niet uit na veel googelen.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Dikke kans dat dat ding wel 5Ghz doet, en misschien ook hoge wifi transfer speeds kan, maar nog steeds die bandbreedte niet kan benutten om dat de SoC of de software brak is. Ik zou bekabeld doen.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:51

lier

MikroTik nerd

r0nny116 schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 23:16:
2) helder verhaal. Dat was mijn vraag. 1) heb mij natuurlijk genoeg verdiept alleen ik blijf het een raar iets vinden van fabrikanten. Je ziet toch ook geen pc’s meer uitgeleverd worden met 100 Mbit kaartjes? Prijsverschil is nihil.
Wat is het prijsverschil dan?
To the point: die buffer die ik soms ervaar moet dus niet uitmaken ondanks 100mbit?
Nee
Kan je miss verklaren waarom mij AC68U 1/2 keer per dag 100 Mbit doorgeeft naar mijn switch? TP link SG1008D? Mijn game pc geeft wel aan full duplex te hebben echter de AC68U zegt 100mbit naar de switch. Als ik speedtesten draai idd 100mbit. Switch aan uit zetten en ik heb mijn volledige gigabit. (Heb overigens ook sg1005 liggen die zelfde probleem heeft).
Brakke kabel? Brakke firmware? Brakke router?
Kan het zijn dat mijn router alles terug schroeft omdat de tv 100mbit krijgt? Heb daar namelijk wel eens iets over gelezen.
Waar heb je dat gelezen? Klinkt onwaarschijnlijk, maar wie weet...

Eerst het probleem, dan de oplossing

• r0nny116
lier schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 23:28:
[...]
Wat is het prijsverschil dan?

Normaliter zie je weinig prijsverschil in bijv PCI kaarten (100/1000 Mbit).

[...]

Nee

Oke

[...]

Brakke kabel? Brakke firmware? Brakke router?

Kabel (kan) maar lijkt me sterk. Alles nieuw in huis laten aanleggen.

Fireware lijkt mij ook niet. Heb dit probleem al onder meerdere (stock) firmwares.

Router geeft aan elk ander apparaat keurig gigabit. Behalve naar de switch naar boven niet (ca 10m cat5e).

[...]

Waar heb je dat gelezen? Klinkt onwaarschijnlijk, maar wie weet...

Ergens op een vergelijkbare website. Geen idee exact waar.
Sorry voor mijn rare quote ( typ ff snel op Mn mobiel)

[ Voor 3% gewijzigd door r0nny116 op 25-07-2018 23:36 ]

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Met 100Mbit kan je prima 4K streamen om maar wat te noemen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:38

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd, wat voor content gaat het hier om? En waar moet het vandaan komen?

Blu-Ray doet ongeveer 60Mbps, hogere bitrates dan dat moet ik in een thuissituatie nog tegenkomen. Ter vergelijking, broadcast-quality 4k is misschien zo'n 20Mbps, HD is (met oudere compressie) misschien 12Mbps.

Tenzij je ook een torrentclient op die TV draait zie ik geen toepassingen die in de verste verte in de knoop gaan raken met 100Mbps. Omgekeerd, 1GbE vreet meer stroom dan 100Mbps en is een paar cent duurder. Dat laatste kan uitmaken in de moordende concurrentie binnen de TV wereld, maar ik gok dat hier vooral stroomverbruik doorslaggevend is geweest. Als er nul reden is om een snellere maar onzuinigere verbinding te gebruiken, waarom zou je het doen?

Nu, je zegt dat je last hebt van buffering bij afspelen van content. Dat heeft dus - tenzij je content hebt dat boven de 90Mbps bitrate uitkomt - niets te maken met 100MbE. Misschien handig om terug naar het begin te gaan en uit te zoeken wat er wel exact mis gaat.

Oslik blyat! Oslik!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-11 09:01
Ik begrijp niet helemaal waarom de TS een valt over 100Mbit op de TV. De TV kan haast geen grotere data stream aan. Daar is de SOC ook niet voor gebouwd. WIFI klinkt leuk. maar die zal ook of nauwlijks over de max bandbreedte kunnen heen komen. Met nog de vraag of 100Mbps via wifi wel te halen is op de plek van de TV. vaak zie ik dat de troughput met WIFI niet zo hoog is. Zeker niet als er nog al wat WIFI devices in je huis aanwezig is.

het is niet zo dat volledige films gedownload en opgeslagen wordt op de TV. het komt het is gezien en het is weg. De data stream of deze nou intern vanuit een NAS komt of via het internet.

zolang 100Mbit ruim voldoende is voor de data streams is het niet noodzakelijk om iets meer geld uit te geven door de fabrikanten om een Gbit kaartje te gebruiken.
Om een voorbeeld te geven. Als Samsung 50ct moet inleveren op de winst door de keuze van een Gbit kaartje, de TV heeft er niet veel voordeel bij en ze verkopen een miljoen tv's. dan leveren ze dus 500.000 euro in.

Dus ja goedkoop voor 1 st maar duur in volume.

[ Voor 17% gewijzigd door To_Tall op 26-07-2018 08:02 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

Met hierboven! En wat voor internet verbinding heeft @r0nny116? Grote kans dat internet trager is dan de STB/SmartTV aankan.

• r0nny116
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 14:15:
Met hierboven! En wat voor internet verbinding heeft @r0nny116? Grote kans dat internet trager is dan de STB/SmartTV aankan.
ik heb ziggo lijntje liggen 200/20. Snelheden draadloos altijd goed met mijn ac68u. Bedraad rechtstreeks vanaf router ook goed, echter naar mijn switch heb ik vaak dagelijks problemen dat hij terugschakeld naar 100mbit. Na stroom van de switch af te halen gaat het weer een tijd goed. Meerdere switches geven dit probleem. Wellicht toch de kabel niet helemaal lekker?

Verwijderd

r0nny116 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 14:23:
Wellicht toch de kabel niet helemaal lekker?
Kapotte kabel moet je kunnen zien op de interface counters.

Heb je niet per ongeluk 1 van de 2 kanten 'hard geconfigureerd' (100mbit FD, 1gbit FD, tegen de andere kant op auto)? Je moet namelijk of beide kanten configureren, of beide kanten op auto laten staan.
• Wat voor kabel heb je tussen de twee devices zitten?
• Wat is de configuratie van beide interfaces?

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-11 16:40
Nieuwe TV is toch ook wel relatief... Eerste prijsvermelding is van april 2016(model van ruim 2 jaar oud dus!) en het is nooit een topmodel geweest.

[ Voor 12% gewijzigd door skelleniels op 26-07-2018 14:31 ]

http://specs.tweak.to/16567

• r0nny116
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 14:30:
[...]

Kapotte kabel moet je kunnen zien op de interface counters.

Heb je niet per ongeluk 1 van de 2 kanten 'hard geconfigureerd' (100mbit FD, 1gbit FD, tegen de andere kant op auto)? Je moet namelijk of beide kanten configureren, of beide kanten op auto laten staan.
• Wat voor kabel heb je tussen de twee devices zitten?
• Wat is de configuratie van beide interfaces?
Ik kan naar mijn weten die SG1008D niet configureren op welke manier dan ook (unmannaged).

Ook in mijn router kan ik niet in de config zo ff de link State aanpassen. Dit kan geloof ik wel (hard) met putty, maar zou niet nodig moeten zijn. Mijn PC pc staat op auto link speed en geeft daar wel 1gbit full duplex aan. Gebruik cat5e kabel over een afstand van ca 15m

- Net ff test gedaan van m'n intel netwerkkaart met onderstaande resultaten:

Cable Length Status : Passed
Cable Length: 15 meters

Cable polarity Status : Passed
Cable polarity normal.

Local Receiver Status : Passed

Remote Receiver Status : Passed

Cable Quality Status : Failed
Cable Quality is poor or no cable is
connected. Possible causes: Faulty
cable, faulty connector, or a speed/duplex
mismatch. Verify that the speed/duplex
setting on the switch/hub is configured
for auto-negotiation.

Cable Integrity Status : Failed
The test detected a bad connection.
Distance to problem:  65535 meters.

[ Voor 29% gewijzigd door r0nny116 op 26-07-2018 15:23 ]

• Martin.Air
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:39
Met de oude TL-SG1008D variant (rechthoek doosje) weet ik van onbetrouwbaarheid/instabiliteit en lage snelheden af. Of dit bij de huidige variant nog zo is zou ik niet durven zeggen, maar daar zou dus wellicht het probleem kunnen liggen.

• r0nny116
@Martin.Air ik heb de nieuwere variant. Zou ook helaas niet mogen verklaren waarom andere switches hetzelfde veroorzaken..

Verwijderd

Geen configuratie betekend auto. Beide kanten de zelfde config is correct (auto vs auto).
Rare resultaten met auto vs configured: 3Com sw @ 1gbit (auto) vs Cisco PIX515E op 100mbit FD. Throughput van ~75kB/s.

Je PC heeft ook interface counters. Onder *NIX kan je die zien met `ifconfig` (en in doze met `netstat -s` voor layer3 en `netstat -e` voor layer2). Ook kan je kijken hoeveel bandbreedte je hebt met `iperf` tegen b.v. deze publieke servers.
Gebruik cat5e kabel over een afstand van ca 15m
Zelf geknepen/punchdown? Is je PC uberhaupt een probleem? Als dat zo is, vanaf je PC steeds een stapje verder analyseren.

Kan je een netwerkschema maken (incl modem/router)? Ik zie nu in het topic een UH661V (TV), AC68U (router? de RP-AC68U of RT-AC68U?) en de SG1008D.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2018 15:52 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

r0nny116 schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 22:56:
En waarom in een redelijke nieuwe tv met smart opties 100mbit troep?
Tja, als je het troep vind, waarom heb je het dan gekocht? Je had natuurlijk verder kunnen kijken als dit een issue voor je was. ;)

Zelf heb ik liever een wired dan een wireless verbinding. De TV verplaats je ook niet zo snel, dus zie niet waarom dat draadloos zou moeten. Met een wireless verbinding heb je hogere latencies, wat niet echt bevorderlijk is voor het opbouwen van een verbinding.

Aangezien jouw switch ook wat moeite heeft soms, zou ik de problematiek eerder daar in zoeken dan in de TV.

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 26-07-2018 15:59 ]

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:56
kabel sowiezo... zoals gezegd heb je voor 4K nog geen 30mbps nodig en het is een flinke gebruiker minder voor je wifi

• terror538
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-11 12:15
Vervang de kabel eens tussen switch en router, brakke kabels willen nog wel eens klapperen naar 100mbit.

Verder zoals iedereen zegt: bekabeld aansluiten.

too weird to live too rare to die

Pagina: 1