Computer start niet meer op, BIOS niet bereikbaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remix42
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 04-05-2024
Mijn vraag

Ik heb gisteravond mijn pc afgesloten zonder problemen en nu start hij helaas niet op en blijft in het American Megatrends scherm hangen met de volgende melding:

copyright (c) 2011 american Megatends, inc,
BIOS Date: 05/11/2012 15:15:21
Press <CTRL + P> to enter MEBX setup menu
B75 Pro3-m UEFI P.140
CPU:Intel(R) Core(TM) i5-3350P CPU @ 3.10GHz speed: 3100MHz
Total Memory: 12288MB

CMOS date/time Not set
press F2 or DEL to run setup
press F1 to continue

Ik heb de Cmos batterij vervangen (vorige batterij gaf 1,96V) en krijg nog steeds deze melding en.
Het systeem reageert ook niet op F1 of F2 / DEL, ik heb ook verschillende usb poorten geprobeerd en een ander toetsenbord maar niks hielp.
Bij het herhalend indrukken van F2 bij het opstarten komt direct het American Megatrends scherm tevoorschijn bij geen invoer komt heel even het Asrock logo in beeld en dan het American Megatrends scherm.

af en toe bij het opstarten herstart de pc zichzelf binnen 1 seconden :?
Ook heb ik verschillende combinatie Ram modules geprobeerd (1, 2 en alle 4)maar helaas, Het systeem zag wel hoeveel Ram aanwezig was.

Wat zou dit kunnen zijn?
Alvast bedankt!

Relevante software en hardware die ik gebruik

- Windows 10
- I5 3350P (geen geïntegreerde graphics)
- moederbord: Asrock b75 pro3-m
- GPU: MSI R9 280X

Beste antwoord (via remix42 op 25-07-2018 17:53)

• BMW_Gizzmo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:23
PS2 toetsenbord al eens geprobeerd? heeft bij mij al eens voor redding gezorgd in een soortgelijke situatie.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:19
Kan zijn dat de nieuwe batterij ook niet goed is.

Probeer eens op het moederbord een jumper te vinden om het BIOS een reset te geven. Mogelijk dat dit nog iets doet.

en anders.

CMOS batterij er even uithalen en de voeding uitschakelen en de power knop voor 30 seconden indrukken. Misschien heeft een totale reset van het moederbord nut.

Ander idee wat misschien niet helpt maar nu de weersomstandigheden droog en vochtig zijn.

Zit er toevallig veel stof in de PC. Mogelijk met de warmte en vochtig weer dat je last hebt van statische elektriciteit en stof geleid erg goed. Alles eens goed schoonmaken en loshalen wil soms ook vreemde problemen oplossen.

En het bekende: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 25% gewijzigd door MikeOO op 25-07-2018 17:10 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• BMW_Gizzmo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:23
PS2 toetsenbord al eens geprobeerd? heeft bij mij al eens voor redding gezorgd in een soortgelijke situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remix42
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 04-05-2024
BMW_Gizzmo schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 17:10:
Gelukt! mijn computer start weer gewoon op dank u wel!
Die topic was ik nog niet tegen gekomen, weet ik dat voor een volgende keer :)