Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben al een paar dagen aan het zoeken naar een geschikt RAM-geheugen om toe te voegen aan mijn splinternieuwe pc.
Hier de link van waar ik hem heb gekocht: https://www.coolblue.nl/p.../medion-akoya-p46018.html
Waarom? De prestaties vallen mij enigszins tegen en het CPU zit continu tegen het plafond aan (100%).

Mijn vraag is dus als volgt:
Heeft er iemand een idee wat voor 8GB RAM kaart ik in deze pc zou kunnen zetten om hem uit te breiden naar 16GB RAM?
Heb zelf op meerdere sites getest, maar er blijft uitkomen dat er niets compatibel is met deze pc.
Aangezien mij dit onmogelijk lijkt, leg ik nu de vraag dus bij jullie neer.

Met vriendelijke groet,

Nick

Beste antwoord (via Verwijderd op 26-07-2018 12:49)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 18:16:
[...]

Oh, meen je!
Ik heb net wat andere topics doorgelezen en daar stond een x-aantal keer in dat je niet zomaar altijd dezelfde modules bij elkaar kon plaatsen.
Dan zou de oplossing inderdaad vrij simpel zijn! _/-\o_
Waarom zou je er niet eenzelfde bij kunnen zetten? Ik weet niet waar je op hebt zitten zoeken, maar ik vind 't maar een raar antwoord.
Hackus schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 18:16:
[...]
, maar je moet er toch 1 uithalen...
Nee hoor, gewoon 1 bijprikken. De config is weer lekker kansloos geleverd met 1 module. Dus een 2e module zorgt niet alleen voor meer geheugen, ook nog eens voor dual channel.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Trek je kast open, kijk wat voor DIMMetje erin zit, en zoek er eentje met dezelfde specs. Als je eenzelfde module koopt weet je zeker dat je goed zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 18:13:
Trek je kast open, kijk wat voor DIMMetje erin zit, en zoek er eentje met dezelfde specs. Als je eenzelfde module koopt weet je zeker dat je goed zit :)
Oh, meen je!
Ik heb net wat andere topics doorgelezen en daar stond een x-aantal keer in dat je niet zomaar altijd dezelfde modules bij elkaar kon plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

[...]

Oh, meen je!
beter lezen. wel dezelfde of compleet vervangen !
DDR4-2133 of 2400 een van beide, maar je moet er toch 1 uithalen...

[ Voor 74% gewijzigd door Hackus op 25-07-2018 18:18 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

[...]

Oh, meen je!
Waarom zou je er niet eenzelfde bij kunnen zetten? Ik weet niet waar je op hebt zitten zoeken, maar ik vind 't maar een raar antwoord.
Hackus schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 18:16:
[...]
, maar je moet er toch 1 uithalen...
Nee hoor, gewoon 1 bijprikken. De config is weer lekker kansloos geleverd met 1 module. Dus een 2e module zorgt niet alleen voor meer geheugen, ook nog eens voor dual channel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:08

HugoBoss1985

Xenotech

Of het je cpu 100% usage gaat oplossen is een ander verhaal.

Ik weet bijvoorbeeld dat het spel Hunt: Showdown al niet zo lekker meer loopt op een quadcore i5.
Met die game zit een quadcore i5 constant tegen het plafond aan qua cpu usage.

Waarom heb je "verouderde" techniek gekocht?
Coffee Lake is inmiddels al even uit (8ste generatie intel core cpu's)...

[ Voor 4% gewijzigd door HugoBoss1985 op 25-07-2018 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-08 13:32

Nemesizz

Untouchable

Waarom? De prestaties vallen mij enigszins tegen en het CPU zit continu tegen het plafond aan (100%).
Meer RAM gaat je CPU verbruik heus niet omlaag hoor...

Meer RAM is alleen nuttig als je RAM te kort komt, CPU verbruik zal ook met meer RAM gewoon op die 100% blijven als die dat nu ook al deed.
Pagina: 1