Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 559808

Topicstarter
Beste allen,

Voor een esthetischer en meer overzichtelijk bureau wil ik van mijn laptop een dock maken die zich aansluit op een monitor. Dit het liefst met zo min mogelijk bedrading zichtbaar. Mijn idee was daarom een USB-C multiport adapter aan te schaffen zodat ik m'n laptop makkelijk aan- en af kan sluiten van de monitor, met maar één (USB-C) kabel.

Mijn oog is gevallen op de Satechi Multi-Port Adapter en verder heb ik nog een aantal voorbij zien komen op amazon, namelijk:Is er iemand die toevallig ervaring heeft met dit of soortgelijke producten of mij hierin kan adviseren? (is het uberhaupt slim om op deze manier te werk te gaan?)
Ik ben overigens ook van plan mijn laptop op te laden via de USB-C port (laptop Asus Vivobook pro).

De poorten die ik voornamelijk zal gebruiken en nodig heb zijn: ethernet, usb-c, hdmi en usb.

Alvast hartelijk dank :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-07 16:26

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Is een ethernetaansluiting een must?

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Ginz schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 14:30:
Denk het wel ;)
De poorten die ik voornamelijk zal gebruiken en nodig heb zijn: ethernet, usb-c, hdmi en usb.
Zelf gebruik ik de Dell WD15 en de Dell TB16 De laatste werkt ook perfect op de Mac wanneer je meer dan 1 monitor wilt gebruiken. Zijn wel flink duurder maar er zit dan wel een adapter bij (€ 160 cq € 270).

[ Voor 43% gewijzigd door DukeBox op 26-07-2018 14:42 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Ja, maar er staat niet beschreven of het een "nice-to-have" is, of een "must-have".

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ginz schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 14:30:
Ethernet is wel een must ja, ik had het misschien iets beter kunnen formuleren maar de genoemde poorten zijn inderdaad allemaal must-have.
DukeBox schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 14:34:
[...]

Denk het wel ;)

[...]

Zelf gebruik ik de Dell WD15 en de Dell TB16 De laatste werkt ook perfect op de Mac wanneer je meer dan 1 monitor wilt gebruiken. Zijn wel flink duurder maar er zit dan wel een adapter bij (€ 160 cq € 270).
De prijs schrikt me wel een beetje af eerlijk gezegd, wat zou deze Dell zoveel duurder maken dan de genoemde adapters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampie1979
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-07 15:15

lampie1979

Hoepla!

Ik heb een satechi gekocht. Niet echt over te spreken. Kan niet de volle laadstrroom aan vn een MBP 2017 en word ook erg warm. In de praktijk bij full load kan hij niet bijladen.

They call her... c*ck juggeling Thunderc*nt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

@Anoniem: 559808 Voornamelijk het merk en omdat er een (goede) adapter bij zit.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
lampie1979 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 20:37:
Ik heb een satechi gekocht. Niet echt over te spreken. Kan niet de volle laadstrroom aan vn een MBP 2017 en word ook erg warm. In de praktijk bij full load kan hij niet bijladen.
Dan valt de Satechi bij deze af, dankje!
DukeBox schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 20:37:
@Anoniem: 559808 Voornamelijk het merk en omdat er een (goede) adapter bij zit.
Zoiets dacht ik al ;) Ik hou deze in ieder geval in mijn achterhoofd mocht ik niks niks anders vinden, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Anoniem: 559808 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 20:33:
[...]

Ethernet is wel een must ja, ik had het misschien iets beter kunnen formuleren maar de genoemde poorten zijn inderdaad allemaal must-have.
Ik heb namelijk een Aukey CB-C85, waar ik erg tevreden over ben. Daarachter heb ik een simpele USB Ethernet dongle. Geen idee of de snelheden die ik behaal goed zijn, maar films van mijn NAS overzetten naar mijn laptop/chromebook is zo gedaan.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ginz schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 21:48:
[...]

Ik heb namelijk een Aukey CB-C85, waar ik erg tevreden over ben. Daarachter heb ik een simpele USB Ethernet dongle. Geen idee of de snelheden die ik behaal goed zijn, maar films van mijn NAS overzetten naar mijn laptop/chromebook is zo gedaan.
icm een ethernet dongle voor die prijs zeker het overwegen waard, ik onthou 'm bedankt 8)
Pagina: 1