Losse scanner kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 781 views

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-01 14:15
Omdat ik een hekel heb aan papier bewaren en foto boeken alleen maar liggen te verstoffen, wil ik alles gaan scannen. De meeste mensen hebben wel een AIO printer waarmee dat kan, maar ik heb slechts een simpele (netwerk) laser die prima functioneert. Ik dacht dan ook simpel om een mooie scanner erbij te nemen. Ook nog eens duurzamer, want een printer gaat waarschijnlijk eerder stuk dan een scanner.

Waarom zijn die dingen zo gruwelijk duur en waarom zou je er nog 1 kopen?
Zuster site hardwareinfo heeft hier 2 jaar terug nog een roundup van gedaan:
https://nl.hardware.info/...ar-een-papierloos-archief

De winnaar uit de test kost ongeveer 450 8)7 euros.

Als ik in de pricewatch kijk, heb je al een mooie all-in-one kleuren laser met scan functionaliteit (1200x1200dpi) voor bijna de helft.
Ik had deze scanner op het oog: HP scanjet pro 2500 f1 (ongeveer 350 €) . Een simpele scandoos zonder netwerk functionaliteit :(

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-02 09:49

Ravefiend

Carpe diem!

Het hangt ook wel een beetje af wat je specifieke eisen zijn (enkel documenten, of ook oude foto negatieve etc), en mijn inziens kan je even goed met een goedkopere scanner aan de slag. Van belang in dit alles is niet alleen de hardware, maar ook de software. Scanners die OCR etc. ondersteunen zijn al snel een heel stuk duurder en dan kan misschien beter éénmalig investeren in software zoals Vuescan Pro (lifetime key voor $89.95).

[ Voor 4% gewijzigd door Ravefiend op 25-07-2018 09:06 ]

• Allanon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-01 12:32

Allanon

appearance is overrated

Ik moet zeggen hoewel 450 niet nix ik hier de voorloper heb, de Fujitsu ScanSnap S1500. In 2010 via marktplaats weten te kopen voor 250 euro (nieuw is doos!).

8 jaar probleemloos dubbelzijdig in kleur met OCR scannen met een documentfeeder direct naar Google drive!

Voor mij meer dan de moeite waard geweest en voor paperless echt perfect!

Dat wil uiteraard niet zeggen dat die HP niet net zo voldoet, de specs lijken erg op elkaar. Enkel mijn ervaringen :)

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-01 14:15
Ravefiend schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 09:05:
Het hangt ook wel een beetje af wat je specifieke eisen zijn (enkel documenten, of ook oude foto negatieve etc), en mijn inziens kan je even goed met een goedkopere scanner aan de slag. Van belang in dit alles is niet alleen de hardware, maar ook de software. Scanners die OCR etc. ondersteunen zijn al snel een heel stuk duurder en dan kan misschien beter éénmalig investeren in software zoals Vuescan Pro (lifetime key voor $89.95).
1. document feeder (ADF) om snel papierwerk en poststukken in te scannen
2. oude foto's inscannen
3. liefst netwerk connectiviteit om dit ook vanaf een IOS device te kunnen bv. Voor een losse scanner is deze feature onbetaalbaar.
Allanon schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 09:14:
Ik moet zeggen hoewel 450 niet nix ik hier de voorloper heb, de Fujitsu ScanSnap S1500. In 2010 via marktplaats weten te kopen voor 250 euro (nieuw is doos!).

8 jaar probleemloos dubbelzijdig in kleur met OCR scannen met een documentfeeder direct naar Google drive!

Voor mij meer dan de moeite waard geweest en voor paperless echt perfect!

Dat wil uiteraard niet zeggen dat die HP niet net zo voldoet, de specs lijken erg op elkaar. Enkel mijn ervaringen :)
Waarom dan geen all in one waar je ook dat soort dingen mee kan doen maar dan goedkoper?

[ Voor 29% gewijzigd door sharkzor op 25-07-2018 09:20 ]

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:13

OgWok

U.N.C.L.E.

Ja, die all in one is voordeliger. Wat denk ik behoorlijk belangrijk is, dat duurdere scanners langer worden ondersteund, dan de budget scanners. Bij de all in one wordt goed verdiend met toner of inkt.

Heb zelf ervaring met Epson, HP en Canon en de Epson scanners worden jaren softwarematig goed ondersteund. Zowel voor Windows als Apple.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Wat OgWok hierboven noemt is de belangrijkste reden voor het prijsverschil tussen AIO's en losse scanners: bij de AIO's wordt verdiend aan inkt en daarom worden die apparaten zowat onder de kostprijs verkocht.
Gevolg hiervan is dat alle 'simpele' losse scanners allang van de markt zijn verdwenen omdat ze op prijs niet meer kunnen concurreren. Wat overblijft zijn vooral scanners voor digitaal archiveren, wat jij overigens ook wil gaan doen. Dat is enigszins een niche markt en dat zie je terug in de prijzen.

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Tja. Een goede scanner gaat lang mee en is flexibeler in te zetten. Het blijve lompe apparaten.

Voor dit doeleinde heb ik een Canon scanner gekocht. En later nog negatieven mee gescand.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:50
Tijd terug een HP Scanjet Enterprise geleverd voor 700-800 euro. Duur apparaat, maar scant 50 pagina's per minuut dubbelzijdig in 1 pass. Dezelfde scanner zit ook bovenop HP Laserjets van 1500 euro.

• twkr18526
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-12-2025
Dit is een oude (paar maanden) topic, maar zocht nu toevallig ook naar een scanner om naar paperless te gaan en alles zoekbaar te maken. Nogal wat post van oa de overheid of simpelweg bonnen die ik wil bewaren voor evt garantie of als ik iets doorverkoop.

Gebruik op de telefoon scanner pro die ook ocr heeft en pdf’s kan maken. Kan ook gelijk saven naar Dropbox, Onedrive, etc. Ook kan je alvast een standaard filename doen. Bijv de datum van vandaag.

Minpunt is toch als papier al gevouwen of gebogen is. Moet je eerst vlak krijgen. Dus zoek ik toch nog een kleine document scanner. Iemand suggesties?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Deze is er destijds (allicht omdat ik op vakantie was...) tussendoor geglipt, maar gaat nu toch echt richting Componenten Aankoopadvies.

Move OH -> VB

2) Graag oude }:O }:O in de sloot laten, enige goede reden om een oud topic omhoog te schoppen is als je iets toevoegt (alsnog een oplossing, voortschrijdende inzichten) waar een ander wat aan heeft. "Ik heb dat probleem ook" of "Ik zoek dat ook" valt daar nadrukkelijk niet onder.

Dit topic gaat dicht, als je zelf op zoek bent mag je een eigen topic openen, maar daar mag een stuk meer (eigen inzet) in staan dan in je post hier.

Leesvoer:
CAA beleid

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.