Mijn vraag
Ik heb gisteravond mijn pc afgesloten zonder problemen en nu start hij helaas niet op en blijft in het American Megatrends scherm hangen met de volgende melding:
copyright (c) 2011 american Megatends, inc,
BIOS Date: 05/11/2012 15:15:21
Press <CTRL + P> to enter MEBX setup menu
B75 Pro3-m UEFI P.140
CPU:Intel(R) Core(TM) i5-3350P CPU @ 3.10GHz speed: 3100MHz
Total Memory: 12288MB
CMOS date/time Not set
press F2 or DEL to run setup
press F1 to continue
Ik heb de Cmos batterij vervangen (vorige batterij gaf 1,96V) en krijg nog steeds deze melding en.
Het systeem reageert ook niet op F1 of F2 / DEL, ik heb ook verschillende usb poorten geprobeerd en een ander toetsenbord maar niks hielp.
Bij het herhalend indrukken van F2 bij het opstarten komt direct het American Megatrends scherm tevoorschijn bij geen invoer komt heel even het Asrock logo in beeld en dan het American Megatrends scherm.
af en toe bij het opstarten herstart de pc zichzelf binnen 1 seconden
Ook heb ik verschillende combinatie Ram modules geprobeerd (1, 2 en alle 4)maar helaas, Het systeem zag wel hoeveel Ram aanwezig was.
Wat zou dit kunnen zijn?
Alvast bedankt!
Relevante software en hardware die ik gebruik
- Windows 10
- I5 3350P (geen geïntegreerde graphics)
- moederbord: Asrock b75 pro3-m
- GPU: MSI R9 280X
Ik heb gisteravond mijn pc afgesloten zonder problemen en nu start hij helaas niet op en blijft in het American Megatrends scherm hangen met de volgende melding:
copyright (c) 2011 american Megatends, inc,
BIOS Date: 05/11/2012 15:15:21
Press <CTRL + P> to enter MEBX setup menu
B75 Pro3-m UEFI P.140
CPU:Intel(R) Core(TM) i5-3350P CPU @ 3.10GHz speed: 3100MHz
Total Memory: 12288MB
CMOS date/time Not set
press F2 or DEL to run setup
press F1 to continue
Ik heb de Cmos batterij vervangen (vorige batterij gaf 1,96V) en krijg nog steeds deze melding en.
Het systeem reageert ook niet op F1 of F2 / DEL, ik heb ook verschillende usb poorten geprobeerd en een ander toetsenbord maar niks hielp.
Bij het herhalend indrukken van F2 bij het opstarten komt direct het American Megatrends scherm tevoorschijn bij geen invoer komt heel even het Asrock logo in beeld en dan het American Megatrends scherm.
af en toe bij het opstarten herstart de pc zichzelf binnen 1 seconden
Ook heb ik verschillende combinatie Ram modules geprobeerd (1, 2 en alle 4)maar helaas, Het systeem zag wel hoeveel Ram aanwezig was.
Wat zou dit kunnen zijn?
Alvast bedankt!
Relevante software en hardware die ik gebruik
- Windows 10
- I5 3350P (geen geïntegreerde graphics)
- moederbord: Asrock b75 pro3-m
- GPU: MSI R9 280X