Throttling testen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-10 15:37

MazeWing

The plot thickens...

Topicstarter
Ik ben niet te spreken over de manier waarop de throttling tests worden weergegeven. Aangezien er meestal na de eerste test de grootste throttling optreed en daarna minder, is het volgens mij van belang dat er in een grafiek per loop wordt aangegeven hoe lang de rendertest duurde.

Op die manier is het in 1 oogopslag te zien na hoeveel minuten (of loops) er throttling optreedt, hoe groot die is en wat het verdere verloop is.

Op dit moment zien we alleen de eerste en laatste loop en is het maar gokken hoe de cpu precies aan het throttlen was. Ook is een weergave van de schommelingen van de kloksnelheid (die gematched worden aan de grafiek van de loops) erg fijn om een goed beeld van de throttling te krijgen. De manier waarop notebookcheck dit weergeeft is erg duidelijk en tevens zeer volledig.

Ook vraag ik me af waarom er de ene keer wel op throttling getest wordt en de andere keer het niet eens genoemd wordt. Gebruiken jullie soms een rad om te bepalen wat er wel en niet besproken wordt?...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Over het algemeen is het zo dat de tijd van een loop al na een of twee loops al richting de max gaat, maar ik snap je punt. De insteek van notebookcheck is anders dan die van ons, zij focussen op de laptop zelf, wij kijken naar de verhouding met andere laptops. Het nadeel van de grafiek van notebookcheck is dat je er niet makkelijk meerdere laptops in kunt weergeven. Bij onze staafdiagrammen kun je in een oogopslag zien welke laptop het snelste is (want die staat bovenaan), plus aan de lengte van het tweede staafje zien hoeveel throttling er optreedt. Bovendien vraag ik me af hoeveel het oplevert als we uitgebreid het verloop van de throttling zouden uiteenzetten, omdat niet iedere workload hetzelfde is en je met Blender of Cinebench een soort van worst case scenario te pakken hebt, maar ik gok dat er maar weinig mensen in de praktijk aan het renderen zijn op hun ultrabook.

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook