Goedendag tweakers,
ik loop tegen een enorm vaag probleem aan waarvan ik de oplossing niet kan vinden en het probleem ook niet kan opsporen.
het zit namelijk zo:
Ik heb zon 80-90 stuks losse ledjes aan elkaar gesoldeerd met een draadje er tussen van verschillende afstanden.
De ledjes krijgen 5V voeding en er loopt een datadraadje tussen.
nu stopt de esp na 64 ledjes en doet zijn loop weer opnieuw (begint weer bij led 1)
NUM_LEDS = 100
Ik heb het ledje al vervangen voor een nieuwe (2x) en dit hielp ook niet.
de alle laatste led heb ik de voltage gemeten en daarbij is de stroomdraad gewoon 5V en de data-draad schommelt tussen 0.1 en 0.0. Maar dit is dus ook al te meten vanaf het board zelf en na de level-shifter
Ook kan ik geen kabelbreukje vinden..
Update:
Probleem is gelokaliseerd. Bleek 4 defecte ledjes te zijn aan het begin van de ledjes reeks
Echter hoe goed is het lijm van een lijmpistool voor losse ledjes? Ik bevestig ze hiermee namelijk in hout en weet niet of dit dat wel zo verstandig is (en dus de oorzaak kan zijn?)
ik loop tegen een enorm vaag probleem aan waarvan ik de oplossing niet kan vinden en het probleem ook niet kan opsporen.
het zit namelijk zo:
Ik heb zon 80-90 stuks losse ledjes aan elkaar gesoldeerd met een draadje er tussen van verschillende afstanden.
De ledjes krijgen 5V voeding en er loopt een datadraadje tussen.
nu stopt de esp na 64 ledjes en doet zijn loop weer opnieuw (begint weer bij led 1)
NUM_LEDS = 100
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| void loop() { for(int i = 0; i<NUM_LEDS; i++){ leds[i] = CRGB::Red; FastLED.show(); delay(1000); ledcounter = 0; // Set the first led back to black for 1 second leds[i] = CRGB::Black; FastLED.show(); delay(1000); } } |
Ik heb het ledje al vervangen voor een nieuwe (2x) en dit hielp ook niet.
de alle laatste led heb ik de voltage gemeten en daarbij is de stroomdraad gewoon 5V en de data-draad schommelt tussen 0.1 en 0.0. Maar dit is dus ook al te meten vanaf het board zelf en na de level-shifter
Ook kan ik geen kabelbreukje vinden..
Update:
Probleem is gelokaliseerd. Bleek 4 defecte ledjes te zijn aan het begin van de ledjes reeks
Echter hoe goed is het lijm van een lijmpistool voor losse ledjes? Ik bevestig ze hiermee namelijk in hout en weet niet of dit dat wel zo verstandig is (en dus de oorzaak kan zijn?)
[ Voor 12% gewijzigd door Jboy1991 op 26-07-2018 01:46 ]