[Multi] Dakar '18

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:54
Afbeeldingslocatie: http://www.bigmoonstudios.com/bigmoonstudios.com/images/sliders/BANNER_Dakar18.jpg

RELEASE
11 September 2018

PLATFORM
PC // PS4 // XBOX

ONTWIKKELAAR
Bigmoon Entertainment

Gezien er nog geen topic was... :)

Ik hou deze wat in de gaten maar ik vrees wat voor de teleurstelling :X Lijkt mij wel een leuke game voor tussendoor die je dan nog eens opgepikt hebt enkele maanden na de release voor 20€ O-)

Ondertussen zijn wel de eerste previews binnen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad wel eentje die ik ook beetje in de gaten hou. Echter met komst van F1 2018 en Forza Horizon 4 rond deze periode al genoeg te doen. Maar daarna mogelijk inderdaad wel aardig om met korting te pakken te krijgen.

Hoop dat de ondersteuning voor stuurtjes een beetje in orde is en dat het goed werkt allemaal. (Al zal dat niet fijn zijn bij de motoren, natuurlijk) Als ie uitkomt maar eens kijken of er wat goede reviews komen die dit goed testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YouTube: Dakar 18 Game Map Size

YouTube: Dakar 18 - Announcement Trailer | PS4

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2018 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:25

Hupske

AFCA

Lang getwijfeld om hier een topic over te maken. Had alleen bij wat andere race groepen gevraagd in hoeverre er interesse was in de game, maar er kwam weinig animo naar voren waardoor ik maar geen topic heb aangemaakt.

Bigmoon is verder vrij actief met het plaatsen van filmpjes op hun facebook pagina.
https://www.facebook.com/dakarthegame/

Verder loopt er nog een draadje op het Reddit. Activiteit hierin is niet zo groot.
https://www.reddit.com/r/DakartheGame/

Verder op het forum van Racedepartment, heeft de game ook een eigen subforum gekregen. Hier komt vrij snel nieuwe informatie en filmpjes op.
https://www.racedepartment.com/forums/dakar-18.452/

Zo is er nog dit filmpje wat er geplaatst is:
[YouTube: https://youtu.be/6iHTn7Kq8jM]

Game ziet en lijkt er leuk uit te zien, maar ik heb echt zwaar mijn bedenkingen bij de besturen. De auto gaat in een milliseconde opeens compleet naar links of rechts, zonder dat er wat gebeurd in de auto. Uberhaupt is het niet mogelijk om ooit zo strak te sturen.
Helaas hebben ze in de filmpjes ook iemand gebruikt die er ook helemaal niks van kan. Heeft zwaar moeite om die truck op de baan te houden.
Als je PR een beetje op orde is, zorg je er toch voor dat dat soort amateurisme er niet door komt lijkt me.

Maar voor deze prijs ga ik het toch uitproberen. Dan wordt het maar dom rond rijden en kijken of ik het voor elkaar krijg om hem op de moeilijkste graad uit te spelen.
https://www.kinguin.net/c...re-order-eu-steam-cd-key/

[ Voor 8% gewijzigd door Hupske op 26-07-2018 10:06 ]

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
Zo ziet het er maar teleurstellend uit, die gfx, die besturing, de gameplay :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Ook dat schreeuwen van de navigator lijkt mij heel irritant worden. Stukje van de lijn af en hij wordt al boos :p

Maarja ze rijden in het filmpje op zand, maar je hebt t idee dat je op beton aan het rijden bent.
De suspension van de auto doet ook helemaal niks. Het zakt gelijk door zijn hoeven heen.
Ze hebben nog een maand om er iets van te maken. Alle fora zijn niet positief over hoe de game lijkt te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:52
Dat filmpje voorspelt weinig goeds! :N Jammer... want het idee van een Dakar game is erg leuk, maar de physics zijn natuurlijk extreem lastig te simuleren en in de duinen ziet het er in ieder geval al verschrikkelijk uit.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:32

SomerenV

It's something!

Het lijkt wel of die wagen gewoon geen physics heeft :P En daarbij lijkt ie om z'n eigen as te draaien in plaats van op basis van de voorwielen. De wereld oogt dood aan, de bijrijder is gruwelijk vervelend en grafisch stelt het ook niet gek veel voor.

