Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llovesoccerx7
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:21
Tweakers,

Ik heb mijn MBO Niv 4 Netwerkbeheer afgerond en vond dit zeker leuk om te doen.
Dus ik ben HBO opleiding gaan volgen maar kwam er achter in het eerste half jaar dat het de verkeerde opleiding was. (Was eigenlijk alleen Multimedia ipv algemeen en dan doorstromen naar Netwerkbeheer)
Alleen ik zit nu te twijfelen tussen de opleidingen HBO Informatica en dan verder in de opleiding voor richting Netwerkbeheer te kiezen of de Automatisering kant op gaan dat lijkt mij ook erg leuk en altijd wel in verdiepd. Alleen ik weet niet als dat realistisch is omdat verder geen opleiding of cursussen voor heb gedaan.

Ik zou graag wat meningen of adviezen willen horen van jullie!

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:10
llovesoccerx7 schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 16:10:
Tweakers,

Ik heb mijn MBO Niv 4 Netwerkbeheer afgerond en vond dit zeker leuk om te doen.
Dus ik ben HBO opleiding gaan volgen maar kwam er achter in het eerste half jaar dat het de verkeerde opleiding was. (Was eigenlijk alleen Multimedia ipv algemeen en dan doorstromen naar Netwerkbeheer)
Alleen ik zit nu te twijfelen tussen de opleidingen HBO Informatica en dan verder in de opleiding voor richting Netwerkbeheer te kiezen of de Automatisering kant op gaan dat lijkt mij ook erg leuk en altijd wel in verdiepd. Alleen ik weet niet als dat realistisch is omdat verder geen opleiding of cursussen voor heb gedaan.

Ik zou graag wat meningen of adviezen willen horen van jullie!

Mvg
Welke HBO opleiding ben je gaan volgen als ik vragen mag?
Zelf start ik aankomend schooljaar met HBO Informatica (Na t/m juni dit jaar de MBO niveau 4 opleiding ICT-beheerder gedaan te hebben), maar bij de Informatica opleiding die ik ga doen is er eigenlijk alleen de keuze voor 'Software-ontwikkeling' of 'Bedrijfsinformatica'. Let daar dus even goed op bij het kiezen van je HBO opleiding. Sowieso zul je bij iedere HBO opleiding in de richting ICT een stuk programmeren krijgen dus dat moet je ook zeker wel liggen om sowieso het eerste half jaar door te komen (Bij mijn opleiding) maar verder zul je het waarschijnlijk ook nog nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llovesoccerx7
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:21
Rik. schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 22:04:
[...]

Welke HBO opleiding ben je gaan volgen als ik vragen mag?
Zelf start ik aankomend schooljaar met HBO Informatica (Na t/m juni dit jaar de MBO niveau 4 opleiding ICT-beheerder gedaan te hebben), maar bij de Informatica opleiding die ik ga doen is er eigenlijk alleen de keuze voor 'Software-ontwikkeling' of 'Bedrijfsinformatica'. Let daar dus even goed op bij het kiezen van je HBO opleiding. Sowieso zul je bij iedere HBO opleiding in de richting ICT een stuk programmeren krijgen dus dat moet je ook zeker wel liggen om sowieso het eerste half jaar door te komen (Bij mijn opleiding) maar verder zul je het waarschijnlijk ook nog nodig hebben.
Bij ons heb je de keuze tussen 4 specifieke richtingen waaronder Netwerkbeheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:10
Als je echt nog enorm twijfelt is het misschien verstandig om via de hogeschool een beroepskeuzetest te doen. Het kan dan ook zijn dat je daar een totaal andere opleiding uit gaat komen maar dan zou je daarna altijd nog de keuze kunnen maken om voor die opleiding te gaan of toch te kiezen voor Netwerkbeheer/Informatica o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:09
llovesoccerx7 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 16:42:
[...]

Bij ons heb je de keuze tussen 4 specifieke richtingen waaronder Netwerkbeheer.
Zou me niet verbazen als het eerste gedeelte van deze 4 richtingen sowieso hetzelfde is, daardoor is de kans groot dat je je definitieve keuze nog een tijdje kan uitstellen en je tijdens je studie nog verder kan inlichten.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:46
Ik heb een (ex)stagiair die komend jaar ook begint met zijn HBO studie, de eerste was iniedergeval een beetje algemeen met o.a. programmeren c# (volgens mij) en vanaf semester 3 kon hij een richting kiezen.
Pagina: 1