Parfum uit de UK bestellen?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.499 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPTBPTBPT
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 11-05 16:40
Weer eens een totaal ander topic!
Ik ben nogal een parfumliefhebber. In de UK (m.n. Engeland) worden een aantal merken aangeboden die in Nederland niet te koop of vele malen duurder zijn.

Ik ben een tijd geleden via Ebay in contact gekomen met een particulier die een goed aanbod heeft. Ik heb nu 4x wat van hem gekocht. De eerste 2x ging goed en kwam het parfum aan, de laatste twee keer niet (1x retour afzender en 1x vernietigd).
Wat is namelijk het geval? Britse postbedrijven mogen geen parfum verzenden buiten de UK, omdat dit via vliegverkeer geschied en licht ontvlambare producten (=parfum) daarom niet zijn toegestaan. Soms komt dit door de controle, soms dus ook niet.

Ik wil graag meer bij hem kopen in de toekomst, maar hij wil (logischerwijs) niet meer verzenden buiten de UK.
Mijn plan was eerst om een vakantie te boeken in de UK, en daar op het vakantie-adres het pakje te ontvangen. Op zich een goed plan, maar wel risicovol (wat bijvoorbeeld als het pakje vertraging heeft?). Ook vind ik het toch een beetje overdreven om een hele vakantie hier op af te stemmen.
Een tweede plan wat ik had was om een ééndaagse trip te maken, en dan fysiek af te spreken met de verkoper. Maar ook dat is een heel gedoe en kost me bijna twee dagen tijd (en reiskosten).

Het stomme is, ik kan werkelijk niets anders bedenken. Ik heb gezocht of er ook UK-postbedrijven zijn die per land/zee verzenden ipv via de lucht, maar die doen dit niet voor particulieren. Ik ken verder ook niemand in de UK met een vast adres daar, anders zou daar naar toe kunnen laten verzenden en het dan later daar ophalen.

Ik kan me niet voorstellen dat iets simpels als parfum ontvangen in NL vanuit de UK niet gewoon mogelijk is!
Heeft iemand een alternatief idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-05 16:54

mark-k

AKA markkNL

Mocht je daar naartoe gaan kun je toch ook gewoon zelf kopen in een winkel ipv bij die van eBay? Verder is een vrachtwagenchauffeur regelen misschien een optie, eentje die in de buurt moet zijn en voor een klein bedrag t pakketje wil ophalen en ergens op t vaste land het op de bus wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welkom :)

Inderdaad iemand die toch al die kant op gaat met de boot. Kost ook geld, natuurlijk. Een chauffeur gaat niet ff met vrachtwagen en al London in voor een tientje.

De Brexit is maart 2019, goede kans dat je vanaf dan geen vrij verkeer van goederen meer hebt. Dan is voor die beperkte tijd moeilijk doen IMHO niet handig. Dan kan je beter elders in Europa gaan zoeken.

Tips over hoe het toch in vliegtuig te laten over komen lijken me sowieso niet aan de orde als dat niet is toegestaan..

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPTBPTBPT
@mark-k Deze verkoper heeft zeer goede prijzen. Ik wil dus graag van hem kopen. Wat je zegt over een chauffeur zou een optie zijn. Hier zitten wel weer wat haken en ogen aan: waar haalt deze het pakket bijvoorbeeld op? Ook vertrouwen wordt dan een belangrijke factor.

@FJK: bedankt! :) Nee, dat denk ik ook niet, dat iemand dat voor een tientje doet, zelfs niet als hij/zij toch al die kant op moet...

[ Voor 34% gewijzigd door BPTBPTBPT op 25-07-2018 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Is amazon.co.uk geen optie?
BTW: ook hier in NL verschillen de prijzen van luchtjes (online) enorm! 8)7

Soms is b.v. amazon.de weer heel goedkoop, soms weer niet en dan is een lokale aanbieder weer goedkoper. 't Is maar wat de gek er voor over heeft... :?

Maar het blijven prijzige flesjes ethanol-met-een-luchtje. ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPTBPTBPT
@ ehtweak : zie ook mijn opmerking richting mark-k.

Haha ja dat klopt wel. Eigenlijk best een vreemde hobby, maar ik vind het hartstikke leuk (erover lezen, nieuwe geuren ontdekken, en natuurlijk af en toe kopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:37
Ik heb recent ook 2x parfum (hugo boss the scent) via amazon.co.uk laten komen. Zonder problemen, verzonden door amazon zelf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@BPTBPTBPT verzender kan een andere optie kiezen. small packet Europe economy, gaat dacht ik per boot

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• il-Principe
  • Laatst online: 17:12
F_J_K schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 14:53:
Tips over hoe het toch in vliegtuig te laten over komen lijken me sowieso niet aan de orde als dat niet is toegestaan..
Goedkoop Ryanair (dag)retourtje nemen zonder handbagage (of leeg koffertje) en op terugvlucht "Duty Free" shoppen. En je kan daarnaast ook nog 20 liter wijn en 10 liter sterke drank meenemen. Niks illegaals aan.

Realiteit is dat "Duty free" zeer weinig aantrekkelijke aanbiedingen heeft, of je moet eerst online achter aanbiedingen zien te komen.

Terugkomend op het versturen van veel alcohol bevattende vloeistoffen, als particulier is het niet meer mogelijk om dit te (laten) versturen vanwege de gevaren. Waarschijnlijk is het bij de verkoper daardoor mis gegaan. Voor bedrijven is het wel mogelijk om deze producten nog "normaal" te versturen omdat die "veilig" kunnen verpakken. Dus via een bedrijf bestellen dat naar buitenland levert is een oplossing.

Die hele regel van alcohol niet kunnen versturen is wat apart, aangezien je op het vliegtuig na security gewoon alles weer kan kopen. Bovendien is tot 70% alcohol over het algemeen toegestaan in ruimbagage. In het geval van parfum kan het even oppassen zijn, soms willen ze op percentages hoger dan 70% gemaakt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 00:11
Je zou het bij Forward2Me kunnen laten afleveren en dat zij het vervolgens met DHL Express naar jou sturen. Zij geven specifiek aan op hun website dat zij parfum voor je kunnen verzenden: https://www.forward2me.com/dangerous-goods/

DHL Express rekent wel extra kosten voor het verzenden van gevaarlijke goederen, dus goedkoop zal het niet zijn. Als je bij Forward2Me aangeeft welke producten je wilt verzenden, dan kunnen zij wel aangeven wat het zou kosten.

[ Voor 21% gewijzigd door MelvinW op 26-07-2018 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPTBPTBPT
@ MelvinW:
Wow, dit lijkt precies te zijn wat ik zoek. Ik heb ze gelijk gemaild.

EDIT:
Na veel heen en weer gemail blijkt het een dure aangelegenheid (€8 om het te versturen naar het Forward2me punt +€22 om het naar NL te laten versturen door Forward2me +€16 gevarentoeslag omdat het om dangerous goods gaat).
Op zich had ik dat er nog wel voor over, tot dat ik zag dat ik maximaal €40 terugkrijg als het pakje zoek raakt. Ik krijg dus nog niet eens de verzendkosten terug als er iets mis gaat, naar de waarde van de inhoud kan ik fluiten.

Momenteel zijn ze aan het kijken of het via een 3e partij kan worden verzekerd, maar ik ben bang dat het bij elkaar te duur gaat worden. We zullen zien..

[ Voor 79% gewijzigd door BPTBPTBPT op 30-07-2018 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 00:11
BPTBPTBPT schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 13:29:
@ MelvinW:
Wow, dit lijkt precies te zijn wat ik zoek. Ik heb ze gelijk gemaild.

EDIT:
Na veel heen en weer gemail blijkt het een dure aangelegenheid (€8 om het te versturen naar het Forward2me punt +€22 om het naar NL te laten versturen door Forward2me +€16 gevarentoeslag omdat het om dangerous goods gaat).
Op zich had ik dat er nog wel voor over, tot dat ik zag dat ik maximaal €40 terugkrijg als het pakje zoek raakt. Ik krijg dus nog niet eens de verzendkosten terug als er iets mis gaat, naar de waarde van de inhoud kan ik fluiten.

Momenteel zijn ze aan het kijken of het via een 3e partij kan worden verzekerd, maar ik ben bang dat het bij elkaar te duur gaat worden. We zullen zien..
De kans dat een pakket kwijtraakt bij DHL Express is echt ontzettend klein. Ik zou me daar dus niet zo druk over maken. Ik ontvang elke week pakketten via DHL Express en er is nog nooit een pakket zoekgeraakt. Met Forward2Me heb ik ook zeer goede ervaringen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free rider
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-05 22:23
BPTBPTBPT schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 14:27:
Ik ben nogal een parfumliefhebber. In de UK (m.n. Engeland) worden een aantal merken aangeboden die in Nederland niet te koop of vele malen duurder zijn.

Ik kan me niet voorstellen dat iets simpels als parfum ontvangen in NL vanuit de UK niet gewoon mogelijk is!
Heeft iemand een alternatief idee?
Probeer basenotes.net - site is een absolute aanrader, goede reviews, en volgens mij geheel onafhankelijk met alleen advertenties via advertentie-netwerken.

Site heeft ook een forum, met sub-forums over online shopping en dergelijke. Daar staan wellicht tips over internationale verzendingen, of kan je alternatieve leveranciers vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Om hoeveel € parfum gaat het eigenlijk?

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:29
Mijn ervaring met parfum is dat je ook altijd goed moet opletten of het wel echt is en dat je dit ook kan aantonen. Heb ook wel eens een duur luchtje uit het buitenland laten komen. Douane vertrouwde het niet en noemde het namaak en dag geld. Bleek achteraf ook nep te zijn vanwege de wat lagere prijs.

Iets onder retail prijs kan wel veel goedkoper ook niet of het is van de vrachtwagen gevallen of iets dergelijks. Just my 2 cents.

Intussen meer dan 15 luchtjes :)

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:32
BPTBPTBPT schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 14:27: Britse postbedrijven mogen geen parfum verzenden buiten de UK, omdat dit via vliegverkeer geschied en licht ontvlambare producten (=parfum) daarom niet zijn toegestaan. Soms komt dit door de controle, soms dus ook niet.
Parfum wordt echt tig keren verzonden via de lucht. De fout die gemaakt is geweest waarschijnlijk, is dat hij dit probeerde te verzenden als 'general cargo'. Terwijl inderdaad dit dangerous goods zijn, en je dus meer betaalt voor deze goederen - qua transportkosten + qua papierwerk.
Als douane dit ziet, wordt dit uiteraard vernietigd (is namelijk geen 'general cargo').

Ook via de boot / auto moet dit als DGR verzonden worden (als het officieel wordt gedaan toch).

Zoek gewoon een fatsoenlijke forwarder die dit kan verzamelen, opbouwen en kan screenen. Die het dan laat transporteren naar NL. Forwarders hebben wekelijks wel een dedicated vrachtwagen die naar het vasteland rijden - voornamelijk Nederland. Dus dan kan jij goederen daar perfect op, en ga jij dit ophalen in AMS :)

Die €40 die je zou terugkunnen vorderen als er iets misloopt, officieel krijg je 19SDR terug per kg - voor IATA aangesloten bedrijven. Ongeveer €23 per kg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:06

Christiano007

Ich bin der champion

Zie een Duitse website die ook verzend naar Nederland. €9,95 verzendkosten maar alsnog 15 euro goedkoper dan een ici paris

Bijvoorbeeld.

https://www.parfum-zentru...dealo&utm_medium=referral

[ Voor 10% gewijzigd door Christiano007 op 17-08-2018 22:51 ]

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1255484

gisteren heb ik een webshop gevonden via google deze is nobrenparfum.be ze verkopen eau de parfum vergelijkbare bekende top geuren. ik zal het wel laten weten als ik het ontvangen hebt of deze goede parfum zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 1255484 op 17-09-2019 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Een topic kicken met een mededeling als deze is niet de bedoeling. Gezien dit topic al meer dan een jaar oud is, gaat hier een slotje op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.