Nee, dit gaat geen succesverhaal worden :+

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Het draait idd om zijn eigen as heen.

Alleen jammer dat ik nog geen enkele keer gameplay heb gezien waarin ze met een stuur rijden.

Als dit spel de physics had van Forza Horizon, dan had het best een hit kunnen worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Fijn antwoord geven ze ook aan sommige mensen op facebook:
"Thank you so much for your honesty, but the vehicle physics of Dakar includes 5 categories: Cars, Bikes, Quads, Trucks and SxS, so… it's not easy but we are working on it!
Every day that we play here the game, it feels better and better, but since this is a huge game with all of these categories, it takes time...

Also, we need to keep our honest approach with you all. We will keep improving the driving experience every day… even after the release. That's why we already assumed the DAKAR18, DAKAR19 and DAKAR20... because we knew that we would need to improve the project every day, even after the release with later patches too.
We invite you and all Dakar fans to do this journey with us."
https://www.facebook.com/dakarthegame/posts/1804642889619142

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:32

SomerenV

It's something!

Wát een bullshit :+ Als je basis goed is dan kun je dat eenvoudig porten naar diverse soorten voertuigen. De enige uitzondering hier zijn motoren omdat tweewielers anders werken dan vierwielers. Maar zoals ik het zie in de filmpjes is de basis al gewoon niet goed. Alle voertuigen ogen hetzelfde qua physics en ik verwacht niet dat ze dat kunnen fixen met wat patches.

Forza Horizon heeft het inderdaad goed voor elkaar. Het is nog redelijk arcade maar hangt aardig tegen realisme aan, en dan prima met elkaar gemixt. Werkt ook goed ongeacht de ondergrond waar je op rijdt.

Edit:
This video was captured using an in-development build we used for the press days. As any development build, it's still unfinished and most of the issues present here are being solved on a daily basis.

Regarding the physics and driving experience, we are working on tuning them, trying to meet the manufacturer's specifications, and every day it becomes better. We also already assumed that even after the release we will continue to develop the system and we will continue supporting the community because we will develop Dakar 2019, 2020, etc
Dat is gewoon damage control 101. De game komt over een maandje uit, maar als je nu nog met issues zit die je er in de alpha-fase er al uit gehaald had moeten hebben dan ben je gewoon de sjaak. Nu nog moeten zeggen dat het een development build is en dat het nog niet af is komt niet heel erg goed over. Die zaken zijn letterlijk de basis van je game. Daar begin je mee en je begint pas met de rest als de basis goed is. Als je kijkt naar OnRush dan zie je dat ze pas met visuals en concrete levels begonnen nadat ze de physics zo goed als af hadden. Op dat punt reden ze nog rond met placeholders in ruwe maps vol met placeholders.

Jammer, want een goede Dakar game zou best vet geweest zijn.

[ Voor 44% gewijzigd door SomerenV op 07-08-2018 03:04 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:52
Dit soort games had je via een early access versie moeten ontwikkelen en uitbrengen en begin dan met één type voertuig en ondergrond en breidt dan langzaam uit. Of zoiets zoals je bij Project Cars is gedaan, alhoewel het daar uiteindelijk niet helemaal gelukt is, maar als de physics kwaliteit ook maar in de buurt komen van Project Cars, dan heb je al een aardige game waarop je verder zou kunnen bouwen de komende jaren. Nu ga je denk ik een game krijgen die je oftewel refund op Steam, of al snel niet meer speelt.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
Wie heeft er deze nog gespeeld? :) Ik heb deze in de tijd gehaald op dag van de release, ondanks de bugs heb ik deze kapot gespeeld!

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=8QmKll8fsAk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

@Stancke Die physics zien er bijna beter uit dan van Dakar 18 haha.

Het zal voor de ontwikkelaar goed zijn als een grote ontwikkelaar zich wilt aansluiten bij hun. Anders zal Dakar 19 en 20 niet heel veel beter kunnen zijn.

[Video: https://api.motorsport.tv/embed/zeZvhdIg-dakar-2018-game-preview] Zo, hij kan flink vliegen vanaf 2:04. Dat hij daar niet van zijn motor valt haha.

[ Voor 26% gewijzigd door Hupske op 09-08-2018 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Nieuwe gameplay. Erg irritante vent om naar te luisteren.
De auto lijkt nog steeds vanuit het midden te sturen. Het lijkt geen voorkant of achterkant te hebben.

Rijd ook hartstikke hard over alle hobbels heen zonder dat er wat aan de auto kapot gaat.

Ben erg benieuwd hoe het er nu uit ziet als je met stuur speelt. Met controller ziet het iig irritant uit. Sensivity staat veel te hoog.

Gelukkig ziet de omgeving er wel leuk uit. Toch wel wat leven in.

Nog wat meer gameplay. De Peugeot ziet er qua besturing dan weer wat beter uit.

[ Voor 53% gewijzigd door Hupske op 11-08-2018 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
LOL, dit moet wel ongeloofelijk diep zand zijn als de wagen in een fractie van een seconde tot stilstand komt :D

Nee, dit wordt het toch niet... Stage ziet er wel lang uit, na 12min rijden nog maar roadmap 23 van de 82 gedaan.

[ Voor 16% gewijzigd door Stancke op 11-08-2018 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

@Stancke Je post alleen het zelfde filmpje als ik haha.

Stage ziet er zeker leuk uit. En als je naar het tweede filmpje kijkt, dan ziet die Peugeot er qua besturing wat beter uit.
De motor zal erg slecht zijn, die heb ik nog geen moment goed gezien.
Met de vrachtwagen kan nog potentie hebben. Nog wachten op wat meer gameplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryslanboy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 13:31
Ik had er heel veel zin in, toen ik hoorde dat het spel kwam.. Maar als ik die filmpjes zie, info lees.. Brr..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Ze laten dan ook weer de grootste amateur het spel besturen. Dat werkt ook niet mee.
En het lijkt erop dat er een toetsenbord wordt gebruikt als besturing. Anders kan ik het niet plaatsen.

Maar het is idd wel vaag, dat hij opeens in soort van drijfzand terecht komt.

[ Voor 56% gewijzigd door Hupske op 11-08-2018 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
Hupske schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 12:20:
@Stancke Je post alleen het zelfde filmpje als ik haha.
Om het plakkerig drijfzand te tonen ingame :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Weer wat nieuwe gameplay. Ziet er uit als een leuke stage om te rijden. Daarvoor kan ik ze wel complimenten geven. Ik ben er wel een beetje mee klaar dat ze telkens een complete kluns gebruiken in een filmpje. Laat dan eens een filmpje zien waarin iemand rijd die niet denkt dat hij elke bocht vol gas kan rijden. Ook een keer racen met een stuur is gewenst.

Ook een filmpje met wat nieuwe screenshots. Heb ze op een website nog niet los kunnen vinden.

Ze zullen met de game ook aanwezig zijn op Gamescom, dus dan zal er nog wel meer naar buiten komen.

[ Voor 112% gewijzigd door Hupske op 17-08-2018 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Voor wie er ooit nog geïnteresseerd is in de game. In dit filmpje is er eindelijk eens duidelijk te zien hoe het spel speelt met stuur. FFB lijkt op dit moment compleet te missen en ik hoop maar dat ze de settings totaal verkeerd hadden staan, want er lijkt een complete deadzone te zijn in het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
Vandaag release denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Klopt. Zijn al genoeg filmpjes online te vinden. Zelf heb ik de key ook al binnen, kan echter pas vrijdag hem uitproberen.
Filmpjes online zien er wisselvallig uit. De ene auto lijkt beter te sturen dan de andere auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:41
Ben al in etape 4 aangekomen .... wat een gave gave maar sommige etapes zijn zo lang ....... 40 min wel rekenbaar voor de tijd die je er voor moet rijden

Ik rij met een KTM :-) dus ben nu met 2 wielen bezig

kaart lezen gaat me ook steeds beter af in de eerste twee etappes veel tijd verloren omdat ik steeds verkeerd reed maar nu ... vol gas en gaan .... wel uit kijken voor je schade ..

