Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sweatleek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16:56

Sweatleek

404: Member Not Found

Topicstarter
Ik zoek een?
tv voor in mijn slaap kamer de afstand is ongeveer 2,7 meter en het liefst rond de 43inch ( in verband met de grote van mijn kast ) Ik ben zelf niet echt iemand die details nodig of belangrijk vind ( speel vaak games op med ook al kan mijn pc ultra aan) om het zo maar even te zeggen. Ook moet de tv minimaal 4+ jaar me gaan of tot dat ik op mij zelf ga wonnen dus tot me 40ste sorry mam :+ . En het is ook niet dat ik iedere avond tv kijk het is voornamelijk in het weekend.

Wat is je budget?
Maximaal 350 euro ~. Maar de goedkoper de beter ( student leven :P )

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om
Films/series bekijken
Game van af mijn pc
Game op een oude console ( GameCube PS3 )

Wat heb je zelf al gevonden?
Hier een lijstje met mogelijk kandidate
https://tweakers.net/pric...01;668651;772811;1215449/

Die TCL lijkt mij een mooi ding. En zeker na de review van LTT lijkt het mij een zeer mooie tv. Maar op zich die ik mij zelf niet zo snel de 4K en HDR te gebruiken. en zou dan nog meer kosten moeten ( punt C)

maar aan de andere kant heb ik waarschijnlijk al genoeg aan de Dyon.

Welke vragen heb je hier nog over?
A. is het waart om nu extra neer te leggen voor 4K ook al ga je het mogelijk niet gebruiken. Of over een paar jaar waar neer het main stream is.

B. Is het verscheel zicht baar genoeg dat op zoon afstand ?
Ik ben van 1440P naar 1080P gegaan voor mijn monitor en zie amper het verschil ( wel in fps :D ) En ik zit er dicht op zelfs.

C. Ook heb ik dan een videokaart nodig heb die HDMI 2.0B om 4K te ondersteunen (dus nog meer kosten)

D. is upscaling merkbaar van af zoon afstand ? ( met namen game )

[ Voor 4% gewijzigd door Sweatleek op 25-07-2018 19:01 ]

confused reality

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:15
Nee, 4K is op die afstand met die grootte van de tv niet te zien. Bij 1440P zie je het verschil al amper zeg je en je ziet jezelf niet snel 4K en HDR gebruiken. De tv die je op het oog hebt ondersteunt HDR, maar kan dat nooit weergeven (marketing bedrog). Die tv heeft geen 10bit paneel (dus kan het brede kleurenpallet van HDR niet weergeven) en kan de hoge piekhelderheid wat HDR indrukwekkend maakt niet weergeven. Die tv geeft gewoon alles in SDR weer. Voor een goede HDR weergave moet je gauw naar tv's van richting de € 1.000, maar dat terzijde.

Zelf heb ik een 55" en daar game ik op ca 1,5m afstand van. Dan is het verschil tussen 4K en 1080p heel groot. Op 4 meter, zie je het nog amper.

[ Voor 4% gewijzigd door Hulleman op 01-08-2018 12:01 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sweatleek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16:56

Sweatleek

404: Member Not Found

Topicstarter
Dankje voor de uitleg. Ik zit nu nog te twijfelen tussen deze 2 TV's. Ik heb met wat kranten de grote opgemeten om te kijken wat nou het fijnst is. 43inch is oké mijn zus zegt dat dit beter kijkt( mening gevraagd ) Maar vind het persoonlijk iets te klein kijken en lijk 50 inch toch fijner. 55 inch word weer te groot :9 *budget is ook iets hoger ( 400 euro )

(1080P op 43 inch)
https://www.bol.com/nl/p/...YtEJ9O8Q.1.8.ProductImage

(4K op 50inch) <- raar genoeg is dit de "goedkoopste" 50 inch tv
https://www.bol.com/nl/p/...mart-tv/9200000087235032/

confused reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:15
Als je een tv nu te klein lijkt, dan moet je zeker voor een 50" gaan. Tv wordt dan wel weer een stukje duurder. De merken die je aanhaalt ken ik overigens niet. Als je niet te veel geeft om beeldkwaliteit en een snel smart tv gedeelte, dan is het natuurlijk prima om voor het goedkoopste model te gaan wat je kunt vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 01-08-2018 14:54 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |