Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-11 16:41
Op de boot kijken we tegenwoordig TV (journaal en een Netflix savonds) via ibfernet. Onbep Tele2 is toch interessanter dan Digitenne waar je het hele jaar voor betaald.

Maar: om nou elke keer een laptop aan te sluiten op de tv is niet echt handig, dus ik zoek een HDMI stick oid. Ik noem specifiek HDMI stick omdat we niet veel ruimte hebben. Maar ik hoef ook weer geen bagger zooi. Budget is ca €50, China geen probleem. Voor mijn ouders: hoe simpeler hoe beter, Ziggo GO, Netflix en dan zijn ze wel tevreden :-)

Tv is een standaard fullhd model dus ik hoef geen 4k HDR weet ik het.

Maarja er is zoveel te krijgen... Qua sticks viel met me nog tegen, meestal zo'n $30 maar lekker no-name weet niet veel over te vinden is. Dus is het niet beter om toch zo'n box te nemen. Zie dat Xiaomi er eentje heeft van $60 (geloof de 4K dat hij heet) en ook zat noname stuff te vinden op AliExpress.

Chromecast is geen optie: hotspot gebruiken we voor internet (op mobiel) en die mobiel kan dan geen verbinding maken met de Chromecast helaas.

Zijn er mensen die suggesties hebben? Normale Android of juist Android tv? Wat is wijsheid?

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:05
Mattie112 schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 19:55:
Chromecast is geen optie: hotspot gebruiken we voor internet (op mobiel) en die mobiel kan dan geen verbinding maken met de Chromecast helaas.
Dat is vreemd. Toen mijn vaste verbinding er een tijdje uitlag werkte dit prima.

• Mattie112
Really? Of het moet veranderd zijn maar waar ik tegenaan liep is dat de telefoon die de hotspot uitzend zelf "geen" Wi-Fi verbinding had en dat hij toen dienst weigerde. Via een 3e telefoon kon het weer wel maar dat is weer niet handig imo.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:05
Bij mij werkt het iig met een android toestel, net even getest met Netflix en Youtube. Voor het configureren heb je wel een tweede apparaat nodig omdat de Home app alleen wil werken als deze verbonden is via wifi.

Misschien heb je het getest in de eerste helft van vorig jaar, door een bug (of "feature") in Play Services was het een tijdje niet mogelijk te casten van een device dat een hotspot uitzendt.

[ Voor 31% gewijzigd door hcQd op 26-07-2018 01:13 ]

• Mattie112
Oh dat zou best kunnen ja, maargoed Chromecast is inmiddels al weer weg dus kijk net zo lief maar een HDMI stick / kastje :-)