Vind het spel wel iets te arcade achtig maar dat mag de pret niet drukken
het ois even heel wat anders dan rally rijdne van 3 min en dan klaar zijn ...

de stages zijn goed weer gegeven , je heb echt wel het gevoel in niemands land te rijden , zeker als je weer eens de weg kwijt ben

maar het rijden van de voertuigen is niet echt super maar ik heb dan alleen even met de motor en trucks gereden , trucks zijn wel erg gaaf om te doen ....

Maar ik wilde mijn eerste beleving met de parcours hebben met de motor geen schreeuw vent naast me die was ik in de truck snel zat , met de motor moet je meer zelf de rol in de gaten houden

Al met al een vermakelijk game , als ik een cijfer mag geven denk ik dat het een 7,0 /10 geeft ..
mede ook dat ik erg Dakar fan ben en bijna alle delen op tv wel heb ziftten kijken
Jammer dat deze game in zuid America afspeelt en niet in africa dat zou ik nog beter gevonden hebben

Hoop ook nog eens op een DLC met de oude dakar voertuigen
maar al met al een goede game om even de tijd door te komen maar is het een sim JA en NEE op bepaalde punten word het goed weergegeven maar wat betreft het rijdne en de handeling vand e voertuigen is niet echt real

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• Hupske

Hupske

AFCA

@ravw
Leuk om je ervaring te lezen over de game.

Van wat ik heb gezien lijkt het mij ook heerlijk om eenzaam rond te rijden en je eigen weg uit te zoeken.

De physics wordt ik alleen niet vrolijk van om te zien.
Het is gewoon niet mogelijk om in een rechte lijn te rijden, omdat elk klein tikje naar links of rechts je al bijna 90 graden doet sturen.
Klopt dit?
Volgens mij wordt dit mogelijk gemaakt doordat het stuur wel langzaam zich centreert.

Verder lees en zie ik aardig wat bugs.
- als je vast zit, kan je soms gewoon tegen je auto oplopen. De auto vliegt dan in 1 keer 20 meter weg
- als je de AI helpt om een bult op te komen met je haak, krijg je geen tijd om je zelf los te koppelen. De AI rijdt gewoon door zodra je ze geholpen hebt
- de controls zijn niet te mappen
- nog geen stuur ondersteuning (terwijl zo genaamd de day 1 patch dat opgelost moest hebben)
- een mini mini steentje is soms opeens fataal voor je auto. Want de game zelf ziet hem als een gigantische rotsblok.

Ik ben wel benieuwd waarop en waarmee jij het spel speelt?
Ervaar je deze bugs ook?

• Stancke
Ik hou voorlopig de boot nog wat af, kan mij niet genoeg overtuigen voor die prijs.

Speel je met stuur?
Speel je op "hardcore" mode? Hoe moeilijk is het spel dan om de etappe als eerste te eindigen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:41
Ik speel niet met stuur gewoon met toetsenboord

en ik zit nu in etappe 3 en ook doe ik nu nog niet mee voor de winst .. rijd ergens nu 10 algemeen op een motor KTM

Maar even over het vast komen te zitten in het zand dan doe ik gewoon checkpoint terug gaan en dat stukje overnieuw rijden , het is wel een paar straf minuten , maar goed ik wil nog niet voor de winst gaan , het mee doen en het verkennen van de landen is nu even belangrijk straks

als ik dus het navigeren door heb ga ik dus wel met een Truck of Auto proberen in de top mee te gaan ...
Spel nu gewoon op makkelijke niveau

het gaat me nu echt alleen om het mee doen met de Dakar en het uitrijden er van ....
maar etappes van 40 min zitten er meerdere keren in dus je bent best wel lang bezig om een stukje uit te rijden

Schade herstellen onder weg kan wel maar niet alles kost je wel tijd .. heb al twee keer even moeten fixen

ach voor de prijs zal ik nog wel even wachten , ik ben een Die hard Dakar fan dus kan wel genieten van deze toeristische Dakar rit :-)

Straks als ik hem uit gereden heb dan zal ik wel iets anders pakken voor de winst
maar alleen het navigeren is wel grappig mits je solo rijd

het wordt niet altijd aan gegeven dus je moet wel op je ROL blijven letten
ben al 2 a 3 keer verdwaalt dis je kunt wel verdwalen .. miste een afslag en een keer te vroeg een afslag genomen

maar al met al als je niet te kritische bent is het een leuke game

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Heb nog niet ergens een demo kunnen vinden, wat ik zo online in de filmpjes zie hebben de voertuigen nog steeds een centraal pivot punt en stuiteren ze maar wat in de rondte, wel jammer want het heeft zeker potentie!

