Mijn vraag
...
sinds een paar dagen werkt de pc van mn broer niet meer met de gtx 980 op zijn msi 990fxa-gd80v2,
bij booten blijft hij hangen op bios fout code b2 , dus ik dacht de gpu zal wel stuk zijn.
Ik ging bij hem langs met een paar video kaarten een gtx 970 een gtx 770 en een gtx 660 waarvan ik wist dat ze 100% goed werkten , vreemd genoeg had de 970 hetzelfde probleem als de 980 , maar de 770 en de 660 starten wel gewoon op en bleven stabiel draaien na wat 3dmark testen .
Kan het zijn dat dit moederbord het aan het begeven is , en als dat zo is waarom draait het bord dan wel stabiel met de andere videokaarten
iemand enig idee hoe ik die videokaart van hem weer kan laten werken op dat bord of word het tijd dat ik er een nieuw moederbord in stop voor hem
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
pc is zo een 3 jaar oud
msi 990fxa-gd80v2 moederbord
amd fx 8350 Cpu niet ge overclocked
16 gb corsair 1600 ddr 3 ram
corsair rm750i Psu
nzxt kraken aio water cooler
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
de gtx 980 werkt gewoon prima in 3 andere pcs net zoals de andere videokaarten
en ook het geheugen heb ik vervangen om te zien of er daar iets mis mee was
temperaturen zijn er redelijk normaal uit ( het is natuurlijk erg warm nu hier )
en ik kan ook geen bolle condensators of iets dergelijks ontdekken
...
sinds een paar dagen werkt de pc van mn broer niet meer met de gtx 980 op zijn msi 990fxa-gd80v2,
bij booten blijft hij hangen op bios fout code b2 , dus ik dacht de gpu zal wel stuk zijn.
Ik ging bij hem langs met een paar video kaarten een gtx 970 een gtx 770 en een gtx 660 waarvan ik wist dat ze 100% goed werkten , vreemd genoeg had de 970 hetzelfde probleem als de 980 , maar de 770 en de 660 starten wel gewoon op en bleven stabiel draaien na wat 3dmark testen .
Kan het zijn dat dit moederbord het aan het begeven is , en als dat zo is waarom draait het bord dan wel stabiel met de andere videokaarten
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
pc is zo een 3 jaar oud
msi 990fxa-gd80v2 moederbord
amd fx 8350 Cpu niet ge overclocked
16 gb corsair 1600 ddr 3 ram
corsair rm750i Psu
nzxt kraken aio water cooler
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
de gtx 980 werkt gewoon prima in 3 andere pcs net zoals de andere videokaarten
en ook het geheugen heb ik vervangen om te zien of er daar iets mis mee was
temperaturen zijn er redelijk normaal uit ( het is natuurlijk erg warm nu hier )
en ik kan ook geen bolle condensators of iets dergelijks ontdekken