Alternatief voor Popcorn Hour A-300

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lacroix
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-04 15:36
Ik ben op zoek naar een nieuwe mediaspeler omdat mijn Popcornhour A-300 niet meer echt mee kan. (en hij nu weer kuren heeft waardoor ik hem niet opgestart krijg).

De reden dat ik nog met zo'n oud spul zat, was omdat sickbeard er eindelijk op draaide (na veel moeite), en omdat er een interne HDD in zat. (pluspunt imo, ik heb geen NAS).

Dat zijn dan ineens ook de 2 grootste vereisten (al is alles bespreekbaar):

- Liefst interne HDD, zodat ik geen streaming issues kunnen zijn
- Liefst mogelijkheid met ondersteuning voor sickbeard
- Goede ondersteuning voor subtitles

Waar mijn oog al op gevallen was:
- Popcorn Hour A-500. Gewoon als logische opvolger. Maar ik vind er niets van terug of sickbeard daar nog wel uberhaupt op kan draaien. Is ook compleet ander OS dan de A-300.
- Nvidia Shield. Kan Kodi draaien, en daarvoor is er dan weer een Sickbeard plugin als ik me niet vergis? Iemand ervaringen mee? Ik zie dat er een Shield met ingebouwde 500gb HD is.... of was. Niet meer te verkrijgen?
- Dune PRO 4K.. lijkt me op't eerste zicht deftige mediaspeler met plaats voor ingeboude HDD.. maar kan ik er sickbeard op draaien?
- ...

[ Voor 174% gewijzigd door Lacroix op 25-07-2018 21:31 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-03 16:27
Shield schijnt Sickbeard en transmission te kunnen draaien:
https://www.reddit.com/r/...ansmissionmore_on_shield/

De opslag kan je voorzien door een externe HDD/SD aan de console te hangen.
Echter zou ik persoonlijk de downloader en streamer scheiden, evt shield + raspberry oid.

Voor streamen via Kodi of Plex is in mijn opzicht de Shield de beste keus ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-04 11:58
Ik heb een nvidia shield. Heb daarvoor een heel legio andere mediaspelers en NMT's gehad waaronder een Popcorn A110 (oldskool :) )

De Shield is voor mij by-far de beste mediaspeler die ik ooit heb gehad. Je kunt daar gewoon een externe hdd van een paar TB aan hangen. Ik gebruik de Shield icm Plex, Kodi en Netflix. Via plex en kodi speelt ie werkelijk waar alles perfect af. Mijn plex host is een pc (oudje met een first gen i7 860, 4gb ram, HD5850CF, 100mb lan volgens mij). Als ik vanaf daar een 4K HDR film van 70gb naar de shield stream is er geen enkele hapering. Met Netflix heb ik wel kuren met de Shield. De Shield geeft heeft vaak geen 4K materiaal weer, terwijl alle overige apparaten (ps4pro en tv) dit wel doen. Mijn probleem ligt al 7 maand bij de nvidia customer care, maar die hebben voglens mij geen oplossing. Ik moet de shield elke dag rebooten om de 4K streams te krijgen via Netflix. Geen ramp, maar wel irritant.

De shield is ook meteen een chromecast. Altijd handig!

[ Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 26-07-2018 11:31 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:33

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Ik heb al een paar maanden de Mutant HD51. Bevalt zeer goed.
https://www.totaaltv.nl/tests/ultra-hd-binnen-ieders-budget/

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lacroix
Xfix schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 10:37:
Shield schijnt Sickbeard en transmission te kunnen draaien:
https://www.reddit.com/r/...ansmissionmore_on_shield/

De opslag kan je voorzien door een externe HDD/SD aan de console te hangen.
Echter zou ik persoonlijk de downloader en streamer scheiden, evt shield + raspberry oid.

Voor streamen via Kodi of Plex is in mijn opzicht de Shield de beste keus ;)
Iemand ervaring met de sickbeard plugin voor Kodi? Is dat een effectieve sickbeard service, of is dat een UI waarmee je een andere sickbeard service kan beheren?

Jouw guide lijkt me alleszins over de service zelf te gaan (wat ik uiteindelijk ook zoek), maar ik hoop toch op een iets gebruiksvriendelijkere installatiemogelijkheid. :-) (is dat zo uitzonderlijk, om sickbeard of dergelijke te draaien om een mediaspeler zelf? Draaien de meeste dat op hun NAS (is dat eenvoudig?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:29
Waarom geen mini-ITX HTPC?

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Inderdaad gewoon een NUC met Kodi (Windows/Linux/LibreELEC) of iets dergelijks. Zeker als je niet bent geïnteresseerd in Netflix of andere streamingdiensten, al werkt dat soms wel.

Al die streamingkastjes lijken leuk op het eerste gezicht, maar het is één en al Vendor Lock-in. Niets boven de vrijheid van een gewone (HT)PC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 738905

Shield en koop een j model synology waarop je sickrage en niet sickbeard zet. Beste koop die ik ooit gedaan heb en dat zal iedereen met een shield beamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lacroix
NAS lijkt me wat overkill.

Kan een raspberry pi even goed sickbeard (of sickrage), nzbget en dergelijke draaien (en downloads bvb op de externe disk van een shield zetten), of niet echt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@Lacroix Aankoopadviezen doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies. Topic is dus verplaatst.

Verder ben ik zelf ook meer van opslag en streamer gescheiden houden; in mijn geval een NAS en 2 Intel NUCs.

[ Voor 5% gewijzigd door S1NN3D op 31-07-2018 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lacroix
Mijn excuses.

Heb ondertussen alleszins al een Raspberry Pi 3 B+ gekocht, met de bedoeling daar sickbeard en nzbget of dergelijke op te draaien. Qua opslag ben ik er nog niet uit, eventueel mijn raspberry laten downloaden en alles op de externe disk van een nvidia shield te laten stockeren, indien dat lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:30

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Drie beste mediaspelers van dit moment zijn:

iOS: Apple TV 4k
Android: Minix Neo U9-H
Android TV: NVidia Shield

Wil je LibreElec draaien, dan heb je o.a. de keuze uit bijv. de Eminent 9680, of een Raspberry Pi, etc.

Ook goed op Android: Xiaomi Mi Box 4k, en spelers van WeTek, Minix, HiMedia, etc

Voordeel van een speler op iOS of Android is dat je de vrijheid hebt om verdere apps te installeren. Kies je voor een speler met een eigen/ander besturingssysteem, zoals bijv. Dune, PopcornHour, Amazon, etc, dan is het aanbod aan andere apps meteen een stuk kleiner, of helemaal niet bestaande.

Bekijk ook eens dit topic (heel veel info is ook van belang als je niet perse Kodi wilt draaien):
https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=252916

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lacroix
Welke setup zou het beste werken:

1) Een raspberry pi die sickbeard draait en alles opslaat op een externe hdd die aan de raspberry pi hangt. Nvidia Shield om content te streamen die op de externe disk van de rasbperry pi draait. Kan de shield wel aan die content? (moet mss samba draaien op die pi om content beschikbaar te maken over het netwerk?)

2) Een raspberry pi die sickbeard draait, maar alles opslaat op de externe hdd die aan de shield hangt.
De shield kan makkelijker aan de content, maar de externe disk van de shield moet dan weer beschikbaar zijn in het netwerk. Is dat out-of-the-box?
Pagina: 1