Vroeger flink wat uurtjes met Master Rallye vermaakt

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 14:49

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Game heel even gespeeld paar dagen geleden, denk niet dat dit de meeste rally liefhebbers gaat bekoren. Alleen geschikt voor de hardcore dakar liefhebbers (ik kijk eea al sinds de tijd dat Stéphane Peterhansel op de Yamaha won...).

Handeling van de voertuigen heeft relatief weinig diepgang, geluid klinkt nergens naar, je hoeft geen belans te houden op de motor etc. Rijden is zeer arcade, je moet je echt kunnen vermaken op het navigeren. Ik zou de game persoonlijk niet meer dan en 5-6 geven.

Haal de motor physics van de MXGP serie, de rally physics van Dirt 4 (of Dirt Rally 8) ) en er zit absoluut potentie in deze game.

[ Voor 25% gewijzigd door Tortelli op 29-09-2018 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 360Degreez
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-09 18:14

360Degreez

Typisch weer dit...

Lang leve de Steam refund! Wat een gedrocht deze game. Het overgrote deel van het budget is klaarblijkelijk naar licenties gegaan in plaats van goede ontwikkelaars die een game met passie maken. En dat alles om flink knaken te verdienen met de naam van een bekend evenement.

De wagens voelen dood aan, zand- en modder physics kloppen van heen kant, personen bewegen houterig en zien er niet uit, de triggers voor de bijrijder kloppen van geen kant en bij het uitstappen moet je het karakter zeer specifiek bij een voertuig plaatsen om een actie uit te kunnen voeren.

Nee, dat dit Anno 2018 nog op de markt komt is verschrikkelijk.

Het is géén 90's boyband Wout! | Ubuiquiti | Enphase | Homey | Desktops | Tesla MX | Cycling | DTP | Mild gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

360Degreez schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 12:51:
Lang leve de Steam refund! Wat een gedrocht deze game. Het overgrote deel van het budget is klaarblijkelijk naar licenties gegaan in plaats van goede ontwikkelaars die een game met passie maken. En dat alles om flink knaken te verdienen met de naam van een bekend evenement.

De wagens voelen dood aan, zand- en modder physics kloppen van heen kant, personen bewegen houterig en zien er niet uit, de triggers voor de bijrijder kloppen van geen kant en bij het uitstappen moet je het karakter zeer specifiek bij een voertuig plaatsen om een actie uit te kunnen voeren.

Nee, dat dit Anno 2018 nog op de markt komt is verschrikkelijk.
Screenshots bij bol.com zijn ook allemaal artist renders ipv in-game footage..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knip, spam

Zie Het algemeen beleid #verbodenspam

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2018 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb het spel gekocht om eens te proberen (vanwege Desert Rally dat net uit is dat het me opviel). Ik dacht ik probeer eerst deze eens (voor drie euro :p ).

Ik vind het spel eigenlijk best tof, ja soms is het wat onverwacht ruw of levert iets meer schade op maar ik denk dat mensen die echt door dit terrein crossen dat ook wel meemaken. Je moet een beetje moeite doen om je auto heel te houden in de toch wel lange etappes. En ja, je verliest snel de controle als je van een duin af rijdt maar dat lijkt me eigenlijk ook niet heel onrealistisch op een stijle zandhelling.

Ik speel momenteel wel op de makkelijke stand dat je weet welke kant je op moet rijden (hoe veel graden). Maar even realistisch, de mensen die in het echt hieraan mee doen in 2022 zullen toch ook wel GPS hebben en niet alleen papieren notities? Van dessert rally zag ik dat je dan van die lichtgevende spots op de grond hebt, dat is dan wel weer minder, maar dat je weet welke richting je uit moet lijkt me een vrij normaal hulpmiddel.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1